https://lat.sputnikportal.rs/20230306/nemacka-vapi-za-vozacima-autobusa-plate-povecane-ali-nema-ko-da-vozi--ukidaju-se-linije-1151980042.html
Nemačka vapi za vozačima autobusa: Plate povećane, ali nema ko da vozi – ukidaju se linije
Nemačka vapi za vozačima autobusa: Plate povećane, ali nema ko da vozi – ukidaju se linije
Sputnik Srbija
Nemački autobuski prevoznici sve češće su prisiljeni da ograničavaju ponudu zbog nedostatka vozača, saopštio je Savez nemačkih prevoznika (VDV). 06.03.2023, Sputnik Srbija
2023-03-06T22:51+0100
2023-03-06T22:51+0100
2023-03-06T22:51+0100
ekonomija
ekonomija
svet – ekonomija
saobraćaj i infrastruktura
nemačka
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/111317/63/1113176355_1:0:1919:1079_1920x0_80_0_0_d4ef505301b3e07af9ab46a23bbca2a5.jpg
„Meni nije poznata ni jedna firma iz sektora autobuskog prevoza koja nije bila prisiljena da ukine barem jednu liniju zbog nedostatka vozača“, rekao je predsednik VDV-a Harald Kraus.Finansijski uslovi bolji, ali vozača jednostavno nemaIz ispitivanja koje je među nemačkim autobuskim prevoznicima u javnom sektoru sprovelo krovno udruženje VDV proizlazi da 77 odsto ispitanih računa s velikim porastom potrebe za vozačima do 2030. Istovremeno bi do 2030. godine velik broj vozača mogao da ode u penziju, što bi moglo dodatno da pogorša situaciju sa osobljem.Kraus je objasnio da je u prošlosti mnogo vozača napustilo prevozničku branšu zbog manjih plata.„Finansijski uslovi su sada, kada je porasla važnost javnog prevoza, poboljšani, ali jednostavno nedostaje osoblja“, rekao je Kraus.On je naglasio da početnička satnica vozača autobusa u javnom prevozu u saveznoj pokrajini Severnoj Rajni Vestfaliji iznosi 15,60 evra što je, kako je naglasio, bolje nego kod konkurentskih preduzeća.Nepopunjeno 7.800 radnih mestaPrema istraživanju, 48 odsto ispitanih firmi navelo je da je manjak vozača trenutno njihov najveći problem. Savez međugradskih i međunarodnih autobuskih prevoznika (DBO) naveo je kako će do 2030. nedostajati 87.000 vozača autobusa, a trenutno je nepopunjeno 7.800 radnih mesta.Kako je prošle nedelje naglasio nemački ministar rada Hubertus Hajl, Nemačka se i dalje suočava s velikim nedostatkom radne snage. On je najavio dalje podsticajne mere za useljavanje radnika u Nemačku.Savezna kancelarija za zapošljavanje je početkom meseca objavila da i dalje postoji velika potražnja za stručnim radnicima posebno u zdravstvu, IT sektoru, ali i kad su zanati u pitanju, preneo je „Ineks“ pisanje nemačkih medija.
https://lat.sputnikportal.rs/20230226/nemackoj-ce-za-tri-godine-faliti-vise-od-100-hiljada-radnika-u-digitalnom-sektoru-1151527610.html
nemačka
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2023
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/111317/63/1113176355_240:0:1679:1079_1920x0_80_0_0_e6beb99d0cced3a55ef5688a547993be.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
ekonomija, svet – ekonomija, saobraćaj i infrastruktura, nemačka
ekonomija, svet – ekonomija, saobraćaj i infrastruktura, nemačka
Nemačka vapi za vozačima autobusa: Plate povećane, ali nema ko da vozi – ukidaju se linije
Nemački autobuski prevoznici sve češće su prisiljeni da ograničavaju ponudu zbog nedostatka vozača, saopštio je Savez nemačkih prevoznika (VDV).
„Meni nije poznata ni jedna firma iz sektora autobuskog prevoza koja nije bila prisiljena da ukine barem jednu liniju zbog nedostatka vozača“, rekao je predsednik VDV-a Harald Kraus.
Finansijski uslovi bolji, ali vozača jednostavno nema
Iz ispitivanja koje je među nemačkim autobuskim prevoznicima u javnom sektoru sprovelo krovno udruženje VDV proizlazi da 77 odsto ispitanih računa s velikim porastom potrebe za vozačima do 2030. Istovremeno bi do 2030. godine velik broj vozača mogao da ode u penziju, što bi moglo dodatno da pogorša situaciju sa osobljem.
Kraus je objasnio da je u prošlosti mnogo vozača napustilo prevozničku branšu zbog manjih plata.
„Finansijski uslovi su sada, kada je porasla važnost javnog prevoza, poboljšani, ali jednostavno nedostaje osoblja“, rekao je Kraus.
On je naglasio da početnička satnica vozača autobusa u javnom prevozu u saveznoj pokrajini Severnoj Rajni Vestfaliji iznosi 15,60 evra što je, kako je naglasio, bolje nego kod konkurentskih preduzeća.
Nepopunjeno 7.800 radnih mesta
Prema istraživanju, 48 odsto ispitanih firmi navelo je da je manjak vozača trenutno njihov najveći problem. Savez međugradskih i međunarodnih autobuskih prevoznika (DBO) naveo je kako će do 2030. nedostajati 87.000 vozača autobusa, a trenutno je nepopunjeno 7.800 radnih mesta.
Kako je prošle nedelje naglasio nemački ministar rada Hubertus Hajl, Nemačka se i dalje suočava s velikim nedostatkom radne snage. On je najavio dalje podsticajne mere za useljavanje radnika u Nemačku.
Savezna kancelarija za zapošljavanje je početkom meseca objavila da i dalje postoji velika potražnja za stručnim radnicima posebno u zdravstvu, IT sektoru, ali i kad su zanati u pitanju,
preneo je „Ineks“ pisanje nemačkih medija.