https://lat.sputnikportal.rs/20221207/ruski-strucnjaci-otkrili-kako-pozoriste-utice-na-ucenje-i-obrazovanje-tinejdzera-1147396976.html
Ruski stručnjaci otkrili kako pozorište utiče na učenje i obrazovanje tinejdžera
Ruski stručnjaci otkrili kako pozorište utiče na učenje i obrazovanje tinejdžera
Sputnik Srbija
Naučnici sa Moskovskog državnog psihološko-pedagoškog univerziteta (MGPPU), dokazali su da školsko pozorište može biti efikasno sredstvo u obrazovanju i... 07.12.2022, Sputnik Srbija
2022-12-07T12:07+0100
2022-12-07T12:07+0100
2022-12-07T12:07+0100
rusija
rusija – društvo
magazin
obrazovanje
školstvo
pozorište
škola
učenje
teatar
tinejdžer
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/09/02/1142037623_0:143:3133:1905_1920x0_80_0_0_2b70a1019dcd0e404b7bfa471490bf5f.jpg
Rezultati istraživanja objavljeni su u časopisu „Psihološka nauka i obrazovanje“.Prema rečima stručnjaka sa Moskovskog državnog psihološko-pedagoškog univerziteta (naziv institucije na engleskom Moscow State University of Psychology & Education - MSUPE), školsko pozorište se obično organizuje tako što učitelj sam bira komad, piše scenario i angažuje decu samo kao glumce. U okviru projekta „Multimedija-tetar“ pripremljena je jedinstvena tehnologija organizacije školskog pozorišta.Jedinstvenost ovog pozorišta sastoji se u tome što se tinejdžeri uključuju u različite aktivnosti u svim fazama pozorišne produkcije: od ideje do predstave. Učenici rade na scenariju, kastingu, pravljenju scenografije, dizajnu zvuka i osvetljenja, specijalnim efektima.U okviru istraživanja pripremljen je i testiran jedinstveni program vežbi pozorišne aktivnosti (30 časova po 45 minuta). Istraživanje je vršeno na osnovu Opštinske budžetske opšteobrazovne ustanove „Starogorodkovska škola“ u Moskovskoj oblasti. U projektu su učestvovala deca uzrasta 13-14 godina.Prema rečima autora istraživanja, uspeli su da pokažu da školsko pozorište koje je organizovano po principu eksperimentisanja ulogama, jeste krajnje perspektivna forma obrazovanja tinejdžera.Prema njenim rečima, kod učenika je primećeno unapređenje ličnih obrazovnih rezultata, razvoj vanpredmetnih kompetencija (umeće primenjivanja znanja i veština u jednoj ili nekoliko predmetnih oblasti, kao i u stvarnim životnim situacijama). Evidentirane su pozitivne promene u grupnoj dinamici – u kolektivu su izglađivani sukobi, nasilničko ponašanje. Sve ove promene primetili su pedagozi, psiholozi, roditelji.Praktičan značaj projekta MGPPU, prema rečima naučnika, povezan je sa dva aspekta. Kao prvo, osmišljena tehnologija omogućava rešavanje aktuelnih zadataka tinejdžerskog uzrasta, pre svega, igranje uloga. Kao drugo, predloženi pristup objedinjuje dopunsko i osnovno obrazovanje.Ponuđeni pristup takođe omogućava da se prevaziđe predmetni karakter školskog učenja. Prema rečima naučnika, pitanje prelaska sa izučavanja konkretnih disciplina na obučavanje u interdisciplinarnom prostoru trenutno je veoma aktivno. Pozorišna aktivnost omogućava da se to uspešno izvede.U praksi, u Rusiji je za sada iskustvo primene teatra prilično ograničeno i poima se stereotipno, ističu univerzitetski stručnjaci. Iz tog razloga, istraživači predlažu da se pozorišna aktivnost organizuje kao projektna. To će omogućiti otvaranje novih mogućnosti.Stručnjaci iz MGPPU smatraju da se na taj način mogu predavati različiti predmeti, postavljati razni obrazovni sadržaji, rešavati vaspitni zadaci i sve to u formi prijemčivoj za učenike. Tinejdžeri prihvataju pozorište kao nenametljivu obrazovnu strategiju, što je veoma važno za taj uzrast.
https://lat.sputnikportal.rs/20221101/kako-funkcionise-mozak-tinejdzera-i-da-li-ova-faza-zivota-uvek-mora-biti-burna-1145453642.html
https://lat.sputnikportal.rs/20211204/pisanje-rukom-ili-tastatura--sta-cini-mozak-mocnijim-1132036532.html
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2022
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/09/02/1142037623_200:0:2931:2048_1920x0_80_0_0_e52d5a890bc4aa834723fc2fb2f7cafb.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
rusija – društvo, magazin, obrazovanje, školstvo, pozorište, škola, učenje, teatar, tinejdžer
rusija – društvo, magazin, obrazovanje, školstvo, pozorište, škola, učenje, teatar, tinejdžer
Ruski stručnjaci otkrili kako pozorište utiče na učenje i obrazovanje tinejdžera
Naučnici sa Moskovskog državnog psihološko-pedagoškog univerziteta (MGPPU), dokazali su da školsko pozorište može biti efikasno sredstvo u obrazovanju i vaspitanju, kao i razvoju vanpredmetnih kompetencija kod učenika tinejdžerskog uzrasta.
Prema rečima stručnjaka sa Moskovskog državnog psihološko-pedagoškog univerziteta (naziv institucije na engleskom Moscow State University of Psychology & Education - MSUPE), školsko pozorište se obično organizuje tako što učitelj sam bira komad, piše scenario i angažuje decu samo kao glumce. U okviru projekta „Multimedija-tetar“ pripremljena je jedinstvena tehnologija organizacije školskog pozorišta.
Jedinstvenost ovog pozorišta sastoji se u tome što se tinejdžeri uključuju u različite aktivnosti u svim fazama pozorišne produkcije: od ideje do predstave. Učenici rade na scenariju, kastingu, pravljenju scenografije, dizajnu zvuka i osvetljenja, specijalnim efektima.
„U našem teatru tinejdžeri nisu samo glumci, kojima se daju uloge i govori kako da ih tumače. Oni su producenti, scenaristi, glumci, režiseri, stručnjaci za svetlo, a mi smo samo ‘saučesnici’ u ovom sjajnom procesu“, ispričala je upravnica Centra za interdisciplinarna istraživanja savremenog detinjstva MSUPE Olga Rubcova.
U okviru istraživanja pripremljen je i testiran jedinstveni program vežbi pozorišne aktivnosti (30 časova po 45 minuta). Istraživanje je vršeno na osnovu Opštinske budžetske opšteobrazovne ustanove „Starogorodkovska škola“ u Moskovskoj oblasti. U projektu su učestvovala deca uzrasta 13-14 godina.
Prema rečima autora istraživanja, uspeli su da pokažu da školsko pozorište koje je organizovano po principu eksperimentisanja ulogama, jeste krajnje perspektivna forma obrazovanja tinejdžera.
„Videli smo da su se tinejdžeri koji su učestvovali u našim projektima u različitim školama zaista promenili. Kod njih je evidentirano poboljšanje različitih objektivnih pokazatelja, koji se, konkretno, tiču uključenosti u obrazovni proces i nivoa motivacije za učenje“, prokomentarisala je Rubcova.
Prema njenim rečima, kod učenika je primećeno unapređenje ličnih obrazovnih rezultata, razvoj vanpredmetnih kompetencija (umeće primenjivanja znanja i veština u jednoj ili nekoliko predmetnih oblasti, kao i u stvarnim životnim situacijama). Evidentirane su pozitivne promene u grupnoj dinamici – u kolektivu su izglađivani sukobi, nasilničko ponašanje. Sve ove promene primetili su pedagozi, psiholozi, roditelji.
Praktičan značaj projekta MGPPU, prema rečima naučnika, povezan je sa dva aspekta. Kao prvo, osmišljena tehnologija omogućava rešavanje aktuelnih zadataka tinejdžerskog uzrasta, pre svega, igranje uloga. Kao drugo, predloženi pristup objedinjuje dopunsko i osnovno obrazovanje.
Ponuđeni pristup takođe omogućava da se prevaziđe predmetni karakter školskog učenja. Prema rečima naučnika, pitanje prelaska sa izučavanja konkretnih disciplina na obučavanje u interdisciplinarnom prostoru trenutno je veoma aktivno. Pozorišna aktivnost omogućava da se to uspešno izvede.
U praksi, u Rusiji je za sada iskustvo primene teatra prilično ograničeno i poima se stereotipno, ističu univerzitetski stručnjaci. Iz tog razloga, istraživači predlažu da se pozorišna aktivnost organizuje kao projektna. To će omogućiti otvaranje novih mogućnosti.
Stručnjaci iz MGPPU smatraju da se na taj način mogu predavati različiti predmeti, postavljati razni obrazovni sadržaji, rešavati vaspitni zadaci i sve to u formi prijemčivoj za učenike. Tinejdžeri prihvataju pozorište kao nenametljivu obrazovnu strategiju, što je veoma važno za taj uzrast.