Da li bi moskovski metro izdržao nuklearni napad?

© Sputnik / Olivera IkodinovićMoskovski metro
Moskovski metro - Sputnik Srbija
Pratite nas
Moskovski metro odoleo je napadima Ratnog vazduhoplovstva nemačkog Vermahta (Luftvafe) i spasio je živote hiljadama Moskovljana. Da li bi izdržao nuklearni napad i postao sigurno utočište za vreme potencijalnog Trećeg svetskog rata?

Svet je do sad upoznat sa samo jednim slučajem upotrebe nuklearnog oružja, a to je bombardovanje japanskih gradova Hirošime i Nagasakija. Međutim, novo oružje ima mnogo štetnije faktore od zapaljivih bombi, piše portal „Ruskaja semjorka“. Osim samog udarnog talasa, nuklearna eksplozija emituje i najjače svetlosno zračenje (poznate „senke Hirošime“), prodornu radijaciju i elektromagnetni impuls. Naravno, za više od pola veka nuklearno oružje je postalo još smrtonosnije, zbog toga se može pretpostaviti da napadnuti grad čeka mnogo gori scenario od Hirošime.

Ipak, autor članka pretpostavlja da bi metro stanice koje se nalaze na većoj dubini (na primer stanica „Majakovska“ koja se nalazi 33 metra pod zemljom) mogle da izdrže udarni talas eksplozije, a da olovne obloge mogu zaustaviti radijaciju.

Međutim, iako elektromagnetni impuls ne utiče na ljude, u stanju je da onesposobi sve elektro i radio-uređaje, kao i komunikacione linije, to jest da u potpunosti uništi infrastrukturu ogromnog megapolisa.

© SputnikDrugi svetski rat. Žene i deca se za vreme bombardovanja kriju na metro stanici "Majakovska"
Da li bi moskovski metro izdržao nuklearni napad? - Sputnik Srbija
Drugi svetski rat. Žene i deca se za vreme bombardovanja kriju na metro stanici "Majakovska"
„Ostaje da se nadamo da su projektanti metroa uzeli u obzir i taj faktor. U tom slučaju, najverovatnije, ipak postoji šansa da se preživi nuklearni napad u moskovskom metrou“, zaključuje se u članku.

Moskovski metro je izgrađen tridesetih godina prošlog veka po naređenju sovjetskog lidera Josifa Staljina, a sve stanice prvog kruga — koljca, kako Rusi kažu, podsećaju na salone plemićkih dvoraca.

U izgradnji su učestvovale najveće sovjetske arhitekte, zahvaljujući kojima su i nastala prava remek-dela, koja danas spadaju u spomenike arhitekture pod zaštitom države. 

Izgradnja metroa nije prekidana ni tokom Drugog svetskog rata, ali je tada radio u posebnom režimu — danju je prevozio putnike, dok je noću služio kao sklonište.

Pročitajte još:

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala