Slika slici - najveći evropski umetnici u Galeriji SANU i Kući legata
© SANU - Kolekcija Jovana i Vesne PopovićMiodrag Mića Popović, Otkrivanje Brojgela (1974) - Kolekcija Jovana i Vesne Popović
© SANU - Kolekcija Jovana i Vesne Popović
Pratite nas
Izložba „Slika slici – evropsko figurativno slikarstvo šezdesetih i sedamdesetih”, čiji su autori kustoski tim Daniel i Gunar Kvaran i kustoskinja Kuće legata Dina Pavić, biće otvorena 16. novembra u Galeriji SANU.
Izložba će objediniti dva galerijska prostora – Galeriju Kuće legata i Galeriju SANU i predstaviti publici dela najznačajnijih lokalnih i evropskih slikara, predstavnika evropske figuracije šezdesetih i sedamdesetih godina prošlog veka, među kojima su: Ričard Hamilton, Žak Monori, Ero, Mimo Rotela, Dušan Otašević, Edvardo Arojo, Alan Žake, Gerhard Rihter, Miodrag Mića Popović, Aleksandra Cvetković, Valerio Adami, Vladimir Veličković i drugi.
© SANU - Muzej savremene umetnostiRičard Hamilton, Enterijer 1964 / 1965, Muzej savremene umetnosti Beograd
Ričard Hamilton, Enterijer 1964 / 1965, Muzej savremene umetnosti Beograd
© SANU - Muzej savremene umetnosti
Izložba pruža posetiocima mogućnost da vide dela umetnika koji su u svom stvaralaštvu koristili i fotografiju kako bi beležili društvene, političke i kulturne osobenosti sredina u kojima su stvarali.
Za neke od njih fotografija je bila „forma citata iz masovne kulture“. Umetničke prakse poput pop-arta i figuracije zasnivale su se na korišćenju već postojećih fotografija (iz različitih oblika periodike), ikona popularne muzike, filma, politike, odnosno potrošačkog društva…
© SANU - Kolekcija Aleksandra MilojevićaDušan Otašević, Na komunizmu lenjinovskim kursem, 1967, Kolekcija Aleksandra Milojevića
Dušan Otašević, Na komunizmu lenjinovskim kursem, 1967, Kolekcija Aleksandra Milojevića
© SANU - Kolekcija Aleksandra Milojevića
Refotografisanjem, kopiranjem, tehnikom montaže, kropovanjem, uvećavanjem, rasporedom figura i kompozicijom, umetnici su problematizovali širok spektar pitanja, počevši od pitanja realnosti, preko originalnosti, do sistema reprezentacije u istoriji umetnosti.