00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
20:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
20:30
30 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
21:00
30 min
VESTI
Sukob u Ukrajini posle napada zapadnim raketama na Rusiju
06:30
28 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
Autorska emisija Ljubinke Milinčić
06:58
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
Bez saradnje Srba i Rusa nema ostvarenja slovenskog sna
16:00
30 min
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
Hoće li biti Trećeg svetskog rata
17:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
„Dualnost Milene Pavlović Barili“
17:30
30 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri

Automobili će još neko vreme biti skupi, ali razlog nije samo pandemija

© Foto : Press-služba"GM-AvtoVAZ" / Uđi u bazu fotografijaTerenski automobili "Niva" pod markom "Lada" u proizvodnom pogonu u fabrici automobila "AvtoVAZ"
Terenski automobili Niva pod markom Lada u proizvodnom pogonu u fabrici automobila AvtoVAZ  - Sputnik Srbija, 1920, 22.08.2021
Pratite nas
Očekivalo se da će se u ovom kvartalu isporuka računarskih čipova i proizvodnja automobila vratiti u normalu. Umesto toga, rast broja slučajeva zaraze virusom korona, posebno u jugoistočnoj Aziji, uzrokuje novu rundu nedostatka delova i gašenja auto-pogona širom sveta. To bi već astronomske cene automobila moglo održati visokim.
U četvrtak je to bila „Tojota“ (TM), najveći svetski proizvođač automobila po prodaji vozila, koja je najavila gašenje 14 japanskih fabrika u septembru zbog uticaja kovida na dobavljače. To će tamošnju proizvodnju smanjiti za oko 40 odsto. „Tojota“ takođe zatvara fabrike širom sveta, pri čemu će se severnoamerička proizvodnja verovatno smanjiti za 40-60 odsto.
Iz drugog proizvođača automobila — „Folksvagena“ rekli su da bi uskoro mogli biti primorani na slične rezove u proizvodnji.
„Novi slučajevi kovida 19 u Aziji, na primer u Maleziji, dovode do ponovnog zatvaranja ključnih proizvodnih pogona. Kako stvari stoje, očekujemo da će ponuda čipova ostati vrlo promenjiva i napeta u trećem tromesečju 2021. Ne može se isključiti dalje prilagođavanje proizvodnje”, rekli su iz „Folksvagena“.

Manjak čipova

Malezija je veliki dobavljač računarskih čipova koji se koriste u automobilskoj industriji.
„Tojotine“ i „Folksvagenove“ izjave usledile su posle sličnih najava drugih proizvođača automobila, uključujući „Dženeral motors“, „Ford“ i „Stelantis“, proizvođača automobila formiranog ranije ove godine spajanjem „Fijat Krajslera“ i „PSA grupe“. Nedostatak delova su naveli i drugi proizvođači.
„Nedostatak čipova je glavni problem, ali ima toliko poremećaja u lancu snabdevanja. Tu je i nedostatak drugih delova ili delova koji se gomilaju u lukama. Postoje sve vrste ograničenja koja stoje na putu ka povratku na punu proizvodnju”, rekla je Kristin Ziček, viši potpredsednik za istraživanje u Centru za automobilska istraživanja.
Ukupna proizvodnja automobila širom sveta i u čitavoj industriji bila je dosta manja u drugom tromesečju zbog nedostatka čipova. Međutim, proizvođači automobila su očekivali da će se nestašica čipova smanjiti u drugoj polovini ove godine, dopuštajući im da nadoknade proizvodnju.
Tada se pojavio takozvani delta soj virusa korona. Stope vakcinisanja u jugoistočnoj Aziji i dalje su niske, što komplikuje posao dobavljačima.

Greške u planiranju

Nedostatak čipova koji je zahvatio industriju krajem 2020. i velikim delom 2021. godine bio je više rezultat greške u planiranju nego problema koji se direktno pripisuje pandemiji.
Kad su zatvaranja i narudžbe za boravak kod kuće početkom 2020. prouzrokovali veliki gubitak radnih mesta, prodaja automobila u početku je pala. Proizvođači automobila odgovorili su smanjenjem narudžbi delova, uključujući računarske čipove, u očekivanju da bi duboka recesija ubila potražnju za novim automobilima u mesecima, ako ne i godinama koje dolaze.
Međutim, potražnja za automobilima brzo se oporavila, ostavljajući proizvođače automobila bez snabdevanja potrebnim čipovima. Njihovi dobavljači su već prodali svoj uobičajeni deo kompanijama koje proizvode računare, konzole za video-igre i drugu elektroniku. Potražnja za tim uređajima narasla je tokom pandemije, prenosi portal „Kliks“.
Za potrošače koji se suočavaju sa ograničenim zalihama vozila na prodajnim mestima i rekordno visokim cenama novih i polovnih automobila, stalni poremećaji u proizvodnji poslužiće samo održavanju cena na rekordnom nivou.
Pročitajte još:
„Audi“ vozilo - Sputnik Srbija, 1920, 20.06.2021
Prekretnica za automobilsku industriju: „Audi“ ide stopama „Fijata“
Saobraćajna gužva - Sputnik Srbija, 1920, 16.06.2021
Prodaja automobila veća nego pre pandemije
Automobil leksus - Sputnik Srbija, 1920, 01.06.2021
Koje automobilske marke su najpouzdanije /foto, video/
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala