00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ORBITA KULTURE
10:00
120 min
SPUTNJIK INTERVJU
17:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
21:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
07:00
30 min
ORBITA KULTURE
16:00
120 min
SPUTNJIK INTERVJU
„Rozanov“
20:30
30 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
Autorska emisija Ljubinke Milinčić
21:30
30 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri
 - Sputnik Srbija, 1920, 24.01.2022
KULTURA
Rubrika koja prati kulturne fenomene i događaje, stvaraoce i ličnosti koji svojim delom kreiraju savremenu kulturnu scenu u zemlji i u svetu.

Muzej automobila obeležava dan kada je prvi auto prošao Srbijom: Ljudi su bežali i krili se

© Foto : Muzej automobilaModel T iz 1925. godine
Model T iz 1925. godine - Sputnik Srbija, 1920, 14.04.2022
Pratite nas
Obeležavajući 119 godina od dolaska prvog automobila u Srbiju, Muzej automobila organizuje ture u kojima će posetioci otkriti šta se sve vozilo u Srbiji poslednjih 119. godina i ko su bili prvi vozači.
Sputnjik i RT - cenzura  - Sputnik Srbija
VAŽNO OBAVEŠTENJE

Zbog učestalih hakerskih napada i ometanja sajta Sputnjik Srbija i naših kanala na Fejsbuku i Jutjubu, sve vesti pratite i na kanalu Sputnjik Srbija na Telegramu i preko mobilne aplikacije koja radi neometano, a koju možete preuzeti sa ovog linka, a video sadržaj na platformi „Odisi“ (odysee.com), kao i na platformi „Rambl“ (rumble.com).

Prikaži preko celog ekranaIzađi iz režima celog ekrana
U bogatoj muzejskoj kolekciji, pored vozila, nalaze se i farovi automobila u kojem je bio kralj Aleksandar Karađorđević kada je na njega izvršen atentat u Marseju.
Prvi automobil je stigao u Beograd 16. aprila 1903. godine. Njegov vlasnik bio je Boško Radulović, beogradski trgovac i bankar čije je vozilo marke Neselzdorf austrougarskog proizvođača do Beograda stiglo vozom zajedno sa fabričkim šoferom.
Tom događaju u čast, Muzej automobila organizuje vođene ture 16. i 17. aprila. Njegov kustos, istoričar Marko Miljković za Sputnjik kaže da vlasnik prvog automobila nije bio i njegov šofer.
„Smatra se da je prvi profesionalni šofer u Srbiji bio Sreten Kostić koji je potom bio šofer kraljevske porodice. Međutim, kraljevska porodica prvi automobil dobija tek 1908. godine, dakle pet godina kasnije“, ističe Miljković.

Muzej automobila, priča o drugačijoj istoriji Srbije

Ovaj muzej koji kroz priču o automobilima pruža pogled u jednu sasvim drugačiju istoriju Srbije, vladara i pojedinaca, čuva artefakte od vremena Karađorđevića do Đinđića.
„Poznato je da je princ Đorđe, najstariji sin Petra Karađorđevića bio pasionirani automobilista. Umeo je da se iz svog stana u ulici Kralja Petra sjuri, ne obraćajući pažnju na prolaznike. U kolekciji Muzeja automobila nalazi se i auto u kojem je Zoran Đinđić prevezen do bolnice, kao i farovi automobila u kojem je bio Aleksandar Karađorđević kada je na njega izvršen atentat u Marseju“.
© Foto : Muzej automobilaMuzej automobila
Muzej automobila - Sputnik Srbija, 1920, 14.04.2022
Muzej automobila
U susretu s prvim automobilima, ljudi u Srbiji imali su sličnu reakciju kao kada su na belom platnu ugledali prve filmske kadrove.
„Ljudi su se sklanjali ispod stolova kada su prvi put u Parizu i godinu dana kasnije u Beogradu ugledali prve snimke ’Ulaska voza u stanicu’ braće Limijer. Plašili su se da će voz iskočiti s platna. Tako i u susretu s prvim automobilima – bežali su, plašili se farova. To je bilo zastrašujuće, a s druge strane to je početak tehničke revolucija koja je zahvatila čitavu Evropu. Svega 20 dana posle Boška Radulovića, još jedan Srbin postaje vlasnik automobila i njihov se broj polako povećava. Treba imati u vidu da je Srbija ipak bila siromašna zemlja i do Prvog svetskog rata bilo je ukupno šezdesetak automobila od kojih je polovina bila u vlasništvu vojske“, navodi Miljković i dodaje da do Velikog rata nisu postojali ni automehaničari kao ni benzinske pumpe.
Benzin se kupovao u apotekama i bio je izuzetno skup, ali očigledno da je ta ljubav prema automobilu prevladala da nisu žalili novca“.
© Foto : Muzej automobilaModerna garaža služila je kao parkiralište i benzinska stanica, a pružala je i usluge održavanja automobila
Moderna garaža služila je kao parkiralište i benzinska stanica, a pružala je i usluge održavanja automobila - Sputnik Srbija, 1920, 14.04.2022
Moderna garaža služila je kao parkiralište i benzinska stanica, a pružala je i usluge održavanja automobila
Prva Moderna garaža na čitavom Balkanu sagrađena je 1929. godine prema nacrtu ruskog arhitekte Valerija Staševskog i upravo je tu smešten Muzej automobila koji će u subotu i nedelju obeležiti dan kada se prvi automobil, artefakt koji sadrži sve važne izume čovečanstva od točka do mikroprocesora, provozao po Srbiji.
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala