00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
20:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
20:30
30 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
21:00
30 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
07:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
Bez saradnje Srba i Rusa nema ostvarenja slovenskog sna
16:00
30 min
VESTI (repriza)
Koliko su opasne rakete koje je ukrajinska vojska koristila u napadima unutar Rusije?
16:30
30 min
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
Hoće li biti Trećeg svetskog rata
17:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
„Dualnost Milene Pavlović Barili“
17:30
30 min
MILJANOV KORNER
Realnost je da se Partizan i Zvezda bore za mesto u plej-inu
20:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
„Rozanov“
20:30
30 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri
 - Sputnik Srbija, 1920
EKONOMIJA
Sputnjik Ekonomija prati najnovije vesti, analize i izveštaje iz Rusije, regiona i sveta.

Poskupela registracija u Srbiji, kada će pasti cene polovnih automobila

© Sputnik / Lola ĐorđevićSaobraćajni kolaps zbog protesta
Saobraćajni kolaps zbog protesta - Sputnik Srbija, 1920, 03.12.2022
Pratite nas
Registracija vozila u Srbiji ponovo je poskupela zbog povećanja takse na korišćenje vozila. Lokalne komunalne takse koje se plaćaju prilikom registracije sada mogu da iznose od 710 do 7.110 dinara, u zavisnosti od kategorije vozila.
Tako će recimo za „fijat grande punto“ registracija biti i do 21.000 dinara, a za „folksvagen pasat“ star desetak godina i do 22.300 dinara. Poskupeli su i automobili, gorivo, osiguranje takođe.
Mladen Alvirović iz SAT-a, kaže da će trend poskupljenja automobila u jednom trenutku stati.
„Lanci proizvodnje se ponovo stabilizuju, a samim tim znači i da će te vrtoglave cene početi da padaju, a čim krenu novi da padaju krenuće u polovni“, kaže Alvirović.
Specijalizovani sajtovi za prodaju polovnih automobila navode da najviše ljudi u Srbiji kupuje automobil na svakih pet do deset godina.
Najznačajniji faktor je cena, a nakon cene, kao najvažnije stavke koje se uzimaju u obzir pri kupovini automobila, su istorija održavanja, vrsta karoserije i marka automobila.
Najviše kupaca planira da izdvoji između 3.000 i 5.000 evra za polovni automobil.

Normalizacija na tržištu automobila

Mladen Alvirović kaže da se vide naznake normalizacije na evropskom tržištu automobila.
„Ono što vidimo po zapadnoj Evropi je da pojedini brendovi automobila konačno počinju dilere da snabdevaju dovoljnim količinama. Lanci proizvodnje se ponovo stabilizuju, a samim tim znači i da će te vrtoglave cene početi da padaju, a čim krenu novi da padaju, krenuće u polovni“, kaže Alvirović.
Ogromna pojeftinjenja, napominje, nisu redovna stvar nigde u Evropi i dodaje da bi ogroman pad cena značio ulazak u recesiju u celokupnoj ekonomiji.
„Može se očekivati da još godinu dana potraje situacija koja se sada dešava i da onda polako počne da se rešava. Ne očekujem da ćemo pre sledećeg decembra moći da pričamo o stvarnim promenama cena automobila. Onaj ko sad ima auto i može da ga proda za dobar novac, on ne može da kupi bog zna šta jer je sve skupo. Oni koji prodaju pred sam kraj talasa, oni će profitirati, svi ostali će biti na istom“, ističe Alvirović.
Na pitanje zašto se i dalje čeka šest meseci na isporuku automobila, Alvirović navodi da se dogodio savršeni cunami, jer kada se zbog korone poremetio globalni lanac snabdevanja, onda se teško vrati.
„Zaposleni nisu ostali na radnim mestima. Proizvođači automobila su se prilagodili tome. Sada gledamo situaciju da će mnoge marke prodati isti broj automobila, ali će zaraditi više“, navodi Alvirović.

Šta je bolje, nov ili polovan automobil

Napominje da će uvek biti više ljudi koji kupuju polovne automobile, tako je i u Nemačkoj.
„Jedno je kupiti auto, a drugo je živeti sa njim. Automobil može da bude star koliko god, ali ako imam novca da ga održavam, onda nemam problema sa tim“, ukazuje Alvirović.
Prema njegovim rečima, uvek je pametnije kupiti jeftiniji nov automobil, jer on zahteva manje ulaganja tokom određenog perioda.
„Kako god okrenemo, čovek mora da računa da ne potroši poslednji novac iz kuće, jer taj auto mora da održava“, zaključio je Alvirović, prenosi RTS.
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala