„Prvi motor je već napravljen, sada se montira i biće spreman za testiranje početkom sledeće godine“, rekao je Soboljev.
Kako navodi, motor je rezultat opsežne saradnje gotovo svih preduzeća koja pripadaju preduzeću „Kuznjecov“.
„Ova saradnja nam je omogućila da u kratkom roku završimo projekat. Dokumentacija je završena, a paralelno s tim, proizvod je dizajniran u potpunosti digitalno, što nam je omogućilo da brzo pokrenemo proizvodnju prvog prototipa“, rekao je i dodao da će sledeće godine za ispitivanje biti proizvedeno još nekoliko motora.
Generalni projektant preduzeća Pavel Čupin je izjavio da se ispitivanja perspektivnog motora mogu odvijati i u sklopu leteće laboratorije.
„Što se tiče leteće laboratorije, regulatorna dokumentacija podrazumeva ispitivanje motora i u letećoj laboratoriji i na posebnim štandovima - termičkoj komori pod pritiskom koja reprodukuje visinske uslove“, izjavio je Čupin.
Perspektivni vazduhoplovni kompleks velikog dometa (PAK DA) šeste generacije trebalo bi da bude pušten u upotrebu do 2027. godine.
Prema rečima zamenika ministra odbrane Rusije Alekseja Krivoručka, trebalo bi da zameni avion velikog dometa Tu-95 u vazduhoplovnim snagama. Planira se izgradnja novog bombardera pomoću stelt tehnologije. Očekuje se da će glavni i rezervni elektronski sistem motora omogućiti da avion leti do 30 sati.
Pročitajte još: