https://lat.sputnikportal.rs/20220201/novi-problem-za-americki-f-35---korozija-1133870516.html
Novi problem za američki F-35 - korozija?
Novi problem za američki F-35 - korozija?
Sputnik Srbija
Najmoderniji američki avion, nevidljivi F-35, suočava se sa novim problemom - korozijom. Slike snimljene na nosaču aviona pokazuju da je površinski stelt sloj... 01.02.2022, Sputnik Srbija
2022-02-01T17:57+0100
2022-02-01T17:57+0100
2023-06-28T13:50+0200
vojska i naoružanje
vojska i naoružanje
svet
nosač aviona
američka avijacija
američka vojna mornarica
mornarica
vojna avijacija
rđa
f-35
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/02/01/1133869735_0:0:3077:1731_1920x0_80_0_0_6b1583289f6e341fd736914d003a0e3e.jpg
Verzija skupocenog američkog aviona F-35 sa oznakom C namenjena je dejstvu sa nosača aviona, a debitovali su na krstarenju u Pacifiku. Za jednog od njih taj debi neslavno se završio u Južnom kineskom moru, pošto je udario u palubu i pao u more, najverovatnije posle greške pilota, ali uočeni su i znaci habanja posle dužeg boravka na moru, i to na jednom od veoma važnih delova, materijalu koji upija radarske zrake (RAM) piše „Vor zoun“ magazina „Drajv“.Fotografije koje su se pojavile na sajtu Pentagona za distribuciju vizuelnog sadržaja (DVIDS) prikazuju eskadrilu F-35C na nosaču aviona „Karl Vinson“, a nastale su dok je on bio u Filipinskom moru.Za razliku od svoje „braće“ u regularnoj avijaciji, F-35 koji se koristi u mornarici bio je prekriven crveno-braon prugama i mrljama preko većeg dela gornjih površina trupa, krila i repa.Problemi sa korozijom nisu nepoznati u mornarici, ali za razliku od brodova ili starijih verzija aviona, kod F-35 situacija je kompleksna. Rđa napada metale koji u sebi imaju gvožđe, a telo ovog aviona napravljeno je od kompozitnih materijala, pa mu korozija ne smeta. Međutim, njegov RAM, čiji je sastav tajna, očigledno u sebi ima gvožđa jer pokazuje znake zamora posle izloženosti teškim uslovima u okruženju slane vode.Iako pojava ovakvih znakova zamora posle šest meseci na moru ne mora da utiče na telo aviona, pa čak ni na njegove karakteristike nevidljivosti, na osnovu primera drugih stelt aviona mogu se izvući neki zaključci. Tako je poznato da je kod B-2 ili F-22 stelt tehnologija vremenom gubila svojstva, pa su oni išli na povremeni remont. Takođe, poznato je i da visoka vlažnost i toplota ubrzavaju gubitak stelt svojstava, piše „Vor zoun“.Izdržljivost „nevidljive kože“ aviona F-35C bilo je jedno od pitanja u pripremi njegove operativne upotrebe. Naime, remont aviona u avio-bazi na zemlji je nešto potpuno drugačije od sličnih zahvata na moru, gde nisu uvek dostupni rezervni delovi, specijalni alati i stručnjaci.Čak i najizdržljiviji avioni pokazaće znake korozije posle dužeg perioda na moru, izloženi stalnom prskanju slane vode, izduvnim gasovima, uljima i drugim tečnostima, ali korišćenje stelt aviona pete generacije na nosačima aviona poseban je izazov, navodi „Vor zoun“.Pre nego što je F-35C započeo karijeru na nosačima aviona, njegov proizvođač „Lokid Martin“ naveo je da testovi pokazuju kako ni posle 600 letačkih sati nije bilo slabljenja stelt efekata.Međutim, iskustva iz upotrebe u kopnenoj avijaciji pokazuju da je održavanje tog nevidljivog aviona često veoma zahtevno. Tako je objašnjeno da na tom avionu postoji nekoliko panela koji pri održavanju često moraju da se pomeraju ili otvaraju, kao i 5.000 „pričvršćivača“ koji ih drže. Ukoliko se nešto od toga istroši, postoji rizik od limitiranja stelt tehnologije, saopšteno je iz američkog vazduhoplovstva.
https://lat.sputnikportal.rs/20220129/pojavio-se-snimak-pada-skupoceni-americki-avion-f-35-zavrsio-u-juznom-kineskom-moru-video-foto-1133772816.html
https://lat.sputnikportal.rs/20220128/potraga-za-f-35-u-juznom-kineskom-moru-ko-ce-prvi-do-olupine-amerikanci-ili-kinezi-1133739580.html
https://lat.sputnikportal.rs/20220125/drama-na-americkom-nosacu-u-juznom-kineskom-moru-pao-f-35-ima-povredjenih-1133623493.html
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2022
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/02/01/1133869735_346:0:3077:2048_1920x0_80_0_0_9331e84f0892c001391371dff4cd2240.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
vojska i naoružanje, svet, nosač aviona, američka avijacija, američka vojna mornarica, mornarica, vojna avijacija, rđa, f-35
vojska i naoružanje, svet, nosač aviona, američka avijacija, američka vojna mornarica, mornarica, vojna avijacija, rđa, f-35
Novi problem za američki F-35 - korozija?
17:57 01.02.2022 (Osveženo: 13:50 28.06.2023) Najmoderniji američki avion, nevidljivi F-35, suočava se sa novim problemom - korozijom. Slike snimljene na nosaču aviona pokazuju da je površinski stelt sloj prekriven mestimičnim braon i crvenkastim mrljama rđe.
Verzija skupocenog američkog aviona
F-35 sa oznakom C namenjena je dejstvu sa nosača aviona, a debitovali su na krstarenju u Pacifiku. Za jednog od njih taj debi neslavno se završio u
Južnom kineskom moru, pošto je udario u palubu i pao u more, najverovatnije posle greške pilota, ali uočeni su i znaci habanja posle dužeg boravka na moru, i to na jednom od veoma važnih delova, materijalu koji
upija radarske zrake (RAM)
piše „Vor zoun“ magazina „Drajv“.
Fotografije koje su se pojavile na sajtu Pentagona za distribuciju vizuelnog sadržaja (DVIDS) prikazuju eskadrilu F-35C na nosaču aviona „Karl Vinson“, a nastale su dok je on bio u Filipinskom moru.
Za razliku od svoje „braće“ u regularnoj avijaciji, F-35 koji se koristi u mornarici bio je prekriven crveno-braon prugama i mrljama preko većeg dela gornjih površina trupa, krila i repa.
Problemi sa korozijom nisu nepoznati u mornarici, ali za razliku od brodova ili starijih verzija aviona, kod F-35 situacija je kompleksna. Rđa napada metale koji u sebi imaju gvožđe, a telo ovog aviona napravljeno je od kompozitnih materijala, pa mu korozija ne smeta. Međutim, njegov RAM, čiji je sastav tajna, očigledno u sebi ima gvožđa jer pokazuje znake zamora posle izloženosti teškim uslovima u okruženju slane vode.
Iako pojava ovakvih znakova zamora posle šest meseci na moru ne mora da utiče na telo aviona, pa čak ni na njegove karakteristike nevidljivosti, na osnovu primera drugih stelt aviona mogu se izvući neki zaključci. Tako je poznato da je kod B-2 ili F-22 stelt tehnologija vremenom gubila svojstva, pa su oni išli na povremeni remont. Takođe, poznato je i da visoka vlažnost i toplota ubrzavaju gubitak stelt svojstava, piše „Vor zoun“.
Izdržljivost „nevidljive kože“ aviona F-35C bilo je jedno od pitanja u pripremi njegove operativne upotrebe. Naime, remont aviona u avio-bazi na zemlji je nešto potpuno drugačije od sličnih zahvata na moru, gde nisu uvek dostupni rezervni delovi, specijalni alati i stručnjaci.
Čak i najizdržljiviji avioni pokazaće znake korozije posle dužeg perioda na moru, izloženi stalnom prskanju slane vode, izduvnim gasovima, uljima i drugim tečnostima, ali korišćenje stelt aviona pete generacije na nosačima aviona poseban je izazov, navodi „Vor zoun“.
Pre nego što je F-35C započeo karijeru na nosačima aviona, njegov proizvođač „Lokid Martin“ naveo je da testovi pokazuju kako ni posle 600 letačkih sati nije bilo slabljenja stelt efekata.
Međutim, iskustva iz upotrebe u kopnenoj avijaciji pokazuju da je
održavanje tog nevidljivog aviona često veoma zahtevno. Tako je objašnjeno da na tom avionu postoji nekoliko panela koji pri održavanju često moraju da se pomeraju ili otvaraju, kao i 5.000 „pričvršćivača“ koji ih drže. Ukoliko se nešto od toga
istroši, postoji rizik od limitiranja stelt tehnologije,
saopšteno je iz američkog vazduhoplovstva.