00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ORBITA KULTURE
10:00
120 min
SPUTNJIK INTERVJU
17:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
21:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
07:00
30 min
ORBITA KULTURE
Svet nastao ispod Gogoljevog šinjela
16:00
120 min
MILJANOV KORNER
Realnost je da se Partizan i Zvezda bore za mesto u plej-inu
20:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
„Rozanov“
20:30
30 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
Autorska emisija Ljubinke Milinčić
21:30
30 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri
 - Sputnik Srbija, 1920
RUSIJA
Najnovije vesti, analize i zanimljivosti iz Rusije i Zajednice nezavisnih država

Ruski stručnjaci otkrili kako pozorište utiče na učenje i obrazovanje tinejdžera

© Sputnik / Pavel Bednяkov„Rusija Mosfilm“ bioskopski kompleks
„Rusija Mosfilm“ bioskopski kompleks - Sputnik Srbija, 1920, 07.12.2022
Pratite nas
Naučnici sa Moskovskog državnog psihološko-pedagoškog univerziteta (MGPPU), dokazali su da školsko pozorište može biti efikasno sredstvo u obrazovanju i vaspitanju, kao i razvoju vanpredmetnih kompetencija kod učenika tinejdžerskog uzrasta.
Rezultati istraživanja objavljeni su u časopisu „Psihološka nauka i obrazovanje“.
Prema rečima stručnjaka sa Moskovskog državnog psihološko-pedagoškog univerziteta (naziv institucije na engleskom Moscow State University of Psychology & Education - MSUPE), školsko pozorište se obično organizuje tako što učitelj sam bira komad, piše scenario i angažuje decu samo kao glumce. U okviru projekta „Multimedija-tetar“ pripremljena je jedinstvena tehnologija organizacije školskog pozorišta.
Jedinstvenost ovog pozorišta sastoji se u tome što se tinejdžeri uključuju u različite aktivnosti u svim fazama pozorišne produkcije: od ideje do predstave. Učenici rade na scenariju, kastingu, pravljenju scenografije, dizajnu zvuka i osvetljenja, specijalnim efektima.

„U našem teatru tinejdžeri nisu samo glumci, kojima se daju uloge i govori kako da ih tumače. Oni su producenti, scenaristi, glumci, režiseri, stručnjaci za svetlo, a mi smo samo ‘saučesnici’ u ovom sjajnom procesu“, ispričala je upravnica Centra za interdisciplinarna istraživanja savremenog detinjstva MSUPE Olga Rubcova.

U okviru istraživanja pripremljen je i testiran jedinstveni program vežbi pozorišne aktivnosti (30 časova po 45 minuta). Istraživanje je vršeno na osnovu Opštinske budžetske opšteobrazovne ustanove „Starogorodkovska škola“ u Moskovskoj oblasti. U projektu su učestvovala deca uzrasta 13-14 godina.
Prema rečima autora istraživanja, uspeli su da pokažu da školsko pozorište koje je organizovano po principu eksperimentisanja ulogama, jeste krajnje perspektivna forma obrazovanja tinejdžera.
„Videli smo da su se tinejdžeri koji su učestvovali u našim projektima u različitim školama zaista promenili. Kod njih je evidentirano poboljšanje različitih objektivnih pokazatelja, koji se, konkretno, tiču uključenosti u obrazovni proces i nivoa motivacije za učenje“, prokomentarisala je Rubcova.
Prema njenim rečima, kod učenika je primećeno unapređenje ličnih obrazovnih rezultata, razvoj vanpredmetnih kompetencija (umeće primenjivanja znanja i veština u jednoj ili nekoliko predmetnih oblasti, kao i u stvarnim životnim situacijama). Evidentirane su pozitivne promene u grupnoj dinamici – u kolektivu su izglađivani sukobi, nasilničko ponašanje. Sve ove promene primetili su pedagozi, psiholozi, roditelji.
Tinejdžeri - Sputnik Srbija, 1920, 01.11.2022
NAUKA I TEHNOLOGIJA
Kako funkcioniše mozak tinejdžera i da li ova faza života uvek mora biti burna
Praktičan značaj projekta MGPPU, prema rečima naučnika, povezan je sa dva aspekta. Kao prvo, osmišljena tehnologija omogućava rešavanje aktuelnih zadataka tinejdžerskog uzrasta, pre svega, igranje uloga. Kao drugo, predloženi pristup objedinjuje dopunsko i osnovno obrazovanje.
Ponuđeni pristup takođe omogućava da se prevaziđe predmetni karakter školskog učenja. Prema rečima naučnika, pitanje prelaska sa izučavanja konkretnih disciplina na obučavanje u interdisciplinarnom prostoru trenutno je veoma aktivno. Pozorišna aktivnost omogućava da se to uspešno izvede.
U praksi, u Rusiji je za sada iskustvo primene teatra prilično ograničeno i poima se stereotipno, ističu univerzitetski stručnjaci. Iz tog razloga, istraživači predlažu da se pozorišna aktivnost organizuje kao projektna. To će omogućiti otvaranje novih mogućnosti.
Stručnjaci iz MGPPU smatraju da se na taj način mogu predavati različiti predmeti, postavljati razni obrazovni sadržaji, rešavati vaspitni zadaci i sve to u formi prijemčivoj za učenike. Tinejdžeri prihvataju pozorište kao nenametljivu obrazovnu strategiju, što je veoma važno za taj uzrast.
Čovek piše u svesci - Sputnik Srbija, 1920, 04.12.2021
NAUKA I TEHNOLOGIJA
Pisanje rukom ili tastatura – šta čini mozak moćnijim
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala