00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ORBITA KULTURE
10:00
120 min
SPUTNJIK INTERVJU
17:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
21:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
07:00
30 min
ORBITA KULTURE
16:00
120 min
MILJANOV KORNER
Realnost je da se Partizan i Zvezda bore za mesto u plej-inu
20:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
„Rozanov“
20:30
30 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
Autorska emisija Ljubinke Milinčić
21:30
30 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri
 - Sputnik Srbija, 1920, 24.01.2022
KULTURA
Rubrika koja prati kulturne fenomene i događaje, stvaraoce i ličnosti koji svojim delom kreiraju savremenu kulturnu scenu u zemlji i u svetu.

Sažet, zgusnut, bez praznog hoda: Zašto je značajno delo Dragoslava Mihailovića

© Fotolia / KaraKnjige
Knjige - Sputnik Srbija, 1920, 12.03.2023
Pratite nas
Zajedno s nekolicinom pisaca svoje književne generacije i većim brojem mlađih stvaralaca, Dragoslav Mihailović začetnik je jednog od sigurno najvitalnijih tokova novije srpske književnosti – proze novog stila ili stvarnosno-kritičke proze.
Njome se na modernim osnovama obnavljala naša književnost druge polovine 20. veka, kaže za Sputnjik Marko Nedić, jedan od priređivača Mihailovićevog dela za Matičinu znamenitu ediciju „Deset vekova srpske književnosti“.
Govoreći o piscu koji je za života bio klasik, a čije su se mnogobrojne borbe danas zauvek završile, Nedić potvrđuje opšti stav da je reč o autoru koji je nesumnjivo bio jedan od naših najboljih i najcenjenijih proznih pisaca poslednjih decenija prošlog i prvih dveju decenija sadašnjeg veka. O književniku koji je podjednako značajan kao pripovedač i romansijer, dramski pisac, scenarista ali i tvorac dokumentarne proze o Golom otoku.
„Njegova proza je bila i ostali sažeta, zgusnuta, bez suvišnih mesta,. praznog hoda, sentimentalnosti i patetike, nametljive lirizacije ili naglašenog psihologizma tako modernog u vreme njegovih stvaralačkih početaka. Kod njega je sve u na izgled oporim stilskim tonovima i rešenjima, a u podtekstu u neposrednom, ispovednom, usmenom svedočenju u formi iskaza o individualnom doživljaju i viđenju stvarnosti njegovih književnih junaka, veoma uspešno ostvarivanom u romanima Kad su cvetale tikve, Petrijin venac, Čizmaši, Gori Morava, Zlotvori, Treće proleće i pripovetkama Frede laku noć, Uhvati zvezdu padalicu, Lov na stenice, Jalova jesen, Preživljvanje“.
Otuda, smatra Nedić, nimalo nije neobično što je Mihailovićeva naracija bila takva kada se vidi kakav je svet koji je opisivao i stvarnost na koju je kao pripovedač bio usredsređen.
„Tome je doprinelo i njegovo tragično golootočko i duboko proživljeno životno iskustvo uvek aktivnog pisca koji je iskreno težio boljem obliku stvarnosti.“
Dragoslav Mihailović - Sputnik Srbija, 1920, 12.03.2023
KULTURA
Odlazak srpskog Solženjicina: Šta je Dragoslav Mihailović govoreći o sebi otkrio za Sputnjik
Dragoslav Mihailović, srpski književnik i redovni član SANU  - Sputnik Srbija, 1920, 12.03.2023
KULTURA
Kraj jedne epohe: Otišao je svedok najdramatičnijeg iskustva čoveka 20. veka
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala