https://lat.sputnikportal.rs/20211212/pocinje-primena-novog-zakona-o-zastiti-potrosaca-u-srbiji-koje-su-novine-1132404341.html
Počinje primena novog Zakona o zaštiti potrošača u Srbiji — koje su novine
Počinje primena novog Zakona o zaštiti potrošača u Srbiji — koje su novine
Sputnik Srbija
Primena novog Zakona o zaštiti potrošača u Srbiji počinje 20. decembra, a najveća novina je Registar „Ne zovi“ preko kojeg će svi potrošači, koji ne žele da im... 12.12.2021, Sputnik Srbija
2021-12-12T09:03+0100
2021-12-12T09:03+0100
2023-04-11T16:42+0200
srbija
ekonomija
srbija
potrošači
srbija – ekonomija
zakon
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/04/16/1125161468_0:150:3107:1898_1920x0_80_0_0_00f07cc0049e3d2d1dfeb554e82d4063.jpg
Pomoćnica ministra trgovine, turizma i telekomunikacija Višnja Rakić izjavila je da je taj Registar uveden upravo zbog čestih žalbi građana na nasrtljive trgovce koji ih često zovu u popodnevnim i večernjim satima i nude neke proizvode.„Uvođenje Registra ‘Ne zovi’ biće za naše potrošače veliki spas. Potrošač koji ne želi da ga trgovci zovu, obratiće se svom mobilnom operatoru sa kojim ima zaključen ugovor i od njega tražiti da se nađe u Registru. Potrošač će popuniti jedan obrazac, koji će mobilni operator proslediti RATEL-u koji vodi evidenciju tih telefona koji ne žele da budu pozivani“, objasnila je Rakićeva.Ističe da će ubuduće trgovac, pre nego što krene sa svojom komercijalnom porukom i pozivanjem potrošača, biti u obavezi da uđe na sajt RATEL-a i da pogleda da li se na tom spisku nalazi telefon koji on želi da pozove.Govoreći o ostalim novinama iz Zakona o zaštiti potrošača, Rakićeva je za Tanjug navela da je jedna od njih i uvođenje prekršajnih naloga koji će, kako je objasnila, rasteretiti sudove, a potrošačima omogućiti da lakše ostvare svoja prava.U praksi to znači da će inspektor moći na licu mesta da napiše prekršajni nalog ukoliko utvrdi nepravilnost kod trgovca.Visoke kazne za kršenje zakonaRakićeva je dodala da je prekršajni nalog predviđen za 33 prekršaja, kao i da su svi ti prekršaji u fiksnom iznosu, pa tako za pravno lice iznosi 50.000 dinara, za preduzetnika 30.000 dinara, a za odgovorno lice u pravnom licu 8.000 dinara.„Ukoliko inspektor utvrdi nepravilnost kod trgovca i trgovac prihvati da je stvarno u prekršaju, inspektor mu ponudi da preko prekršajnog naloga uplati pola iznosa u određenom roku, a taj rok je osam dana i ta kazna je onda prepolovljena“, navela je Rakićeva.Ukoliko se kazna ne plati u roku od osam dana, inspektor će pokrenuti prekršajni postupak.Rakićeva navodi Zakon o zaštiti potrošača predviđa visoke kazne za određen prekršaje, te se tako one za pravna lica kreću od 300.000 do dva miliona dinara, za preduzetnika od 50.000 do 500.000 dinara, a za odgovorno lice u pravnom licu od 50.000 do 150.000 dinara.
srbija
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2021
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/04/16/1125161468_188:0:2919:2048_1920x0_80_0_0_0f863626bd49197c59f4097adeb00214.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
ekonomija, srbija, potrošači, srbija – ekonomija, zakon
ekonomija, srbija, potrošači, srbija – ekonomija, zakon
Počinje primena novog Zakona o zaštiti potrošača u Srbiji — koje su novine
09:03 12.12.2021 (Osveženo: 16:42 11.04.2023) Primena novog Zakona o zaštiti potrošača u Srbiji počinje 20. decembra, a najveća novina je Registar „Ne zovi“ preko kojeg će svi potrošači, koji ne žele da im se roba ili usluge nude preko fiksnog ili mobilnog telefona, moći da stopiraju takvu dosadašnju praksu trgovaca.
Pomoćnica ministra trgovine, turizma i telekomunikacija Višnja Rakić izjavila je da je taj Registar uveden upravo zbog čestih žalbi građana na nasrtljive trgovce koji ih često zovu u popodnevnim i večernjim satima i nude neke proizvode.
„Uvođenje Registra ‘Ne zovi’ biće za naše potrošače veliki spas. Potrošač koji ne želi da ga trgovci zovu, obratiće se svom mobilnom operatoru sa kojim ima zaključen ugovor i od njega tražiti da se nađe u Registru. Potrošač će popuniti jedan obrazac, koji će mobilni operator proslediti RATEL-u koji vodi evidenciju tih telefona koji ne žele da budu pozivani“, objasnila je Rakićeva.
Ističe da će ubuduće trgovac, pre nego što krene sa svojom komercijalnom porukom i pozivanjem potrošača, biti u obavezi da uđe na sajt RATEL-a i da pogleda da li se na tom spisku nalazi telefon koji on želi da pozove.
„Ukoliko se broj nalazi u Registru, a trgovac ga pozove, biće u prekršaju“, rekla je Rakićeva.
Govoreći o ostalim novinama iz Zakona o zaštiti potrošača, Rakićeva je za Tanjug navela da je jedna od njih i uvođenje prekršajnih naloga koji će, kako je objasnila, rasteretiti sudove, a potrošačima omogućiti da lakše ostvare svoja prava.
U praksi to znači da će inspektor moći na licu mesta da napiše prekršajni nalog ukoliko utvrdi nepravilnost kod trgovca.
Visoke kazne za kršenje zakona
Rakićeva je dodala da je prekršajni nalog predviđen za 33 prekršaja, kao i da su svi ti prekršaji u fiksnom iznosu, pa tako za pravno lice iznosi 50.000 dinara, za preduzetnika 30.000 dinara, a za odgovorno lice u pravnom licu 8.000 dinara.
„Ukoliko inspektor utvrdi nepravilnost kod trgovca i trgovac prihvati da je stvarno u prekršaju, inspektor mu ponudi da preko prekršajnog naloga uplati pola iznosa u određenom roku, a taj rok je osam dana i ta kazna je onda prepolovljena“, navela je Rakićeva.
Ukoliko se kazna ne plati u roku od osam dana, inspektor će pokrenuti prekršajni postupak.
Rakićeva navodi Zakon o zaštiti potrošača predviđa visoke kazne za određen prekršaje, te se tako one za pravna lica kreću od 300.000 do dva miliona dinara, za preduzetnika od 50.000 do 500.000 dinara, a za odgovorno lice u pravnom licu od 50.000 do 150.000 dinara.
Sve o domaćoj i svetskoj ekonomiji