https://lat.sputnikportal.rs/20220730/kineske-investicije-opadaju-na-putu-svile-ali-ne-i-u-srbiji-1140498015.html
Kineske investicije opadaju na putu svile, ali ne i u Srbiji
Kineske investicije opadaju na putu svile, ali ne i u Srbiji
Sputnik Srbija
Finansiranje i investicije kineske inicijative „Pojas i put” smanjeni su u prvoj polovini godine, bez novih izdataka za Rusiju, Šri Lanku i Egipat, ali u Srbiji... 30.07.2022, Sputnik Srbija
2022-07-30T11:06+0200
2022-07-30T11:06+0200
2022-07-30T11:06+0200
srbija
srbija – ekonomija
kina
pojas i put
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/06/0f/1138584782_0:160:3073:1888_1920x0_80_0_0_7ec05eecb7f9aaed5f9898e7243e0993.jpg
Najviši obim izgradnje u prvoj polovini 2022. zabeležen je na Filipinima u iznosu od 3,3 milijarde dolara, zatim u Srbiji 1,9 milijardi i u Iraku oko 1,5 milijardi dolara.Kineske kompanije u Srbiji grade najznačajnije puteve i pruge. One su angažovane na auto-putu „Miloš Veliki” od Novog Beograda do Surčina i od Čačka do Požege, potom na obilaznici oko Beograda, auto-putu između Valjeva i Lajkovca. Kinezi grade i dunavski koridor od Požarevca do Golupca, Fruškogorski koridor, most u Novom Sadu, prugu od Novog Sada do Subotice, i u ovoj godini postaju naš najveći ulagač, piše Politika.Prema podacima Narodne banke Srbije za prvo tromesečje 2022., najveći priliv po osnovu stranih investicija došao je upravo iz Kine u iznosu od 219 miliona evra. To je čak više nego u prvom tromesečju 2021., kada su kineske investicije kod nas iznosile 201 milion evra. Tokom 2021. Kina je uložila 569,4 miliona evra, dok je 2020. investirala 478,9 miliona evra u Srbiji. Finansiranje i investicije u okviru inicijative „Pojas i put” iznosile su 28,4 milijarde dolara u prvih šest meseci, što je za 10 milijardi manje u odnosu na prošlu godinu, čime je ukupna potrošnja na projektu „Pojas i put” dostigla 932 milijarde dolara od 2013.Iznosi za prvu polovinu godine bili su 40 odsto niži u poređenju sa istim periodom 2019., navodi se u izveštaju "Grin fajnens end divelopment centra".Oko 11,8 milijardi dolara otišlo je za investicije, a 16,5 milijardi za građevinske ugovore delimično finansirane kineskim zajmovima. Finansiranje i investicije proširile su se na 42 zemlje u prvoj polovini 2022. godine, sa 15 zemalja koje su dobile investicije i 35 koje su bile angažovane u građevinarstvu.Kada je reč o investicijama, Saudijska Arabija je bila najveći pojedinačni primalac sa oko 5,5 milijardi američkih dolara, a slede je Demokratska Republika Kongo (600 milijardi) i Indonezija (oko 560 milijardi). Ovo smanjenje obima ulaganja u „Pojas i put” može se objasniti činjenicom da je MMF znatno snizio svoju raniju procenu rasta za Kinu 2022 – na 3,3 procenta, sa 4,4 odsto projektovanih u aprilu, navodeći kao razlog izbijanje kovida 19 i široko rasprostranjeno zatvaranje u velikim gradovima koji imaju ograničenu proizvodnju i pogoršavaju poremećaje u globalnom lancu snabdevanja.Kineski predsednik Si Đinping pokrenuo je inicijativu „Pojas i put” 2013. godine čiji je cilj da finansijski i infrastrukturni potencijal Kine upregne u „izgradnju velike zajednice koja deli zajedničke interese” širom Azije, Afrike i Latinske Amerike. Ovaj projekat je prema pisanju Rojtersa, posustao zbog tereta duga koji uzrokuje u zemljama i drugih pitanja kao što je degradacija životne sredine. Pojedine države počele su ponovo pregovore o svojim investicionim projektima s Kinom, naglašavajući dužničke rizike.Nijedan novi projekat uglja nije dobio kinesko odobrenje u prvih šest meseci 2022. pošto je predsednik Si obećao na Generalnoj skupštini Ujedinjenih nacija prošlog septembra da će staviti tačku na strana ulaganja u ugalj. Kina je nastavila da pruža podršku drugim projektima fosilnih goriva u zemljama „Pojasa i puta”, pri čemu nafta i gas čine oko 80 odsto kineskih energetskih investicija u inostranstvu i 66 procenata njenih građevinskih ugovora, saopšteno je iz GFDC-a. Aranžmani u gasne projekte iznosili su 6,7 milijardi dolara u prvom polugodištu u odnosu na 9,5 milijardi dolara tokom cele 2021, navodi se u istraživanju.Transakcije u sektorima zelene energije i hidroenergije pale su za 22 procenta u odnosu na godinu ranije. Dok su investicije porasle na 1,4 milijarde dolara sa 400 miliona dolara, troškovi izgradnje u vezi sa zelenom energijom pali su na 1,6 milijardi dolara, na manje od polovine u odnosu na nivo prethodne godine.
https://lat.sputnikportal.rs/20220629/kako-ce-proci-novi-veliki-udar-zapada-na-kineski-pojas-i-put--vredan-stotine-milijardi-evra-1139249229.html
kina
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2022
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/06/0f/1138584782_170:0:2901:2048_1920x0_80_0_0_0c5c42990846e5135666c1cd42e0e57f.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
srbija, kina, pojas i put
srbija, kina, pojas i put
Kineske investicije opadaju na putu svile, ali ne i u Srbiji
Finansiranje i investicije kineske inicijative „Pojas i put” smanjeni su u prvoj polovini godine, bez novih izdataka za Rusiju, Šri Lanku i Egipat, ali u Srbiji ostaju na visokom nivou.
Pratite Sputnjik i na letovanju
Sputnjik Srbija neometano možete čitati širom Evrope na mobilnoj aplikaciji koju ćete pronaći OVDE. Aplikaciju takođe možete preuzeti i putem linka apkfab.com
Najviši obim izgradnje u prvoj polovini 2022. zabeležen je na Filipinima u iznosu od 3,3 milijarde dolara, zatim u Srbiji 1,9 milijardi i u Iraku oko 1,5 milijardi dolara.
Kineske kompanije u Srbiji grade najznačajnije puteve i pruge. One su angažovane na auto-putu „Miloš Veliki” od Novog Beograda do Surčina i od Čačka do Požege, potom na obilaznici oko Beograda, auto-putu između Valjeva i Lajkovca. Kinezi grade i dunavski koridor od Požarevca do Golupca, Fruškogorski koridor, most u Novom Sadu, prugu od Novog Sada do Subotice, i u ovoj godini postaju naš najveći ulagač,
piše Politika.
Prema podacima Narodne banke Srbije za prvo tromesečje 2022., najveći priliv po osnovu stranih investicija došao je upravo iz Kine u iznosu od 219 miliona evra. To je čak više nego u prvom tromesečju 2021., kada su kineske investicije kod nas iznosile 201 milion evra. Tokom 2021. Kina je uložila 569,4 miliona evra, dok je 2020. investirala 478,9 miliona evra u Srbiji.
Finansiranje i investicije u okviru inicijative „Pojas i put” iznosile su 28,4 milijarde dolara u prvih šest meseci, što je za 10 milijardi manje u odnosu na prošlu godinu, čime je ukupna potrošnja na projektu „Pojas i put” dostigla 932 milijarde dolara od 2013.
Iznosi za prvu polovinu godine bili su 40 odsto niži u poređenju sa istim periodom 2019., navodi se u izveštaju "Grin fajnens end divelopment centra".
Oko 11,8 milijardi dolara otišlo je za investicije, a 16,5 milijardi za građevinske ugovore delimično finansirane kineskim zajmovima. Finansiranje i investicije proširile su se na 42 zemlje u prvoj polovini 2022. godine, sa 15 zemalja koje su dobile investicije i 35 koje su bile angažovane u građevinarstvu.
Kada je reč o investicijama, Saudijska Arabija je bila najveći pojedinačni primalac sa oko 5,5 milijardi američkih dolara, a slede je Demokratska Republika Kongo (600 milijardi) i Indonezija (oko 560 milijardi). Ovo smanjenje obima ulaganja u „Pojas i put” može se objasniti činjenicom da je MMF znatno snizio svoju raniju procenu rasta za Kinu 2022 – na 3,3 procenta, sa 4,4 odsto projektovanih u aprilu, navodeći kao razlog izbijanje kovida 19 i široko rasprostranjeno zatvaranje u velikim gradovima koji imaju ograničenu proizvodnju i pogoršavaju poremećaje u globalnom lancu snabdevanja.
Kineski predsednik Si Đinping pokrenuo je inicijativu „Pojas i put” 2013. godine čiji je cilj da finansijski i infrastrukturni potencijal Kine upregne u „izgradnju velike zajednice koja deli zajedničke interese” širom Azije, Afrike i Latinske Amerike. Ovaj projekat je prema pisanju Rojtersa, posustao zbog tereta duga koji uzrokuje u zemljama i drugih pitanja kao što je degradacija životne sredine. Pojedine države počele su ponovo pregovore o svojim investicionim projektima s Kinom, naglašavajući dužničke rizike.
Nijedan novi projekat uglja nije dobio kinesko odobrenje u prvih šest meseci 2022. pošto je predsednik Si obećao na Generalnoj skupštini Ujedinjenih nacija prošlog septembra da će staviti tačku na strana ulaganja u ugalj. Kina je nastavila da pruža podršku drugim projektima fosilnih goriva u zemljama „Pojasa i puta”, pri čemu nafta i gas čine oko 80 odsto kineskih energetskih investicija u inostranstvu i 66 procenata njenih građevinskih ugovora, saopšteno je iz GFDC-a. Aranžmani u gasne projekte iznosili su 6,7 milijardi dolara u prvom polugodištu u odnosu na 9,5 milijardi dolara tokom cele 2021, navodi se u istraživanju.
Transakcije u sektorima zelene energije i hidroenergije pale su za 22 procenta u odnosu na godinu ranije. Dok su investicije porasle na 1,4 milijarde dolara sa 400 miliona dolara, troškovi izgradnje u vezi sa zelenom energijom pali su na 1,6 milijardi dolara, na manje od polovine u odnosu na nivo prethodne godine.