https://lat.sputnikportal.rs/20210725/trka-letelica-na-zemlji-ko-ce-biti-brzi-1127740155.html
Trka „letelica na zemlji“: Ko će biti brži
Trka „letelica na zemlji“: Ko će biti brži
Sputnik Srbija
Vozovi su postali „letelice na zemlji“, jer dostižu brzine i do 600 kilometara na sat. Naime, Kina je nedavno predstavila novi voz iz serije „maglev“ (magnetne... 25.07.2021, Sputnik Srbija
2021-07-25T13:02+0200
2021-07-25T13:02+0200
2021-07-25T13:02+0200
ekonomija
brzi voz
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/112147/24/1121472421_0:72:2795:1644_1920x0_80_0_0_d15bf6043855b514f10d75d3b59b475d.jpg
Železnički saobraćaj je veoma bitan deo saobraćajne infrastrukture u svetu, posebno u razvijenim zemljama i ekonomskim silama poput Kine, Japana, Rusije, Sjedinjenih Američkih Država. Kvalitet pruga i šinskih vozila odavno se ne dovodi u pitanje, akcenat se sve više stavlja na brzinu vozova.„China Railway Rolling Stock Corp.“ saopštila je da će Kina uskoro postati „transportna velesila“ sa novim vozom koji pluta iznad koloseka upotrebom elektromagnetne sile, izvestio je „South China Morning Post“. Ovaj voz bi trebalo da bude u funkciji za putnike za pet do 10 godina. Najmnogoljudnija zemlja na svetu je na ovaj način stavila konkurentima do znanja da želi da uzme primat u železničkom saobraćaju i postavila im je novi zadatak, da smisle nešto „brže“, što pre, objavio je portal „Biznis“.Trka u ulaganju u železnički transportFinansijska ulaganja u železnički transport mere se u milijardama dolara, a i tokom predsedničke kampanje Džo Bajden pričao je o „železničkoj revoluciji“ u SAD. Guverneri u tri američke države odbili su grantove za brze železnice, iz straha da ne bi morali zbog eventualnih prekoračenja troškova da dotiraju izgradnju iz državnog budžeta, ali Kalifornija je veoma rado prihvatila 3,9 milijardi dolara, za planirani kalifornijski brzi železnički sistem od 520 milja, odnosno 836 kilometara.Ovaj transportni sistem bi trebalo da poveže Los Anđeles i San Dijego na jugu, sa San Franciskom i Sakramentom na severu, po prvobitnoj proceni troškovi ovog projekta iznosiće 25 milijardi dolara.Zategnuti diplomatski odnosi između Kine i SAD mogu da pojačaju trku u ulaganju u ovaj saobraćajni sektor, ali brze pruge nisu ništa novo, i naravno, sve ekonomski stabilnije zemlje ulažu i razvijaju ovu industrijsku granu.Japanski vozovi i brze šine su već nadaleko poznati, a trenutno je u test fazi voz „LO Series Maglev“, koji drži rekord među kopnenim šinskim vozilima sa dostignutom brzinom od 601 km/h. Ovaj voz bi po završetku testiranja trebalo da „uspori“ na 498 km/h, i da putovanje od stanice Shinagava do Osake (preko 370 km) pređe za jedan sat i sedam minuta.Francuska već dugi niz godina drži korak sa svetom u ovoj industriji, te je tako još 2007. godine voz „TGV POS“ postavio svetski rekord u brzini šinskih vozila sa impresivnih 574 km/h. Vozom upravlja francuska železnička kompanija SNCF za upotrebu na ruti koja saobraća između Pariza, istočne Francuske i južne Nemačke. U redovnom saobraćaju, ovaj voz dostiže maksimalnu brzinu od 370 km/h.Zapadna Evropa generalno ima dobru mrežu pruga. Državljani Evropske unije koriste ovaj vid transporta kako u međugradskom, tako i u međunarodnom saobraćaju. Na ovaj način, osim razvoja turizma, ali i obrazovanja (više mladih koristi ovaj vid prevoza), smanjuje se i zagađenje životne sredine. Za to su najbolji primer Švajcarci, kod kojih vozovi idu i do visokih tačaka na Alpima. Ostali motorni saobraćaj je u ovom delu zemlje zabranjen.Portal navodi da ne može da se izostavi ni Srbija, koja je nekada u sklopu Jugoslovenske železnice imala veoma dobru železničku infrastrukturu i tradiciju putovanja vozom.Ovaj vid transporta je godinama unazad, kako se ocenjuje, potpuno degradiran, iako se vide pomaci u nalaženju rešenja, odnosno oživljavanja železnice. Prema najavama zvaničnika ove jeseni voz „Štadler“ trebalo bi da ide brzinom od 200 kilometara na sat na liniji Beograd-Novi Sad.Takođe, iz Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture je saopšteno da će izgradnja pruge od Beograda do Niša biti jedna od najvećih infrastrukturnih investicija.
https://lat.sputnikportal.rs/20210720/hiljadu-kilometara-za-dva-i-po-sata-kina-lansirala-najbrzi-voz-na-svetu-video-1127570366.html
https://lat.sputnikportal.rs/20210602/da-li-kina-planira-da-izgradi-superprugu-do-amerike-dugu-13000-kilometara-1125508460.html
https://lat.sputnikportal.rs/20210408/200-na-sat-potpisan-ugovor--brzi-vozovi-stizu-u-srbiju-1125042638.html
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2021
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/112147/24/1121472421_64:0:2795:2048_1920x0_80_0_0_4204e19f78e619f38f38f757855c7506.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
ekonomija, brzi voz
Trka „letelica na zemlji“: Ko će biti brži
Vozovi su postali „letelice na zemlji“, jer dostižu brzine i do 600 kilometara na sat. Naime, Kina je nedavno predstavila novi voz iz serije „maglev“ (magnetne levitacije), navodeći da može da dostigne pomenutu brzinu, što će ga učiniti najbržim kopnenim transportnim vozilom na svetu.
Železnički saobraćaj je veoma bitan deo saobraćajne infrastrukture u svetu, posebno u razvijenim zemljama i ekonomskim silama poput Kine, Japana, Rusije, Sjedinjenih Američkih Država. Kvalitet pruga i šinskih vozila odavno se ne dovodi u pitanje, akcenat se sve više stavlja na brzinu vozova.
„China Railway Rolling Stock Corp.“ saopštila je da će
Kina uskoro postati „transportna velesila“ sa novim
vozom koji pluta iznad koloseka upotrebom elektromagnetne sile, izvestio je „
South China Morning Post“. Ovaj voz bi trebalo da bude u funkciji za putnike za pet do 10 godina. Najmnogoljudnija zemlja na svetu je na ovaj način stavila konkurentima do znanja da želi da uzme primat u železničkom saobraćaju i postavila im je novi zadatak, da smisle nešto „brže“, što pre,
objavio je portal „Biznis“.
Trka u ulaganju u železnički transport
Finansijska ulaganja u železnički transport mere se u milijardama dolara, a i tokom predsedničke kampanje Džo Bajden pričao je o „železničkoj revoluciji“ u SAD. Guverneri u tri američke države odbili su grantove za brze železnice, iz straha da ne bi morali zbog eventualnih prekoračenja troškova da dotiraju izgradnju iz državnog budžeta, ali Kalifornija je veoma rado prihvatila 3,9 milijardi dolara, za planirani kalifornijski brzi železnički sistem od 520 milja, odnosno 836 kilometara.
Ovaj transportni sistem bi trebalo da poveže Los Anđeles i San Dijego na jugu, sa San Franciskom i Sakramentom na severu, po prvobitnoj proceni troškovi ovog projekta iznosiće 25 milijardi dolara.
Zategnuti diplomatski odnosi između Kine i SAD mogu da pojačaju trku u ulaganju u ovaj saobraćajni sektor, ali brze pruge nisu ništa novo, i naravno, sve ekonomski stabilnije zemlje ulažu i razvijaju ovu industrijsku granu.
Rusija može da se pohvali najpoznatijom prugom na svetu, čuvenom Trans-sibirskom linijom, koja povezuje zapadnu Evropu sa istočnom Azijom. Dužina pruge od Moskve do Vladivostoka iznosi 9.288 kilometara i puštena je u rad pre tačno 105 godina (1916).
Japanski vozovi i brze šine su već nadaleko poznati, a trenutno je u test fazi voz „LO Series Maglev“, koji drži rekord među kopnenim šinskim vozilima sa dostignutom brzinom od 601 km/h. Ovaj voz bi po završetku testiranja trebalo da „uspori“ na 498 km/h, i da putovanje od stanice Shinagava do Osake (preko 370 km) pređe za jedan sat i sedam minuta.
Francuska već dugi niz godina drži korak sa svetom u ovoj industriji, te je tako još 2007. godine voz „TGV POS“ postavio svetski rekord u brzini šinskih vozila sa impresivnih 574 km/h. Vozom upravlja francuska železnička kompanija SNCF za upotrebu na ruti koja saobraća između Pariza, istočne Francuske i južne Nemačke. U redovnom saobraćaju, ovaj voz dostiže maksimalnu brzinu od 370 km/h.
Zapadna Evropa generalno ima dobru mrežu pruga. Državljani Evropske unije koriste ovaj vid transporta kako u međugradskom, tako i u međunarodnom saobraćaju. Na ovaj način, osim razvoja turizma, ali i obrazovanja (više mladih koristi ovaj vid prevoza), smanjuje se i zagađenje životne sredine. Za to su najbolji primer Švajcarci, kod kojih vozovi idu i do visokih tačaka na Alpima. Ostali motorni saobraćaj je u ovom delu zemlje zabranjen.
Portal navodi da ne može da se izostavi ni Srbija, koja je nekada u sklopu Jugoslovenske železnice imala veoma dobru železničku infrastrukturu i tradiciju putovanja vozom.
Ovaj vid transporta je godinama unazad, kako se ocenjuje, potpuno degradiran, iako se vide pomaci u nalaženju rešenja, odnosno oživljavanja železnice. Prema najavama zvaničnika ove jeseni voz „Štadler“ trebalo bi da ide brzinom od 200 kilometara na sat na liniji Beograd-Novi Sad.
Takođe, iz Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture je saopšteno da će izgradnja pruge od Beograda do Niša biti jedna od najvećih infrastrukturnih investicija.
Sve o domaćoj i svetskoj ekonomiji