Problemi su nastali kada je Nemačka uvela nove mere za ulazak u zemlju koje podrazumevaju obavezno PCR testiranje i za sve vozače kamiona koji su boravili ili prolazili kroz Češku, Slovačku i delove Austrije, što do sada nije bio slučaj, čak ni tokom vanrednog stanja u martu prošle godine. Zbog toga naši vozači satima čekaju testiranje i rezultate, kako bi mogli da stignu na destinaciju u Nemačkoj, objavila je Privredna komora Srbije.
Kakvi uslovi važe na granici sa Nemačkom, najbolje ilustruje primer vozača iz Srbije sa slovačko-nemačke granice, koji je u utorak u 14 sati stao u red za testiranje, a testiranje je završio posle gotovo 15 sati, u sredu u 4.30.
Zbog uvođenja novih mera koje prete da blokiraju transport ne samo iz Srbije već i čitave Evrope, predsednik Privredne komore Srbije Marko Čadež uputio je pismo nemačkom državnom sekretaru u Ministarstvu saobraćaja i digitalne infrastrukture Štefanu Bilgeru u kome traži razrešenje ove situacije zbog koje trpe i mnoge druge zemlje Evrope.
Slike sa granica, redovi u kojima stotine vozača stoje više sati po izuzetno lošem vremenu čekajući na testiranje, zaista su zabrinjavajuće... @cadezmarko #privrednakomorasrbije #transport #nemacka #evropa #srbija pic.twitter.com/zgJJJVAbNr
— Privredna komora SRB (@Privrednakomora) February 17, 2021
„Poslednja mera koju je uvela Republika Nemačka, a koja se odnosi na sva lica koja ulaze u Nemačku (uključujući i profesionalne vozače) koja su boravila ili prolazila kroz Slovačku i Češku i deo Austrije, a kojom se uvodi obaveza registracije i dostavljanje negativanog testa na kovid-19, u nekim slučajevima upućivanje u karantin, dovela je do izuzetno komplikovane situacije i velikih zastoja u transportu robe ka Nemačkoj“, navodi Čadež.
On ističe da su „slike sa granica, redovi u kojima stotine vozača stoje više sati po izuzetno lošem vremenu, čekajući na testiranje zaista zabrinjavajuće“.
„Na ovaj način izloženi su većem riziku od zaražavanja nego kada su bili u svojim kabinama kamiona. Tokom čitave pandemije, koja traje već teških godinu dana, profesionalni vozači su bili izuzeti od svih mera restrikcije. I upravo to je doprinelo da u teškim okolnostima, ne dođe do zastoja u snabdevanju robom. Transport robe, kao žila kucavica svake privrede, ne sme stati, i on se odvijao u svim uslovima“, navodi Čadež.
Predsednik PKS podseća na preporuke o koordiniranom pristupu država članica EU na restriktivnu slobodu kretanja u Uniji izazvanu pandemijom kovid-19 od 28. januara.
„Savet EU je još jednom stavio akcenat svojih preporuka i na same transportne radnike. Nadamo se da će Nemačka pronaći načina da razmotri preporuke Saveta EU u delu koji se odnosi na izuzimanje transportnih radnika od zahteva koji se odnose na karantin i obavezan negativni PCR test, uz dokaz o negativnom brzom antigen testu. Na ovaj način dodatno bi se osnažilo neometano funkcionisanje Zelenih koridora EU i snabdevanje jedinstvenog tržišta EU“, navodi Čadež.
Pročitajte još:
- Potpuni haos: 10.000 kamiondžija i dalje čeka da uđe u Francusku, sukobili se s policijom /video/
- Autobuski prevoznici u teškom ćorsokaku: Sve manje putnika, a troškovi rastu – posao pred pucanjem
- Na zapadu smrzavanje, na jugu proleće: Polarni vrtlog izazvao haos u Nemačkoj