https://lat.sputnikportal.rs/20211022/filmsko-oruzje-tragedije-1130904422.html
Tri scenarija tragedije: Kako filmsko oružje ubija ljude na setu
Tri scenarija tragedije: Kako filmsko oružje ubija ljude na setu
Sputnik Srbija
Tri scenarija tragedije: Kako filmsko oružje ubija ljude na setu
2021-10-22T19:44+0200
2021-10-22T19:44+0200
2021-10-22T19:51+0200
društvo
alek boldvin
srbija – društvo
društvo
filmsko oružje
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/112114/77/1121147773_0:314:3073:2042_1920x0_80_0_0_7025ec3d1727ebe37258ebaa25f589f6.jpg
Smrtonosni incident dogodio se tokom snimanja filma „Rđa“ (Rust) u Novom Meksiku. Alek Boldvin je iz replike pištolja, navodno, usmrtio direktorku fotografije Halinu Hačins i ranio režisera Džoela Souzu. Okolnosti pod kojima se tragedija dogodila još nisu razjašnjene.Portparol holivudske zvezde rekao je da je prilikom incidenta došlo do „greške pri paljbi“ iz replike pištolja, a iz lokalne policije saopštili su da je istraga u toku i da je Boldvin razgovarao s detektivima. Na slikama s lica mesta vidi se da je glumac slomljen i u suzama.Tragedija na snimanju filmaIako se na filmskim setovima u inostranstvu mahom koriste pravi pištolji u čije šaržere mogu da stanu pravi meci, pre upotrebe se sprovodi izuzetno rigorozna bezbednosna procedura, kako tokom snimanja ne bi došlo do incidenta.Pištolj se ne dira pre scene za koju je potreban. Kada taj momenat dođe, filmski oružar pred rediteljem, glumcem i „sejftijem“, osobom zaduženom za bezbednost na setu, pokazuje cev i šaržer i konstatuje da pištolj u sebi ima ili nema filmskih metaka. Potom ga predaje glumcu i saopštava svima da će biti pucanja i koliko će metaka biti ispaljeno prilikom snimanja scene.„Ne postoji varijanta da pravi metak uđe na set. To je najstrože zabranjeno. Čak je zabranjeno da se kaže ‘metak’. To su filmski meci. Možda je glumac uzeo oružje i igrao se, jer odakle mogućnost da glumac uperi pištolj u direktorku fotografije? To je nezamislivo“, ističe Ana Simonović, filmski oružar akcione produkcije „Familija“.Naša sagovornica ne isključuje ni mogućnost da je glumcu nemila situacija podmetnuta:Slučaj Aleka Boldvina podsetio je na tragičnu smrt glumca Brendona Lija, sina Brusa Lija, koji je takođe preminuo nakon što je ustreljen iz replike pištolja na snimanju filma „Vrana“ 1993. godine. Tragediju je prouzrokovao nepravilno napravljen ćorak, a glumčeva smrt proglašena je nesrećom usled nemara.Srbija bez incidenataUtešno je da u Srbiji takvi incidenti ne mogu da se dogode, jer se na filmskim setovima u našoj zemlji koriste pištolji u koje ne mogu da stanu pravi meci.„Naši oružari koji dolaze na set su većinom pukovnici i potpukovnici vojske i žandarmerije, ljudi koji su ceo život proveli uz oružje i tako nešto ne može da se desi. To su ljudi koji su instruktori u rukovanju oružjem. I strani oružari su većinom ljudi koji su imali kontakt s oružjem“, predočava Ana Simonović za „Sputnjik“.Ona napominje da se filmski oružari u Srbiji suočavaju s drugačijim problemom – Zakon o oružju i municiji još uvek ne prepoznaje filmsko naoružanje.Prema njenim rečima, strane produkcijske kuće koje snimaju u Srbiji svake godine ulažu više od tri milijarde evra u projekte, a mogle bi i više, kada bi Zakon bio bolje regulisan.
https://lat.sputnikportal.rs/20211022/tragedija-na-snimanju-alek-boldvin-ubio-koleginicu-i-ranio-rezisera-1130883470.html
https://lat.sputnikportal.rs/20211022/objavljeni-prvi-snimci-sa-mesta-tragedije-na-filmskom-setu-1130885096.html
https://lat.sputnikportal.rs/20211022/ko-je-bila-zena-koju-je-ubio-alek-boldvin-1130891402.html
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2021
Stefan Đurić
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/112158/61/1121586151_518:-1:2566:2048_100x100_80_0_0_cec12e8b61077d86591ea586013d7955.jpg
Stefan Đurić
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/112158/61/1121586151_518:-1:2566:2048_100x100_80_0_0_cec12e8b61077d86591ea586013d7955.jpg
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/112114/77/1121147773_96:0:2827:2048_1920x0_80_0_0_a6df5a8383124a5709f14c2c80b10b90.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Stefan Đurić
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/112158/61/1121586151_518:-1:2566:2048_100x100_80_0_0_cec12e8b61077d86591ea586013d7955.jpg
alek boldvin, ubistvo, alek boldvin ubio ženu, alek boldvin ubistvo snimanje, alek boldvin ubio snimateljsku, alek boldvin, ubistvo, alek boldvin ubio ženu, alek boldvin ubistvo snimanje, alek boldvin ubio snimateljsku
alek boldvin, ubistvo, alek boldvin ubio ženu, alek boldvin ubistvo snimanje, alek boldvin ubio snimateljsku, alek boldvin, ubistvo, alek boldvin ubio ženu, alek boldvin ubistvo snimanje, alek boldvin ubio snimateljsku
Tri scenarija tragedije: Kako filmsko oružje ubija ljude na setu
19:44 22.10.2021 (Osveženo: 19:51 22.10.2021) Retkost je da zbog paljbe iz replike pištolja na filmskom setu neko izgubi život. To se desilo u petak u incidentu na snimanju filma s holivudskim glumcem Alekom Boldvinom. Srpski eksperti predočavaju da, u načelu, slične tragedije mogu da budu posledica tri scenarija: nemara filmske ekipe, nameštaljke ili u krajnjem slučaju – ubistva.
Smrtonosni incident dogodio se tokom snimanja filma „Rđa“ (Rust) u Novom Meksiku. Alek Boldvin je iz replike pištolja, navodno, usmrtio direktorku fotografije Halinu Hačins i ranio režisera Džoela Souzu. Okolnosti pod kojima se tragedija dogodila još nisu razjašnjene.
Portparol holivudske zvezde rekao je da je prilikom incidenta došlo do „greške pri paljbi“ iz replike pištolja, a iz lokalne policije saopštili su da je istraga u toku i da je Boldvin razgovarao s detektivima. Na slikama s lica mesta vidi se da je glumac slomljen i u suzama.
Tragedija na snimanju filma
Iako se na filmskim setovima u inostranstvu mahom koriste pravi pištolji u čije šaržere mogu da stanu pravi meci, pre upotrebe se sprovodi izuzetno rigorozna bezbednosna procedura, kako tokom snimanja ne bi došlo do incidenta.
Pištolj se ne dira pre scene za koju je potreban. Kada taj momenat dođe, filmski oružar pred rediteljem, glumcem i „sejftijem“, osobom zaduženom za bezbednost na setu, pokazuje cev i šaržer i konstatuje da pištolj u sebi ima ili nema filmskih metaka. Potom ga predaje glumcu i saopštava svima da će biti pucanja i koliko će metaka biti ispaljeno prilikom snimanja scene.
„Ne postoji varijanta da pravi metak uđe na set. To je najstrože zabranjeno. Čak je zabranjeno da se kaže ‘metak’. To su filmski meci. Možda je glumac uzeo oružje i igrao se, jer odakle mogućnost da glumac uperi pištolj u direktorku fotografije? To je nezamislivo“, ističe Ana Simonović, filmski oružar akcione produkcije „Familija“.
Naša sagovornica ne isključuje ni mogućnost da je glumcu nemila situacija podmetnuta:
„Svakako nije jedan čovek kriv. U praksi ne postoji varijanta da se to sasvim slučajno dogodi. Ovo je moralo da bude greška niza ljudi ili nečija direktna namera“.
Slučaj Aleka Boldvina podsetio je na tragičnu smrt glumca Brendona Lija, sina Brusa Lija, koji je takođe preminuo nakon što je ustreljen iz replike pištolja na snimanju filma „Vrana“ 1993. godine. Tragediju je prouzrokovao nepravilno napravljen ćorak, a glumčeva smrt proglašena je nesrećom usled nemara.
Utešno je da u Srbiji takvi incidenti ne mogu da se dogode, jer se na filmskim setovima u našoj zemlji koriste pištolji u koje ne mogu da stanu pravi meci.
„Naši oružari koji dolaze na set su većinom pukovnici i potpukovnici vojske i žandarmerije, ljudi koji su ceo život proveli uz oružje i tako nešto ne može da se desi. To su ljudi koji su instruktori u rukovanju oružjem. I strani oružari su većinom ljudi koji su imali kontakt s oružjem“, predočava Ana Simonović za „Sputnjik“.
Ona napominje da se filmski oružari u Srbiji suočavaju s drugačijim problemom – Zakon o oružju i municiji još uvek ne prepoznaje filmsko naoružanje.
„To u praksi znači da, kad ponesem oružje na set, mene može da zaustavi policija i oduzme mi oružje iako je namenjeno isključivo za set, bezbedno i posedujem svu potrebnu dokumentaciju. Pritom za svaki set na koji nosim filmsko oružje plaćam Sektoru za vanredne situacije taksu od 100 evra. Nadamo se da će se situacija promeniti. Dobili smo garanciju da će Zakon biti usvojen u januaru sledeće godine“, kaže Ana Simonović.
Prema njenim rečima, strane produkcijske kuće koje snimaju u Srbiji svake godine ulažu više od tri milijarde evra u projekte, a mogle bi i više, kada bi Zakon bio bolje regulisan.