https://lat.sputnikportal.rs/20210821/moja-revolucija-je-u-meni---ja-sam-revolucija-1128623518.html
Moja revolucija je u meni - ja sam revolucija!
Moja revolucija je u meni - ja sam revolucija!
Sputnik Srbija
Moja revolucija se odigrava u meni, ja sam revolucija, govorila je najveća meksička slikarka Frida Kalo čija je neverovatna biografija tema romana „Frida Kalo... 21.08.2021, Sputnik Srbija
2021-08-21T11:57+0200
2021-08-21T11:57+0200
2021-08-21T11:57+0200
kultura
frida kalo
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/111835/26/1118352623_0:0:1306:734_1920x0_80_0_0_d2931e8418e8b523706a0192bbd5cf47.jpg
Ko je žena koja nikada nije slikala svoje snove već svoj život, Meksikanka o čijim je šuštavim suknjama i indijanskom nakitu nadahnuto pisao Karlos Fuentes? Čime je zaslužila da je i sedam decenija posle smrti i dalje nazivaju jednom od najsnažnijih ličnosti 20. veka, ikonom stila, paradigmom slobode? Šta je u priči o Fridi toliko magično da od nje stvara glavnu junakinju savremene proze, toliko intrigantno da ni danas interesovanje za njen život i slikarstvo ne jenjava?Boje života Fride Kalo„Možda je u priči o Fridi najmagičniji taj spoj različitih momenata – toliko talenta, želje za životom, toliko ljubavi, a istovremeno život koji joj se šturo daje. Magična je i njena želja da iz tog tako malo datog puno izvuče, njena hrabrost i nepokolebljivost u borbi za identitet, slobodu, umetnost“, kaže za Sputnjik prevodilac romana „Frida Kalo i boje života“ Dušica Milojković.Ona podseća da je u ovoj priči o devojci kojoj će saobraćajna nesreća trasirati život na najbolniji način - donoseći sa sobom operacije, korsete, nepokretnost, nemogućnost roditeljstva - najsnažniji „začin“ Fridina velika i veoma turbulentna ljubavna priča sa čuvenim murlistom Dijegom Riverom…U životu dve nesreće – tramvajska i Dijego Rivera„To je priča o opsesivnoj zaljubljenosti i u suštini o jednom zavisničkom odnosu. Sama Frida je jednom izjavila da su joj se u životu dogodile dve nesreće – ona sa tramvajem i Dijego, s tim što je, kako je kazala, Dijego bio veća“, podseća naša sagovornica.I knjiga Karolin Bernard koja je jedna vrsta romansirane biografije velike slikarke, pre svega je ljubavni roman koji počinje opisom tramvajske nesreće, a završava otvaranje čuvene izložbom Fride Kalo na koju je donet i njen krevet, zajedno sa fotografijama i crtežima kraj uzglavlja... U taj krevet, koji je okružen njenim radovima stajao na sredini meksičke galerije, spustio je Dijego rivera uz poljubac i reči: „Uspešan odlazak sa scene, žabo moja krastalo“… Bilo je to njeno poslednje pojavljivanje pred publikom.Između blaženstva i mučenja„Ceo Fridin život bio je neprestana oscilacija između ushićenja i očajanja, između blaženstva i mučenja, kreativnosti i patnje. Ta težnja da se između velikih neravnoteža pronađe sopstveni put je ono što mnoge ljude i danas fascinira i privlači“, podseća prevodilac knjige Dušica Milojković. Ona napominje da Karolin Bernard u svojoj knjizi nije ulazila duboko u najtamnije strane Fridine sudbine, već je akcenat stavila na njenu životnu radost, potrebu za običnim ljudskim životom. Zbog toga knjiga daje dozu optimizma, nadu da umetnost i ljubav prema životu mogu da pobede sve teško i mračno.Pobeda plesa nad smrću„Roman se završava Fridinom spekrakularnom izložbom na koju je dovedena u krevetu, ali snažno prkoseći smrti. Uostalom, Frida je svaki svoj bol i nesreću pretvarala u sliku. Ceo njen život bio je ples sa smrću i ona se silno trudila da taj ples izvede elegantno, da mu da lepotu. Iako svesna smrti, nije joj dozvoljavala da je pobedi. Umesto toga uspela je da njeno stvaralaštvo i odnos prema životu budu jači od smrti i to je najfascinantnije u ovoj priči. U svakom svom padu, tragediji ili porazu Frida pronalazi umetničku snagu da to pretvori u slike koje i danas fasciniraju svet. Što je život bivao sumorniji, njene boje su bivale življe i svetlije. Živela je kroz boje, kroz slikarstvo, to joj je davalo snagu. Knjiga 'Frida Kalo i boje života'' govori o toj jedinstvenoj dobijenoj borbi, o uspehu koji se uzdigao nad ponorima bolesti, o toj pobedi plesa nad smrću“, zaključuje Dušica Milojković.
https://lat.sputnikportal.rs/20190101/burna-ljubav-20-veka-1118361477.html
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2021
Dejana Vuković
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/112080/49/1120804928_498:-1:2546:2048_100x100_80_0_0_a7f91b3b6cdd8e6cc3fa0ab4ddfa0832.jpg
Dejana Vuković
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/112080/49/1120804928_498:-1:2546:2048_100x100_80_0_0_a7f91b3b6cdd8e6cc3fa0ab4ddfa0832.jpg
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/111835/26/1118352623_0:0:1200:900_1920x0_80_0_0_53a71059d63785f6000b7d8793299c05.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Dejana Vuković
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/112080/49/1120804928_498:-1:2546:2048_100x100_80_0_0_a7f91b3b6cdd8e6cc3fa0ab4ddfa0832.jpg
kultura, frida kalo
Moja revolucija je u meni - ja sam revolucija!
Moja revolucija se odigrava u meni, ja sam revolucija, govorila je najveća meksička slikarka Frida Kalo čija je neverovatna biografija tema romana „Frida Kalo i boje života“ Karolin Bernard, nedavno prevedenog na srpski jezik.
Ko je žena koja nikada nije slikala svoje snove već svoj život, Meksikanka o čijim je šuštavim suknjama i indijanskom nakitu nadahnuto pisao Karlos Fuentes? Čime je zaslužila da je i sedam decenija posle smrti i dalje nazivaju jednom od najsnažnijih ličnosti 20. veka, ikonom stila, paradigmom slobode? Šta je u priči o Fridi toliko magično da od nje stvara glavnu junakinju savremene proze, toliko intrigantno da ni danas interesovanje za njen život i slikarstvo ne jenjava?
„Možda je u priči o Fridi najmagičniji taj spoj različitih momenata – toliko talenta, želje za životom, toliko ljubavi, a istovremeno život koji joj se šturo daje. Magična je i njena želja da iz tog tako malo datog puno izvuče, njena hrabrost i nepokolebljivost u borbi za identitet, slobodu, umetnost“, kaže za Sputnjik prevodilac romana „Frida Kalo i boje života“ Dušica Milojković.
Ona podseća da je u ovoj priči o devojci kojoj će saobraćajna nesreća trasirati život na najbolniji način - donoseći sa sobom operacije, korsete, nepokretnost, nemogućnost roditeljstva - najsnažniji „začin“ Fridina velika i veoma turbulentna ljubavna priča sa čuvenim murlistom Dijegom Riverom…
U životu dve nesreće – tramvajska i Dijego Rivera
„To je priča o opsesivnoj zaljubljenosti i u suštini o jednom zavisničkom odnosu. Sama Frida je jednom izjavila da su joj se u životu dogodile dve nesreće – ona sa tramvajem i Dijego, s tim što je, kako je kazala, Dijego bio veća“, podseća naša sagovornica.
I knjiga Karolin Bernard koja je jedna vrsta romansirane biografije velike slikarke, pre svega je ljubavni roman koji počinje opisom tramvajske nesreće, a završava otvaranje čuvene izložbom Fride Kalo na koju je donet i njen krevet, zajedno sa fotografijama i crtežima kraj uzglavlja... U taj krevet, koji je okružen njenim radovima stajao na sredini meksičke galerije, spustio je Dijego rivera uz poljubac i reči: „Uspešan odlazak sa scene, žabo moja krastalo“… Bilo je to njeno poslednje pojavljivanje pred publikom.
Između blaženstva i mučenja
„Ceo Fridin život bio je neprestana oscilacija između ushićenja i očajanja, između blaženstva i mučenja, kreativnosti i patnje. Ta težnja da se između velikih neravnoteža pronađe sopstveni put je ono što mnoge ljude i danas fascinira i privlači“, podseća prevodilac knjige Dušica Milojković.
Ona napominje da Karolin Bernard u svojoj knjizi nije ulazila duboko u najtamnije strane Fridine sudbine, već je akcenat stavila na njenu životnu radost, potrebu za običnim ljudskim životom. Zbog toga knjiga daje dozu optimizma, nadu da umetnost i ljubav prema životu mogu da pobede sve teško i mračno.
„Roman se završava Fridinom spekrakularnom izložbom na koju je dovedena u krevetu, ali snažno prkoseći smrti. Uostalom, Frida je svaki svoj bol i nesreću pretvarala u sliku. Ceo njen život bio je ples sa smrću i ona se silno trudila da taj ples izvede elegantno, da mu da lepotu. Iako svesna smrti, nije joj dozvoljavala da je pobedi. Umesto toga uspela je da njeno stvaralaštvo i odnos prema životu budu jači od smrti i to je najfascinantnije u ovoj priči. U svakom svom padu, tragediji ili porazu Frida pronalazi umetničku snagu da to pretvori u slike koje i danas fasciniraju svet. Što je život bivao sumorniji, njene boje su bivale življe i svetlije. Živela je kroz boje, kroz slikarstvo, to joj je davalo snagu. Knjiga 'Frida Kalo i boje života'' govori o toj jedinstvenoj dobijenoj borbi, o uspehu koji se uzdigao nad ponorima bolesti, o toj pobedi plesa nad smrću“, zaključuje Dušica Milojković.