https://lat.sputnikportal.rs/20220903/revolucija-u-auto-industriji-na-pomolu-napravljena-jeftina-baterija-koja-ne-moze-da-se-zapali-1142121867.html
Revolucija u auto-industriji na pomolu: Napravljena jeftina baterija koja ne može da se zapali
Revolucija u auto-industriji na pomolu: Napravljena jeftina baterija koja ne može da se zapali
Sputnik Srbija
Stručnjaci sa Masačusetskog instituta za tehnologiju (MIT) razvili su potpuno novu vrstu baterije, napravljenu od materijala koji su široko rasprostranjeni i... 03.09.2022, Sputnik Srbija
2022-09-03T20:15+0200
2022-09-03T20:15+0200
2022-09-03T20:15+0200
nauka i tehnologija
nauka i tehnologija
ekonomija
svet
svet – ekonomija
magazin
automobili
energetika
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/07/1e/1127934603_0:138:3150:1910_1920x0_80_0_0_f87ffb641161556ccdfc92100dab313e.jpg
Profesor Donald Sadovej sa MIT-a, sarađujući sa još 15 kolega iz čitavog sveta, uspeo je da napravi jeftinu alternativu današnjim baterijama.Osim što su skupe, litijum-jonske baterije sadrže zapaljive elektrolite. Sadovej je zato tražio ne samo jeftine materijale već i one koji ne mogu da se zapale.Što se zamene za metal tiče, komercijalno dominantno gvožđe nema elektrohemijska svojstva za efikasnu bateriju, ali drugi po zastupljenosti metal aluminijum – ima.Onda je krenuo u potragu sa čime da upari aluminijum kao materijal druge elektrode. Najjeftiniji od svih nemetala je sumpor kojeg ima u izobilju.Kao elektrolite je iskoristio rastopljene soli, koje imaju relativno nisku tačku topljenja – oko 530 stepeni Celzijusa.Sva tri glavna sastojka su izuzetno jeftini i raspoloživi. Aluminijum, isti onaj od kog se pravi folija, sumpor koji je često nusproizvod prerade nafte i širokorasprostranjene soli.U eksperimentima, baterijske ćelije trpele su stotine ciklusa punjenja i to pod izuzetno intenzivnim stopama. Još važnije, baterija je šest puta jeftinija od litijum-jonske.Takođe su utvrdili da je stopa punjenja zavisna od radne temperature. Na 110 stepeni Celzijusa se punila 25 puta brže nego na 25 stepeni, preneo je RTS.
https://lat.sputnikportal.rs/20220804/kraj-ere-duge-48-godina-jedan-od-najpopularnijih-automobila-odlazi-u-istoriju-zbog-elektrifikacije-1140678327.html
https://lat.sputnikportal.rs/20220507/litijum-sest-puta-skuplji-pristupacna-elektromobilnost-vise-nije-realna-1137138416.html
https://lat.sputnikportal.rs/20220901/poznati-evropski-proizvodjac-automobila-menja-logo-zbog-elektrifikacije-i-digitalizacije-video-1141999497.html
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2022
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/07/1e/1127934603_211:0:2940:2047_1920x0_80_0_0_3c7d165580fb0e90c7b6ce993bb6ca2a.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
nauka i tehnologija, ekonomija, svet, svet – ekonomija, magazin, automobili, energetika
nauka i tehnologija, ekonomija, svet, svet – ekonomija, magazin, automobili, energetika
Revolucija u auto-industriji na pomolu: Napravljena jeftina baterija koja ne može da se zapali
Stručnjaci sa Masačusetskog instituta za tehnologiju (MIT) razvili su potpuno novu vrstu baterije, napravljenu od materijala koji su široko rasprostranjeni i jeftini, daleko jeftiniji od litijum-jonskih baterija koje su danas preovlađujuće.
Profesor Donald Sadovej sa MIT-a,
sarađujući sa još 15 kolega iz čitavog sveta, uspeo je da napravi
jeftinu alternativu današnjim baterijama.
„Želeo sam da izmislim nešto mnogo bolje od litijum-jonskih baterija za skladištenje energije, što bi moglo da se koristi u automobilskoj industriji“, objašnjava Sadovej.
Osim što su skupe, litijum-jonske baterije sadrže zapaljive elektrolite. Sadovej je zato tražio ne samo jeftine materijale već i one koji ne mogu da se zapale.
Što se zamene za metal tiče, komercijalno dominantno gvožđe nema elektrohemijska svojstva za efikasnu bateriju, ali drugi po zastupljenosti metal aluminijum – ima.
Onda je krenuo u potragu sa čime da upari aluminijum kao materijal druge elektrode. Najjeftiniji od svih nemetala je sumpor kojeg ima u izobilju.
Kao elektrolite je iskoristio rastopljene soli, koje imaju relativno nisku tačku topljenja – oko 530 stepeni Celzijusa.
Sva tri glavna sastojka su izuzetno jeftini i raspoloživi. Aluminijum, isti onaj od kog se pravi folija, sumpor koji je često nusproizvod prerade nafte i širokorasprostranjene soli.
„Sastojci su jeftini, a baterija je bezbedna – ne može da gori“, kaže Sadovej.
U eksperimentima, baterijske ćelije trpele su stotine ciklusa punjenja i to pod izuzetno intenzivnim stopama. Još važnije, baterija je šest puta jeftinija od litijum-jonske.
Takođe su utvrdili da je stopa punjenja zavisna od radne temperature. Na 110 stepeni Celzijusa se punila 25 puta brže nego na 25 stepeni,
preneo je RTS.