https://lat.sputnikportal.rs/20220217/film-ime-naroda-nagradjen-u-rusiji-istorija-se-ponavlja-na-granici-sa-evropom-1134443556.html
Film „Ime naroda“ nagrađen u Rusiji: Istorija se ponavlja na „granici sa Evropom“
Film „Ime naroda“ nagrađen u Rusiji: Istorija se ponavlja na „granici sa Evropom“
Sputnik Srbija
Film „Ime naroda“ nagrađen u Rusiji: Istorija se ponavlja na „granici sa Evropom“
2022-02-17T21:56+0100
2022-02-17T21:56+0100
2022-02-17T21:56+0100
kultura
kultura
kultura – intervjui i analitika
film i serije
darko bajić
magazin
rusija
nagrada
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/02/11/1134465734_264:0:1775:850_1920x0_80_0_0_e1e7ddb90f0cf935c6dbb2e804a43dd4.jpg
Istorijska saga „Ime naroda“ reditelja Darka Bajića osvojila je Gran pri za najbolje ostvarenje u kategoriji igranog filma na upravo završenom filmskom festivalu „Emerald Peacock St. Petersburg“.Kako je u svojoj recenziji naslovljenoj „100 godina srpske Vojvodine“ zapisao kritičar Robert Fogelberg Ruta, malo je istorijskih filmova, čak i kad prikazuju jednu stranu konflikta, koji su tako dobro urađeni kao „Ime naroda“ izuzetnog reditelja Darka Bajića.Istorija se ponavlja na „granici sa Evropom“Darko Bajić kaže za Sputnjik da mu je izuzetno drago što su u Rusiji prepoznati umetnički kvaliteti „Imena naroda“ ali i istorijski značaj teme kojom se film bavi.„Ime naroda“ ima dve paralelne priče, jedna je o 1878. godini kad je na Berlinskom kongresu odlučeno da Austrougarska izvrši aneksiju Bosne, a upravo pred tu odluku se hapsi jedan od najvećih srpskih političara tog vremena Svetozar Miletić. Austrougari su dobro znali da bi njegov uticaj i pobuna zbog takvog gesta imala odjeka među srpskim stanovništvom ne samo u Vojvodini, nego i u Crnoj Gori, Bosni i Srbiji.„Ime naroda“ –istorija koja nam se dešavaNagrađeni reditelj podseća da je „Ime naroda“ krenuo jako dobro u bioskopsku distribuciju, međutim, posle nekoliko dana prikazivanja došlo je do karantina zbog pandemije kovida 19 zbog čega je prekinut bioskopski život filma.Posle toga „Ime naroda“ krenuo je po festivalima i kod nas i u svetu, a festivalska iskustva u inostranstvu pokazuju da je film prepoznat ne samo zbog važnosti teme nego i zbog svega onoga što jedan film čini kvalitetnim.Novi Sad – i nekad i danas prestonica evropske kulture„Fotografija koju publika zapaža jako je slična nemačkom ekspresionizmu, koji je tada vladao. Potpuno je zadivljujuće kako je direktor fotografije Zoran Jovanović, lagano prelazio u novi stil, sa nemačkog ekspresionizma na francuski impresionizam, i slične pravce u vreme devetnaestog veka… Vidimo i koliko reditelj Darko Bajić dobro koristi i poigrava se sa eksperimentalnim filmom i avangardom, uz pomoć sjajne montaže Andrije Zafranovića i Petra Milića“, navodi u recenziji Robert Fogelberg Ruta.Prema Bajiću, osim izuzetnih glumačkih ostvarenja u „Imenu naroda“ i autorska ekipa filma stvorila je „zanimljivu sliku našeg sećanja ili našeg uspešnog pokušaja rekonstrukcije tog vremena“.
https://lat.sputnikportal.rs/20200914/ljuba-bandovic-o-svetozar-mileticu-robija-mu-je-narusila-zdravlje-ali-nije-ubila-duh-1123396141.html
https://lat.sputnikportal.rs/20200913/darko-bajic-balkan-nije-bure-baruta-vec-prostor-za-odmeravanje-snage-velikih-sila-video-1123390995.html
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2022
Vladimir Sudar
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/112070/93/1120709311_392:0:1643:1251_100x100_80_0_0_1afda40b5ac00151879c0e2d85b04593.jpg
Vladimir Sudar
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/112070/93/1120709311_392:0:1643:1251_100x100_80_0_0_1afda40b5ac00151879c0e2d85b04593.jpg
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/02/11/1134465734_453:0:1586:850_1920x0_80_0_0_eff9f3ec2d8e3b5ec2151b69e4f6321a.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vladimir Sudar
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/112070/93/1120709311_392:0:1643:1251_100x100_80_0_0_1afda40b5ac00151879c0e2d85b04593.jpg
film, ime naroda, nagrada, rusija, darko bajić, film, ome naroda, nagrada, rusija, darko bajić
film, ime naroda, nagrada, rusija, darko bajić, film, ome naroda, nagrada, rusija, darko bajić
Film „Ime naroda“ nagrađen u Rusiji: Istorija se ponavlja na „granici sa Evropom“
Film „Ime naroda“ o Svetozaru Miletiću koji je nagrađen u Rusiji osvojio je publiku u Sankt Petrburgu ne samo nesumnjivim filmskim kvalitetima već i danas aktuelnom pričom o istoriji koja se ponavlja na „granici sa Evropom“.
Istorijska saga „Ime naroda“ reditelja Darka Bajića osvojila je Gran pri za najbolje ostvarenje u kategoriji igranog filma na upravo završenom filmskom festivalu „Emerald Peacock St. Petersburg“.
Kako je u svojoj recenziji naslovljenoj „100 godina srpske Vojvodine“ zapisao kritičar Robert Fogelberg Ruta, malo je istorijskih filmova, čak i kad prikazuju jednu stranu konflikta, koji su tako dobro urađeni kao „Ime naroda“ izuzetnog reditelja Darka Bajića.
Istorija se ponavlja na „granici sa Evropom“
Darko Bajić kaže za Sputnjik da mu je izuzetno drago što su u Rusiji prepoznati umetnički kvaliteti „Imena naroda“ ali i istorijski značaj teme kojom se film bavi.
„Ime naroda“ ima dve paralelne priče, jedna je o 1878. godini kad je na Berlinskom kongresu odlučeno da Austrougarska izvrši aneksiju Bosne, a upravo pred tu odluku se hapsi jedan od najvećih srpskih političara tog vremena Svetozar Miletić. Austrougari su dobro znali da bi njegov uticaj i pobuna zbog takvog gesta imala odjeka među srpskim stanovništvom ne samo u Vojvodini, nego i u Crnoj Gori, Bosni i Srbiji.
„Ta priča koja paralelno teče tih godina nastavlja se i ima svoj tok i u vreme Prvog svetskog rata kad se nastavlja dalja geopolitička tendencija Austrougarske da, u stvari, na neki način nastavi prodor ka Egejskom moru. Ta geopolitika i granica tadašnje evropske imperije, u stvari je i današnja granica sa Evropom. Ona u sebi ima mnogo političkih tendencija i implikacija ali i revanšizma zbog nesporazuma koji vekovima postoje. Istorija se, nažalost ponavlja i ovaj film na najbolji mogući način govori o tome“, ističe Bajić.
„Ime naroda“ –istorija koja nam se dešava
Nagrađeni reditelj podseća da je „Ime naroda“ krenuo jako dobro u bioskopsku distribuciju, međutim, posle nekoliko dana prikazivanja došlo je do karantina zbog pandemije kovida 19 zbog čega je prekinut bioskopski život filma.
Posle toga „Ime naroda“ krenuo je po festivalima i kod nas i u svetu, a festivalska iskustva u inostranstvu pokazuju da je film prepoznat ne samo zbog važnosti teme nego i zbog svega onoga što jedan film čini kvalitetnim.
„'Ime naroda' je ne samo istorijski film nego u sebi drži liniju istorije koja nam se dešava i ima tu vrstu komunikacije sa gledaocima“, smatra reditelj.
Novi Sad – i nekad i danas prestonica evropske kulture
„Fotografija koju publika zapaža jako je slična nemačkom ekspresionizmu, koji je tada vladao. Potpuno je zadivljujuće kako je direktor fotografije Zoran Jovanović, lagano prelazio u novi stil, sa nemačkog ekspresionizma na francuski impresionizam, i slične pravce u vreme devetnaestog veka… Vidimo i koliko reditelj Darko Bajić dobro koristi i poigrava se sa eksperimentalnim filmom i avangardom, uz pomoć sjajne montaže Andrije Zafranovića i Petra Milića“, navodi u recenziji Robert Fogelberg Ruta.
Prema Bajiću, osim izuzetnih glumačkih ostvarenja u „Imenu naroda“ i autorska ekipa filma stvorila je „zanimljivu sliku našeg sećanja ili našeg uspešnog pokušaja rekonstrukcije tog vremena“.
„Ono što je meni najvažnije, govori se o Novom Sadu kao tadašnjem epicentru srpske misli i istorije i kao velikom kulturnom centru tadašnje Evrope koji danas dobija tu čast da bude centar kulture Evrope. Tako da smo s te strane zaokružili priču kojom je ovaj film postao ne samo deo istorije, nego i deo današnjeg vremena“, zaključio je Bajić.