https://lat.sputnikportal.rs/20210717/turboelisni-avion-ce-zameniti-stare-an-24-i-an-26-1127397688.html
Turboelisni avion će zameniti legendarne An-24 i An-26
Turboelisni avion će zameniti legendarne An-24 i An-26
Sputnik Srbija
Turboelisni avion će zameniti stare An-24 i An-26
2021-07-17T09:30+0200
2021-07-17T09:30+0200
2021-07-17T10:14+0200
rusija
an-26
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/112019/70/1120197078_0:139:3147:1909_1920x0_80_0_0_c68e5a333f10ca29b9df596eab023336.jpg
Nije slučajno izabrana 2027. godina, jer se tada završava sa eksploatacijom aviona An-24 i An-26 i neće biti aviona na kojima se može leteti u regione sa oštrom klimom. Zašto se izgradnjom aviona ne bavi Objedinjena korporacija za izgradnju aviona (OAK), već manja kompanija Uralska fabrika civilne avijacije, koja je ranije po licenci proizvodila strane letelice – avione za obuku pilota „Dajmond“ i češke avione L-410?Roman Gusarov smatra da postoje velike šanse da projekat bude uspešan. Prvo, postoji spremno tržište za taj avion. Prema podacima sa početka 2021. godine samo je u Rusiji letelo oko 300 regionalnih aviona tipa Jak-40, An-24, An-26-100 i An-26B-100. Od kojih su 125 primeraka u komercijalnoj i državnoj korporaciji, a još 163 aviona je u službi Ministarstva odbrane Rusije, u Federalnoj službi bezbednosti i „Rosgvardiji“. Ekspert je uveren da potencijalni zahtevi za novim avionima koji su zamena za An-24 su za jedan i po put veći samo na ruskom tržištu. Glavni konstruktor aviona „TVRS“-44 Sergej Merenkov je intervjuu listu „Avioport“ u aprilu rekao da potencijalno tržište mogu biti države Afrike, Južne Amerike, Azije i Bliskog istoka. U Siriji se, na primer, koristi šest aviona Jak-40 koji su odavno spremni za zamenu. Drugo, Rusija je u stanju da napravi sopstveni avion tog tipa. Reč je o tome, a ne o proizvodnji aviona na osnovu češkog prototipa L-610. Projektovanje aviona će biti od nule, uveren je Sergejev. Fabrika za sada izučava varijante za proizvodnju aviona u koji će biti ugrađen ruski motor TV7-117. „Mi imamo sve kako bismo započeli proizvodnju aviona. Uralska fabrika je već izgradila oko 250 čeških aviona L-410. Veći deo proizvodnje je u Rusiji, imamo naš sistem upravljanja, a i domaći motor će uskoro biti spreman. Kompanija je stekla potrebne kompetencije i ima dobre stručnjake. Fabrika će vršiti popravke i proizvodnju vazduhoplovne opreme i motora i u potpunosti razvijati sopstvene avione“, naveo je Gusarov. Ranije je objavljena cena novog aviona od 14 miliona dolara. Postojalo je mišljenje da regionalni avion ne bi trebalo da košta više od 10 miliona dolara, inače neće biti tražen. Međutim, Gusarov smatra da aviokompanije sada obraćaju pažnju ne na cenu aviona, već na uslove kupovine i na to koliki će biti troškovi remonta. Uz podršku države potražnja za novim regionalnim avionima klase An-24 će biti velika. U Rusiji već postoji Il-114 koji je napravljen kao zamena za An-24, ali ekspert smatra da nije adekvatna. Sve o Rusiji možete pročitati ovde.
https://lat.sputnikportal.rs/20210705/rusija-planira-da-proizvede-do-200-transportnih-aviona-iljusinvideo-1125839905.html
https://lat.sputnikportal.rs/20210116/ruski-dzinovi-na-nebu-sest-ruslana-u-formaciji-koja-se-ne-vidja-cesto-video-1124385074.html
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2021
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/112019/70/1120197078_207:0:2938:2048_1920x0_80_0_0_ce0569948516dbd1fc4d1d5c4c02decc.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
avioni an-24 i an-26, avioni, rusija, turboelisni avion
avioni an-24 i an-26, avioni, rusija, turboelisni avion
Turboelisni avion će zameniti legendarne An-24 i An-26
09:30 17.07.2021 (Osveženo: 10:14 17.07.2021) Ruski avioni An-24 i An-26 su odavno zastareli i nije im još uvek pronađena zamena. Ovo je razlog što u Rusiji planiraju da naprave savremeni avion iste klase – turboelisni avion za srednje relacije „TVRS“.
Uralska fabrika civilne avijacije planira da izgradi turboelisni avion „TVRS“. Plan je da se avion testira 2024. godine, s tim da će još dve-tri godine biti potrebne da se on sertifikuje. Serijska proizvodnja bi trebalo da počne 2027. godine, saopštio je direktor Uralske fabrike za civilnu avijaciju Evgenij Sergejev.
Nije slučajno izabrana 2027. godina, jer se tada završava sa eksploatacijom aviona An-24 i An-26 i neće biti aviona na kojima se može leteti u regione sa oštrom klimom.
„Ovaj avion je veoma potreban Rusiji, jer je An-24 već napunio 40 godina, a još uvek nema zamenu. Bili su pokušaji da se započne zajednička proizvodnja sličnih aviona sa inostranim partnerima, ali to nije uspelo. U svakom slučaju bi strani avioni morali da se modernizuju zbog oštrih klimatskih uslova na severu Rusije i na Dalekom istoku. Putnički avion An-24 i transportni An-26 mogu da slete i na teško pristupačnim aerodromima, pri niskim temperaturama, na led, sneg i blato. Nama je u regionalnoj avijaciji potreban takav ‘Uazik’, koji može svuda da ‘prođe’, a ne predsednički automobil koji je rađen po zapadnom obrascu“, smatra predsednik agencije „Avia.ru“ Roman Gusarov.
Zašto se izgradnjom aviona ne bavi Objedinjena korporacija za izgradnju aviona (OAK), već manja kompanija Uralska fabrika civilne avijacije, koja je ranije po licenci proizvodila strane letelice – avione za obuku pilota „Dajmond“ i češke avione L-410?
„OAK je svojevremeno odlučio da mu nisu interesantni mali avioni, jer imaju malu maržu. OAK je velika industrija koju čine desetine fabrika, čija je infrastruktura predviđena za rešavanje zadataka kao što su razvoj velikih i skupih letelica. OAK je orijentisan na ‘Boing’ i ‘Erbas’, koji takođe ne prave male avione, koji imaju manje od 100 sedišta, jer nisu dovoljno rentabilni“, rekao je Gusarov. U slučaju da se uspešno realizuje projekat aviona „TVRS“ Uralske fabrike, postoji mogućnost da će OAK kupiti tu fabriku.
Roman Gusarov smatra da postoje velike šanse da projekat bude uspešan. Prvo, postoji spremno tržište za taj avion. Prema podacima sa početka 2021. godine samo je u Rusiji letelo oko 300 regionalnih aviona tipa Jak-40, An-24, An-26-100 i An-26B-100. Od kojih su 125 primeraka u komercijalnoj i državnoj korporaciji, a još 163 aviona je u službi Ministarstva odbrane Rusije, u Federalnoj službi bezbednosti i „Rosgvardiji“. Ekspert je uveren da potencijalni zahtevi za novim avionima koji su zamena za An-24 su za jedan i po put veći samo na ruskom tržištu.
Glavni konstruktor aviona „TVRS“-44 Sergej Merenkov je intervjuu listu „Avioport“ u aprilu rekao da potencijalno tržište mogu biti države Afrike, Južne Amerike, Azije i Bliskog istoka. U Siriji se, na primer, koristi šest aviona Jak-40 koji su odavno spremni za zamenu. Drugo, Rusija je u stanju da napravi sopstveni avion tog tipa. Reč je o tome, a ne o proizvodnji aviona na osnovu češkog prototipa L-610. Projektovanje aviona će biti od nule, uveren je Sergejev. Fabrika za sada izučava varijante za proizvodnju aviona u koji će biti ugrađen ruski motor TV7-117.
„Mi imamo sve kako bismo započeli proizvodnju aviona. Uralska fabrika je već izgradila oko 250 čeških aviona L-410. Veći deo proizvodnje je u Rusiji, imamo naš sistem upravljanja, a i domaći motor će uskoro biti spreman. Kompanija je stekla potrebne kompetencije i ima dobre stručnjake. Fabrika će vršiti popravke i proizvodnju vazduhoplovne opreme i motora i u potpunosti razvijati sopstvene avione“, naveo je Gusarov.
Ranije je objavljena cena novog aviona od 14 miliona dolara. Postojalo je mišljenje da regionalni avion ne bi trebalo da košta više od 10 miliona dolara, inače neće biti tražen. Međutim, Gusarov smatra da aviokompanije sada obraćaju pažnju ne na cenu aviona, već na uslove kupovine i na to koliki će biti troškovi remonta. Uz podršku države potražnja za novim regionalnim avionima klase An-24 će biti velika.
U Rusiji već postoji Il-114 koji je napravljen kao zamena za An-24, ali ekspert smatra da nije adekvatna.
„Ipak, on nije potpuna zamena za An-24. Postoje neke važne razlike koje ograničavaju upotrebu Il-114. On je veći, teži, ima niska krila i motor je nisko postavljen. Međutim, postoji potreba za ne preterano velikim avionom sa visokim krilima kako bi se motor nalazio dalje od tla. To bi mu omogućilo da lakše sleće i na blatnjave terene“, zaključio je ekspert.
Sve o Rusiji možete pročitati ovde.