Fosil ihtiosaurusa sa netaknutim embrionima izvađen iz glečera u Čileu /foto/

CC0 / Pixabay / Fosil ihtiosaurusa
Fosil ihtiosaurusa - Sputnik Srbija, 1920, 13.05.2022
Čileanski naučnici uspešno su iskopali jedan od najkompletnijih fosila ihtiosaurusa na svetu, sa netaknutim embrionima, iz glečera Tindal u čileanskoj regiji Patagonija.
Sputnjik i RT - cenzura  - Sputnik Srbija
VAŽNO OBAVEŠTENJE

Zbog učestalih hakerskih napada i ometanja sajta Sputnjik Srbija i naših kanala na Fejsbuku i Jutjubu, sve vesti pratite i na kanalu Sputnjik Srbija na Telegramu i preko mobilne aplikacije koja radi neometano, a koju možete preuzeti sa ovog linka, a video sadržaj na platformi „Odisi“ (odysee.com), kao i na platformi „Rambl“ (rumble.com).

Očuvani fosil ženke naučnici su nazvali „Fiona“. Fosil dug četiri metra pomoći će naučnicima u proučavanju embrionalnog razvoja ihtiosaura, koji su bili u morima pre 90 do 250 milijuna godina.
Ovaj fosil jedini je ihtiosaur sa embrionima pronađenim na planeti iz doba pre 129 do 139 miliona godina, izjavila je Džudit Pardo, naučnica koja je otkrila fosil. Pardo, paleontolog iz Antarktičkog istraživačkog centra GAIA na Univerzitetu Magalanes, otkrila je fosil pre više od deset godina, ali zbog ekstremnih klimatskih uslova, kao i udaljenog i nepristupačnog terena, njegovo iskopavanje predstavljalo je složeni logistički izazov.
Naučnici su 31 dan vadili fosil. Budući da je fosil tako kompletan, paleontolozi su naveli da su morali da izvade pet blokova teških 200 kilograma kako bi kosti ostale netaknute.
Fosil se sada priprema za izložbu u Prirodnjačkom muzeju „Rio Seko“ u južnom Čileu.
Pardo je dodala da su naučnici otkrili još 23 primerka ihtiosaura tokom iskopavanja, čime je ukupan broj pronađenih u glečeru Tindal porastao na gotovo 100, čineći taj region jednim od najzastupljenijih i dobro očuvanih nalazišta ihtiosaura na planeti, preneo je portal „Zimo“.
Biljke izrasle u zemlji sa Meseca - Sputnik Srbija, 1920, 13.05.2022