https://lat.sputnikportal.rs/20211229/kada-korisnici-mogu-da-raskinu-ugovor-sa-mobilnim-i-kablovskim-operaterima-1132879440.html
Kada korisnici mogu da raskinu ugovor sa mobilnim i kablovskim operaterima
Kada korisnici mogu da raskinu ugovor sa mobilnim i kablovskim operaterima
Sputnik Srbija
Mnogi korisnici imale su problema sa kablovskim i mobilnim operaterima, ali malo je onih koji dokažu da su u pravu i da raskinu ugovor bez plaćanja raznih... 29.12.2021, Sputnik Srbija
2021-12-29T10:51+0100
2021-12-29T10:51+0100
2021-12-29T10:51+0100
ekonomija
ekonomija
srbija
mobilna telefonija
kablovska televizija
srbija – društvo
srbija – ekonomija
društvo
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/02/04/1124540137_0:212:2886:1835_1920x0_80_0_0_19bcb35a95ae14ff92ba2dfd2e906303.jpg
Česti prekidi televizijskog i internet signala, a za raskid ugovora operater traži da se plati naknada. Korisnik dobio da plati tri računa više, jer je hteo da raskine ugovor, za koji je mislio da je istekao, a operater ga je automatski produžio i nije obavestio korisnika. Operater naplaćuje naknadu zbog selidbe. Naplaćuju i otkazni rok od mesec dana – samo su neke od pritužbi građana koje svakodnevno stižu u Nacionalnu organizaciju potrošača.Korisnici mobilnih i kablovskih usluga bez naknade mogu da raskinu ugovor jedino ako operater promeni odredbe ugovora, a o tome ne obavesti korisnika.Ako se ugovor raskida iz ličnih razloga, recimo zbog selidbe, naknada je neizbežna.Rešenje glasi da se naplaćuje naknada, ali najpovoljnija po potrošača. Građanima je najteže da dokažu da je kvalitet usluge loš.„Mi nažalost raspolažemo negativnom statistikom. Mali je broj onih koji su dokazali da kvalitet nije dobar, teško vas puštaju operateri da raskinite ugovor i priznaju grešku“, ističe Jovanovićeva.Bitne izmene ugovora operateri moraju da najave mesec dana ranije, pogotovo ako se menja cena. Ako dođe do nesporazuma, građani mogu da se obrate i RATEL-u.Ove godine, do 23. novembra, evidentirana su ukupno 2.452 prigovora u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija. Od tog broja 644 se odnose na pravo na raskid ugovora. Na prigovorima uglavnom sve i ostane, malo je onih koji svoja prava traže na sudu, piše RTS.
https://lat.sputnikportal.rs/20211212/pocinje-primena-novog-zakona-o-zastiti-potrosaca-u-srbiji-koje-su-novine-1132404341.html
https://lat.sputnikportal.rs/20210701/ukinut-roming-na-zapadnom-balkanu-cene-telefoniranje-sa-grckom-nize-od-50-do-99-odsto-1125799167.html
srbija
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2021
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/02/04/1124540137_79:0:2808:2047_1920x0_80_0_0_205c18044d57cb40bf39c4b182ee1619.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
ekonomija, srbija, mobilna telefonija, kablovska televizija, srbija – društvo, srbija – ekonomija, društvo
ekonomija, srbija, mobilna telefonija, kablovska televizija, srbija – društvo, srbija – ekonomija, društvo
Kada korisnici mogu da raskinu ugovor sa mobilnim i kablovskim operaterima
Mnogi korisnici imale su problema sa kablovskim i mobilnim operaterima, ali malo je onih koji dokažu da su u pravu i da raskinu ugovor bez plaćanja raznih nadoknada.
Česti prekidi televizijskog i internet signala, a za raskid ugovora operater traži da se plati naknada. Korisnik dobio da plati tri računa više, jer je hteo da raskine ugovor, za koji je mislio da je istekao, a operater ga je automatski produžio i nije obavestio korisnika. Operater naplaćuje naknadu zbog selidbe. Naplaćuju i otkazni rok od mesec dana – samo su neke od pritužbi građana koje svakodnevno stižu u Nacionalnu organizaciju potrošača.
Korisnici mobilnih i kablovskih usluga bez naknade mogu da raskinu ugovor jedino ako operater promeni odredbe ugovora, a o tome ne obavesti korisnika.
Ako se ugovor raskida iz ličnih razloga, recimo zbog selidbe, naknada je neizbežna.
„Do relativno skoro operatori su uzimali naknadu koja se odnosila na preostali iznos mesečnih rata do isteka ugovora. To je definisano kao nepravična ugovorna odredba i tu smo imali nadzor i kontrolu operatora“, kaže Nikica Jovanović iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije.
Rešenje glasi da se naplaćuje naknada, ali najpovoljnija po potrošača. Građanima je najteže da dokažu da je kvalitet usluge loš.
„Mi nažalost raspolažemo negativnom statistikom. Mali je broj onih koji su dokazali da kvalitet nije dobar, teško vas puštaju operateri da raskinite ugovor i priznaju grešku“, ističe Jovanovićeva.
Bitne izmene ugovora operateri moraju da najave mesec dana ranije, pogotovo ako se menja cena. Ako dođe do nesporazuma, građani mogu da se obrate i RATEL-u.
„Ono što je bitno u prikupljanju podataka, ako Agencija ustanovi da je došlo do kršenja obaveza, mi nemamo mehanizam, ni kaznene mere prema operatorima“, poručuje Ana Skočić iz RATEL-a.
Ove godine, do 23. novembra, evidentirana su ukupno 2.452 prigovora u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija. Od tog broja 644 se odnose na pravo na raskid ugovora. Na prigovorima uglavnom sve i ostane, malo je onih koji svoja prava traže na sudu, piše RTS.