Ruski teleskop potvrdio tezu o postanku univerzuma

CC0 / / Veliki prasak - ilustracija
Veliki prasak - ilustracija - Sputnik Srbija, 1920, 06.08.2021
Otkrića rusko-nemačkog svemirskog teleskopa „Spektar RG“ potvrđuju kosmološki model nastanka univerzuma usled Velikog praska, saopštio je Sputnjiku naučni sekretar Instituta za kosmička istraživanja Andrej Savodski.

„U toku je potvrda modela Velikog praska. Jedno od otkrića bilo je detektovanje veoma udaljenog kvazara i činjenica da se formirao u ranim fazama formiranja univerzuma“, rekao je Sadovski.

Kvazari se, naime, javljaju kada moćna gravitacija supermasivne crne rupe u jezgru galaksije uvlači okolni materijal koji formira orbitirajući disk, oslobađajući ogromne količine energije.
Naučnik iz biotehnologije u laboratoriji - Sputnik Srbija, 1920, 02.01.2021
Od vakcine do rendgena za univerzum: Top 10 ruskih naučnih otkrića u 2020. godini
Teorija Velikog praska opisuje nastanak univerzuma iz singularnosti – tačke minimalne veličine i beskonačnog pritiska i temperature. To je trenutno najpriznatiji kosmološki model koji je potkrepljen naučnim zapažanjima.
Opservatorija „Spektar RG“ lansirana je u svemir u julu 2019. godine. Cilj je da u roku od četiri godine sastavi mapu univerzuma tako što će celo nebo fotografisati u visokoj rezoluciji u rendgenskom opsegu. Ukupno će biti napravljeno osam mapa, a za svaku će biti potrebno pola godine da se sastavi. Najpreciznija mapa koja će obuhvatiti sve biće završena i objavljena oko 2025. godine.
Svemirski aparat „Spektar RG“ uoči slanja na Bajkonur - Sputnik Srbija, 1920, 15.07.2019
Crne rupe, galaktička jata, zvezde, cela vasiona — na rendgenu (video, foto)
Sve o Rusiji pročitajte ovde.