00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ORBITA KULTURE
10:00
120 min
SPUTNJIK INTERVJU
17:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
21:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
07:00
30 min
ORBITA KULTURE
Svet nastao ispod Gogoljevog šinjela
16:00
120 min
MILJANOV KORNER
Realnost je da se Partizan i Zvezda bore za mesto u plej-inu
20:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
„Rozanov“
20:30
30 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
Autorska emisija Ljubinke Milinčić
21:30
30 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri
 - Sputnik Srbija, 1920, 24.01.2022
KULTURA
Rubrika koja prati kulturne fenomene i događaje, stvaraoce i ličnosti koji svojim delom kreiraju savremenu kulturnu scenu u zemlji i u svetu.

„Kus petlić“: Svevremena priča o ljudima iz dvorišta koje gađaju smećem iz solitera

© Foto : Narodno pozorište SuboticaPredstava Kus petlić Narodnog pozorišta iz Subotice.
Predstava  Kus petlić Narodnog pozorišta iz Subotice. - Sputnik Srbija, 1920, 20.04.2022
Pratite nas
„'Kus petlić' je priča o ljudima iz centra grada koje i dalje viđam u svom komšiluku. I dalje postoje dvorišta, gde ljudi imaju zajednički ve-ce i česmu a odozgo iz solitera bacaju smeće na njih“, kaže za Sputnjik reditelj Milan Nešković povodim gostovanja predstave Narodnog pozorišta iz Subotice na velikoj sceni Narodnog pozorišta u Beogradu.
Sputnjik i RT - cenzura  - Sputnik Srbija
VAŽNO OBAVEŠTENJE

Zbog učestalih hakerskih napada i ometanja sajta Sputnjik Srbija i naših kanala na Fejsbuku i Jutjubu, sve vesti pratite i na kanalu Sputnjik Srbija na Telegramu i preko mobilne aplikacije koja radi neometano, a koju možete preuzeti sa ovog linka, a video sadržaj na platformi „Odisi“ (odysee.com), kao i na platformi „Rambl“ (rumble.com).

„To i dalje postoji u Beogradu, i dalje ljudi žive tim životima u takvim dvorištima a mi smo ovu Acinu priču transponovali u jedno beogradsko dvorište u posleratnom periodu. Ono što je strašno kod nas je konstantan osećaj da se rat upravo završio. Mislim da taj osećaj ide iz anksioznosti koju imamo da će non stop nešto loše da se dogodi. Što nam se i događa“, dodaje Nešković.
Drama „Kus petlić“ Aleksandra Popovića osvojila je devet Sterijinih nagrada i šest na Festivalu PPV u Zrenjaninu. Nešković ističe da je divna stvar kad se u jednom pozorištu koje već 16-17 godina nema svoju zgradu nego je podstanar u jednoj fabrici i bivšem bioskopu dogodi ovakav uspeh.
Prema njegovim rečima, tajna Aleksandra Popovića je u njegovoj svevremenosti, njegovom dijalogu „koji je jedan od najboljih na srpskom jeziku“ kao i „našem mentalitetskom poznanstvu budući da smo se rodili na nekih tridesetak kilometara jedan od drugog“.
„Suštinska je moja veza sa tragikomičnim koju je Aleksandra Popović nekako utkao u sve pore svog dramskog dela. Kod njega se ne prepliću tragedija i komedija, one su jedna celina. Aca se jako neozbiljno bavio jako ozbiljnim temama“.
„Kus petlić“ je treća predstava iz Popovićevog ciklusa koju je Nešković režirao, posle „Bele kafe“ i „Mrešćenja šarana“. Radnja ovih komada se odigrava u burnim vremenima oko Drugog svetskog rata, a fokus je na „malim“ ljudima koji pokušavaju da se snađu u takvim vremenima i žive pristojno koliko je to moguće.
Iako su „obojeni ratom“ i žive posledice tog rata, u svojoj suštini, kad se skloni taj politički sloj i kad se dođe do intime, pred nama su karakteri koji deluju potpuno savremeno i njihovi odnosi su nešto što je prepoznatljivo i istinito i nama danas 70 godina kasnije.
Dejan Mijač - Sputnik Srbija, 1920, 05.04.2022
KULTURA
Kolege o odlasku Dejana Mijača: Za pozorište ovo je dan crne zastave
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala