https://lat.sputnikportal.rs/20210610/da-li-se-djaci-osposobljavaju-da-rade-ali-ne-i-da-misle-1125569666.html
Da li se đaci osposobljavaju da rade, ali ne i da misle?
Da li se đaci osposobljavaju da rade, ali ne i da misle?
Sputnik Srbija
Filozofija polako, ali sigurno nestaje iz stručnih škola u Srbiji. Nataša Anđelković iz Zavoda za unapređenje vaspitanja i obrazovanja kaže da filozofija ostaje u... 10.06.2021, Sputnik Srbija
2021-06-10T08:33+0200
2021-06-10T08:33+0200
2021-08-26T03:13+0200
škola
škola
školstvo
filozofija
društvo
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/111744/01/1117440128_0:210:2000:1335_1920x0_80_0_0_f0f8581fc92d375ad250e36d28eee212.jpg
Nataša Anđelković ističe za RTS da nije reč o tome da se ukida filozofija.Istakla je da je filozofija prisutna u gimnazijama i da se na tome radi intenzivno, kao i da se dodaju i drugi predmeti – kritičko mišljenje, filozofsko razmišljanje koje je, kako kaže, u osnovi strategije obrazovanja zemlje."Kada je reč o srednjim stručnim školama u okviru reforme celog obrazovnog sistema reforme i preispitivanja i tih profila i ono što se sada radi je pravljenje kvalifikacija za sve te stručne profile. Postoje standardi i agencija koja izrađuje sve te kvalifikacije, odnosno strandarde", dodaje Anđelkovićeva.Ističe da đaci koja se odluče da izučavaju stručne profile u srednjim školama nakon četiri godine školovanja treba da budu spremni da izađu na tržište rada.Filozofija ostaje u gimnazijama, u medicinskoj školi i pravno-birotehničkoj u određenim profilima i u drugim srednjim školama postoji kao izborni predmet – logika i etika. "U srednjim stručnim školama imate samo 40 odsto mogućnosti za opšteobrazovne predmete i kada tu stavite srpski, matematiku, fizičko, građansko i veronauku, ostaje je vam vrlo malo prostora, možda za još jedan predmet. Kada su u pitanju tehničke škole – naravno da ćete imati fiziku, u školama vezanim za medicinu – naravno da će to biti biologija, jer vi nemate prostora da dodate još jedan predmet", objasnila je Anđelkovićeva.Ističe da je humanističko obrazovanje važno, ali da je kada je reč o srednjim stručnim školama najvažnije da ti učenici dobiju stručno znanje i diplomu da su osposobljeni da rade.Na pitanje da li se može reći da se time osposobljavaju da rade, ali ne i da misle, kaže da to nije tako jednostavna stvar."Ovde svi nekako nešto mislimo. Filozofija nije nekakav ukras, filozofija je nešto što se izučava, to je nauka kojoj se ozbiljno pristupa. To mišljenje ne može da pripada svakome tako provizorno, to je jedna disciplina i nauka kojoj se treba posvetiti", naglašava Anđelkovićeva."Ako imate obrazovni profil da nekoga osposobite da bude tehničar za nešto, zaista je proces filozofskog razmišljanja, kritičkog razmišljanja nešto što je za njega sekundarni kolosek", zaključila je ona.
https://lat.sputnikportal.rs/20210602/velika-akcija-uhapseni-zaposleni-u-srednjim-skolama---osumnjiceni-da-su-izdavali-diplome-1125505815.html
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2021
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/111744/01/1117440128_132:0:1912:1335_1920x0_80_0_0_8841467a00970eed25bff8422caabff2.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
škola, škola, školstvo, filozofija, društvo
škola, škola, školstvo, filozofija, društvo
Da li se đaci osposobljavaju da rade, ali ne i da misle?
08:33 10.06.2021 (Osveženo: 03:13 26.08.2021) Filozofija polako, ali sigurno nestaje iz stručnih škola u Srbiji. Nataša Anđelković iz Zavoda za unapređenje vaspitanja i obrazovanja kaže da filozofija ostaje u gimnazijama, u medicinskoj školi i pravno-birotehničkoj u određenim profilima, a u drugim srednjim školama kao izborni predmet – logika i etika.
Nataša Anđelković
ističe za RTS da nije reč o tome da se ukida filozofija.
"Dve su različite stvari – filozofija u nastavi u gimnazijama, u opšteobrazovnim profilima, i filozofija koje će sada mnogo manje biti u srednjim stručnim školama sa različitim obrazovnim profilima", navodi Anđelkovićeva.
Istakla je da je filozofija prisutna u gimnazijama i da se na tome radi intenzivno, kao i da se dodaju i drugi predmeti – kritičko mišljenje, filozofsko razmišljanje koje je, kako kaže, u osnovi strategije obrazovanja zemlje.
"Kada je reč o srednjim stručnim školama u okviru reforme celog obrazovnog sistema reforme i preispitivanja i tih profila i ono što se sada radi je pravljenje kvalifikacija za sve te stručne profile. Postoje standardi i agencija koja izrađuje sve te kvalifikacije, odnosno strandarde", dodaje Anđelkovićeva.
Ističe da đaci koja se odluče da izučavaju stručne profile u srednjim školama nakon četiri godine školovanja treba da budu spremni da izađu na tržište rada.
"Tokom četiri godine školovanja njihova nastava je koncentrisana upravo prema tim kvalifikacijama i to zauzima 60 odsto njihovog vremena provedenog u školama", rekla je Anđelkovićeva.
Filozofija ostaje u gimnazijama, u medicinskoj školi i pravno-birotehničkoj u određenim profilima i u drugim srednjim školama postoji kao izborni predmet – logika i etika.
"U srednjim stručnim školama imate samo 40 odsto mogućnosti za opšteobrazovne predmete i kada tu stavite srpski, matematiku, fizičko, građansko i veronauku, ostaje je vam vrlo malo prostora, možda za još jedan predmet. Kada su u pitanju tehničke škole – naravno da ćete imati fiziku, u školama vezanim za medicinu – naravno da će to biti biologija, jer vi nemate prostora da dodate još jedan predmet", objasnila je Anđelkovićeva.
Ističe da je humanističko obrazovanje važno, ali da je kada je reč o srednjim stručnim školama najvažnije da ti učenici dobiju stručno znanje i diplomu da su osposobljeni da rade.
Na pitanje da li se može reći da se time osposobljavaju da rade, ali ne i da misle, kaže da to nije tako jednostavna stvar.
"Ovde svi nekako nešto mislimo. Filozofija nije nekakav ukras, filozofija je nešto što se izučava, to je nauka kojoj se ozbiljno pristupa. To mišljenje ne može da pripada svakome tako provizorno, to je jedna disciplina i nauka kojoj se treba posvetiti", naglašava Anđelkovićeva.
"Ako imate obrazovni profil da nekoga osposobite da bude tehničar za nešto, zaista je proces filozofskog razmišljanja, kritičkog razmišljanja nešto što je za njega sekundarni kolosek", zaključila je ona.