Koliko crnih rupa postoji u univerzumu – naučnici novom metodom stigli do neverovatnog broja

© Foto : ESO/S. BrunierRotirajuća crna rupa
Rotirajuća crna rupa - Sputnik Srbija, 1920, 26.01.2022
Iako masivna i zagonetna nebeska tela poznata kao crne rupe nije lako otkriti, naučnici su uspeli da procene približan broj ovih objekata u univerzumu.
Umesto da prebrojavaju svaku uočenu crnu rupu, istraživači su usmerili svoju pažnju na to kako ovi objekti nastaju.
Tim istraživača smislio je novu metodu koja uključuje praćenje evolucije zvezda i određivanje koliko često se one pretvaraju u crne rupe, navodi space.com.
Koristeći ovu metodu, tim je procenio da postoji oko 40 kvintiliona crnih rupa zvezdane mase – to jest, crnih rupa čija je masa otprilike pet do deset puta veća od Sunčeve – i da čine oko jedan procenat sve „normalne materije“ , prenosi međunarodni Sputnjik.
Ovi nalazi mogu potencijalno pomoći naučnicima da steknu dalji uvid u supermasivne crne rupe, koje nastaju spajanjem manjih crnih rupa.
„Naš rad pruža snažnu teoriju za generisanje supermasivnih crnih rupa i može predstavljati polaznu tačku za istraživanje njihovog porekla koje ćemo istraživati u narednom radu“, rekao je Lumen Boko, astrofizičar na Međunarodnoj školi za napredne studije u Trstu.
Crna rupa - Sputnik Srbija, 1920, 20.01.2022