https://lat.sputnikportal.rs/20220605/teslin-tim-izumeo-baterije-koje-bi-mogle-da-traju-i-100-godina-1138065582.html
„Teslin“ tim izumeo baterije koje bi mogle da traju i 100 godina
„Teslin“ tim izumeo baterije koje bi mogle da traju i 100 godina
Sputnik Srbija
Istraživački tim kompanije „Tesla“ i kanadskog univerziteta u Halifaksu nalazi se u višegodišnjoj misiji: da pronađe dugotrajnije i jeftinije baterije koje se... 05.06.2022, Sputnik Srbija
2022-06-05T13:01+0200
2022-06-05T13:01+0200
2022-06-05T13:01+0200
nauka i tehnologija
nauka i tehnologija
it
magazin
izumi i otkrića
energetika
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/06/05/1138065166_0:160:3073:1888_1920x0_80_0_0_c5eab4d649c5823de0bdd8c94a29170c.jpg
Grupa naučnika je za kompaniju „Tesla“, koja proizvodi vozila na električni pogon, od 2016. do sada razvila nekoliko patenata, objavio je portal „Klima101“.Baterija za čitav vekPoslednji rad u nizu fokusira se na „stogodišnju bateriju“ — odnosno varijaciju litijum-nikl-mangan-kobalt baterije. Testiranje je pokazalo da postoji mogućnost da takve ćelije traju otprilike čitav vek u slučaju da rade na naponu od 3,8 volti (umesto uobičajenih 4,2 volta) uz održavanje na temperaturi od 25 stepeni.Kada je reč o punjenju, nova baterija je, prema navodima autora, konkurentna litijum-gvožđe-fosfat (LFP) ćelijama, koje se sve više koriste u „Teslinim“ elektromobilima.LFP baterije traju oko 10 godina. Povrh potencijalno skoro 10 puta dužeg životnog veka u odnosu na njih, „stogodišnja“ ćelija može uskladišti i veće količine energije.Problem visoka cenaVeliki problem ovih baterija jeste to što su skuplje u poređenju sa LFP ćelijama i možda nikada neće dostići karakteristike neophodne za upotrebu u auto-industriji, navodi portal.Istraživači sugerišu da bi njihova varijacija litijum-nikl-mangan-kobalt baterija mogla da se primenjuje za dugoročno skladištenje energije, ali potencijal za komercijalizaciju se i dalje ispituje. Dodatni izazov jeste to što u svom sastavu nova baterija sadrži kobalt čije je rudarenje izuzetno štetno po životnu sredinu. Ipak, kompanija „Tesla“ najavljuje moguće modifikacije dizajna koje će isključiti kobalt.
https://lat.sputnikportal.rs/20220601/1137828807.html
https://lat.sputnikportal.rs/20220521/da-li-su-zive-baterije-resenje-za-buducnost-1137481769.html
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2022
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/06/05/1138065166_170:0:2901:2048_1920x0_80_0_0_f39c5bfca6af2e089a0b99fe5d22e5c5.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
nauka i tehnologija, it, magazin, izumi i otkrića, energetika
nauka i tehnologija, it, magazin, izumi i otkrića, energetika
„Teslin“ tim izumeo baterije koje bi mogle da traju i 100 godina
Istraživački tim kompanije „Tesla“ i kanadskog univerziteta u Halifaksu nalazi se u višegodišnjoj misiji: da pronađe dugotrajnije i jeftinije baterije koje se brže pune za električna vozila i skladištenje energije. Njihov najnoviji prodor u ovoj oblasti predstavljaju baterije koje bi mogle da traju i do 100 godina.
Grupa naučnika je za kompaniju „Tesla“, koja proizvodi vozila na električni pogon, od 2016. do sada razvila nekoliko patenata, objavio je portal „Klima101“.
Poslednji rad u nizu fokusira se na „stogodišnju bateriju“ — odnosno varijaciju litijum-nikl-mangan-kobalt baterije. Testiranje je pokazalo da postoji mogućnost da takve ćelije traju otprilike čitav vek u slučaju da rade na naponu od 3,8 volti (umesto uobičajenih 4,2 volta) uz održavanje na temperaturi od 25 stepeni.
Kada je reč o punjenju, nova baterija je, prema navodima autora, konkurentna litijum-gvožđe-fosfat (LFP) ćelijama, koje se sve više koriste u „Teslinim“ elektromobilima.
LFP baterije traju oko 10 godina. Povrh potencijalno skoro 10 puta dužeg životnog veka u odnosu na njih, „stogodišnja“ ćelija može uskladišti i veće količine energije.
Veliki problem ovih baterija jeste to što su skuplje u poređenju sa LFP ćelijama i možda nikada neće dostići karakteristike neophodne za upotrebu u auto-industriji,
navodi portal.
Istraživači sugerišu da bi njihova varijacija litijum-nikl-mangan-kobalt baterija mogla da se primenjuje za dugoročno skladištenje energije, ali potencijal za komercijalizaciju se i dalje ispituje.
Dodatni izazov jeste to što u svom sastavu nova baterija sadrži kobalt čije je rudarenje izuzetno štetno po životnu sredinu. Ipak, kompanija „Tesla“ najavljuje moguće modifikacije dizajna koje će isključiti kobalt.