Kineski naučnici navodno otkrili signal od vanzemaljaca: Izveštaj brzo obrisan

CC0 / / NLO
NLO - Sputnik Srbija, 1920, 16.06.2022
Kina tvrdi da je njen ogromni teleskop „Nebesko oko“ možda pokupio tragove signala iz udaljene vanzemaljske civilizacije, prema nedavno objavljenom i naknadno izbrisanom izveštaju kineskih naučnika.
Astronomi sa Pekinškog univerziteta otkrili su „nekoliko slučajeva mogućih tehnoloških tragova vanzemaljskih civilizacija izvan Zemlje“, navodi se u izveštaju objavljenom u utorak (14. juna) u časopisu „Sajens end tehnolodži dejli“, zvaničnom listu kineskog Ministarstva nauke i tehnologije.
Signale je uhvatio kineski sferični radio teleskop sa otvorom od pet stotina metara (FAST), nazvan „Nebesko oko“, koji je najveći radio-teleskop na svetu. „Nebesko oko“ je počelo da radi 2019. godine skenirajući duboki svemir u potrazi za radio-signalima koji bi mogli da ukažu na vanzemaljski život. Kad su 2020. naučnici obradili te podatke, rekli su da su uočili dva sumnjiva uskopojasna, potencijalno veštačka radio-signala. Zatim, 2022. godine, ciljano istraživanje poznatih egzoplaneta otkrilo je još jedan čudan uskopojasni radio-signal.
Pošto uskopojasne radio-talase koriste samo ljudski avioni i sateliti, mogli su biti proizvedeni vanzemaljskom tehnologijom. Međutim, naučnici kažu da su njihovi nalazi preliminarni i da ih treba uzeti sa oprezom dok se analiza ne završi.
„Ovo je nekoliko uskopojasnih elektromagnetnih signala drugačijih od ostalih, a tim trenutno radi na daljoj istrazi“, rekao je Džang Tongđe, glavni naučnik u Grupi za istraživanje vanzemaljskih civilizacija Kine na Pekinškom univerzitetu.
„Mogućnost da je sumnjivi signal neka vrsta radio-smetnji je takođe veoma velika i treba je dodatno potvrditi i isključiti. Ovo može biti dug proces“, navodi on, prenosi „Lajv sajens“.
Nakon objavljivanja, izveštaj je brzo počeo da kruži kineskom društvenom mrežom Veibo i pokupili su ga brojni drugi državni mediji. Razlozi njegovog iznenadnog brisanja su nejasni.
NLO - Sputnik Srbija, 1920, 12.06.2022