https://lat.sputnikportal.rs/20211011/bespolne-igracke-nova-pravila-politicke-korektnosti-i-za-decu-1130563866.html
„Bespolne“ igračke: Nova pravila političke korektnosti i za decu
„Bespolne“ igračke: Nova pravila političke korektnosti i za decu
Sputnik Srbija
Nova pravila političke korektnosti stigla su i do dece - američka država Kalifornija donela je zakon kojim se propisuje da prodavnice imaju delove za rodno... 11.10.2021, Sputnik Srbija
2021-10-11T20:16+0200
2021-10-11T20:16+0200
2021-10-11T20:16+0200
svet
svet
igračke
rodna ravnopravnost
društvo
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/0a/0b/1130563201_0:0:1921:1080_1920x0_80_0_0_fe41f984d91170e536442088558b0e0c.jpg
Kalifornija je postala prva američka država koja je propisala da veliki trgovinski lanci moraju da izlože dečju robu, kao što su igračke ili druga oprema na „rodno neutralan način“, navodi „Ju-Es tudej“ i dodaje da je to „pobeda boraca za prava LGBT koji navode da tradicionalni marketinški metod označavanja plavom i roze bojom stvara pritisak na decu da se prilagode rodnim stereotipima“.Novi zakon, koji je potpisao demokratski guverner Gevin Njusom, ne zabranjuje tradicionalna odeljenja za dečake i devojčice, već propisuje da pored njih, prodavnice sa više od 500 zaposlenih, moraju da imaju i rodno neutralan odeljak. Kako je propisano, u njemu će morati da bude „razuman broj“ predmeta za negu dece, higijenu, igračaka, ali novi zakon ne važi za odeću.Autor zakona, demokrata Ivan Lou kazao je da je bio inspirisan pitanjem desetogodišnje ćerke jednog od njegovih zaposlenih, koja je tražila od majke da joj objasni „zašto neke stvari u radnji nisu za nju kao devojčicu“.Zakonu su se usprotivili neki predstavnici republikanaca i konzervativnih grupa, koji su rekli da država ne treba da određuje roditeljima kako i šta da kupuju deci.Slična težnja dolazi i iz veliko kompanije za proizvodnju igračaka „Lego“, koja je najavila da će „ukloniti polne stereotipe iz svojih igračaka“, pošto je, kako su naveli, istraživanje pokazalo da „stavovi prema igranju utiču na buduću karijeru, koja postaje nejednaka i restriktivna“.U istraživanju koje je „Lego“ naručio navodi se da dok devojčice postaju samopouzdanije i teže ka učešću u širem spektru aktivnosti, to nije slučaj sa dečacima, prenosi „Gardijan“.Kako je dodala, ponašanje koje se povezuje sa muškarcima, više je vrednovano u društvu.Studija je pokazala da roditelji radije ohrabruju sinove da se bave sportom, naukom, inženjerstvom, tehnologijom i matematikom, dok ćerkama nude ples, modu ili kuvanje.Stručnjaci navode da igračke nude „mogućnost za učenje“, pa ako se devojčice ne igraju, na primer, konstrukcijskim igračkama, one u kasnijem životu neće razviti te veštine. Ili ako se dečacima ne nude lutke, oni neće razviti veštine negovanja.
https://lat.sputnikportal.rs/20210316/sokantan-udzbenik-decu-uce-musko-zensko-medjupol-1124852797.html
https://lat.sputnikportal.rs/20200814/narastao-je-pravdeni-monstrum-giljotina-za-svakoga-koji-misli-drugacije-stefan-djuric-1123207477.html
https://lat.sputnikportal.rs/20210729/nasilje-nad-srpskim-jezikom-i-narodom-stav-matice-srpske-povodom-zakona-o-rodnoj-ravnopravnosti--1127862155.html
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2021
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/0a/0b/1130563201_0:0:1707:1280_1920x0_80_0_0_ae92fa7f1317af6b3fe9e90cfaeb376f.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
svet, igračke, rodna ravnopravnost, društvo
svet, igračke, rodna ravnopravnost, društvo
„Bespolne“ igračke: Nova pravila političke korektnosti i za decu
Nova pravila političke korektnosti stigla su i do dece - američka država Kalifornija donela je zakon kojim se propisuje da prodavnice imaju delove za rodno neutralne igračke i opremu za decu. Takođe, kompanija Lego saopštila je da će „raditi na uklanjanju rodnih stereotipa“ kod svojih igračaka.
Kalifornija je postala prva američka država koja je propisala da veliki trgovinski lanci moraju da izlože
dečju robu, kao što su igračke ili druga oprema na „rodno neutralan način“,
navodi „Ju-Es tudej“ i dodaje da je to „pobeda boraca za prava LGBT koji navode da tradicionalni marketinški metod označavanja plavom i roze bojom stvara pritisak na decu da se prilagode
rodnim stereotipima“.
Novi zakon, koji je potpisao demokratski guverner Gevin Njusom, ne zabranjuje tradicionalna odeljenja za dečake i devojčice, već propisuje da pored njih, prodavnice sa više od 500 zaposlenih, moraju da imaju i rodno neutralan odeljak. Kako je propisano, u njemu će morati da bude „razuman broj“ predmeta za negu dece, higijenu, igračaka, ali novi zakon ne važi za odeću.
Autor zakona, demokrata Ivan Lou kazao je da je bio inspirisan pitanjem desetogodišnje ćerke jednog od njegovih zaposlenih, koja je tražila od majke da joj objasni „zašto neke stvari u radnji nisu za nju kao devojčicu“.
„Treba da prestanemo sa stigmatizacijom šta je prihvatljivo određenim polovima i pustimo decu da budu deca“, rekao je Lou.
Zakonu su se usprotivili neki predstavnici republikanaca i konzervativnih grupa, koji su rekli da država ne treba da određuje roditeljima kako i šta da kupuju deci.
Slična težnja dolazi i iz veliko kompanije za proizvodnju igračaka
„Lego“, koja je
najavila da će „ukloniti polne stereotipe iz svojih igračaka“, pošto je, kako su naveli, istraživanje pokazalo da „stavovi prema igranju utiču na buduću karijeru, koja postaje nejednaka i restriktivna“.
U istraživanju koje je „Lego“ naručio navodi se da dok
devojčice postaju samopouzdanije i teže ka učešću u širem spektru aktivnosti, to nije slučaj sa
dečacima,
prenosi „Gardijan“.
„Čak 71 odsto dečaka u istraživanju plaši se da će biti ismevano ako se igra sa onim što su nazvali igračkama za devojčice, rekli su njihovi roditelji. Roditelji su zabrinutiji da će njihovi sinovi biti zadirkivani nego ćerke ako se igraju igračkama koje nisu određene za njihov pol“, rekla je Medlin Di Nono, direktor Instituta za polove u medijima „Đina Dejvis“, koji je sproveo istraživanje.
Kako je dodala, ponašanje koje se povezuje sa muškarcima, više je vrednovano u društvu.
Studija je pokazala da roditelji radije ohrabruju sinove da se bave sportom, naukom, inženjerstvom, tehnologijom i matematikom, dok ćerkama nude ples, modu ili kuvanje.
Stručnjaci navode da igračke nude „mogućnost za učenje“, pa ako se devojčice ne igraju, na primer, konstrukcijskim igračkama, one u kasnijem životu neće razviti te veštine. Ili ako se dečacima ne nude lutke, oni neće razviti veštine negovanja.