Direktor programa „Nova pismenost“ Darko Soković je, komentarišući rezultate, zaključio da se može reći da je Srbija zemlja Fejsbuka i Vibera.
„Ako planirate prisustvo na društvenim mrežama, znajte da njuz fid na Fejsbuku i Instagramu skoro nikome nije važan, skoro 40 odsto naših građana gleda samo storije, a grupe na Fejsbuku se vraćaju na velika vrata i pretiču stranice preko kojih mediji najčešće komuniciraju sa svojom publikom“, rekao je Soković.
On je, na onlajn konferenciji „Mediji u trouglu između pandemije, ekonomske krize i tehnoloških promena“, naveo i da istraživanje pokazuje da više od 40 odsto građana nikada nije bilo na sajtu bilo koje državne institucije da bi se informisalo o epidemiji.
Prema njegovim rečima, na prvom mestu po interesovanju građana nalaze vesti iz oblasti sporta, dok posle pandemije slede zabava, muzika i moda.
Soković je primetio da istraživanje govori u prilog tome da su tradicionalni mediji danas u nezavidnom položaju i istakao da samo dva odsto građana Srbije veruje štampanim medijima kao glavnom mediju iz kojeg se informišu, a sa druge strane influenseri zavređuju poverenje četiri odsto građana.
„Imamo nepreglednu ponudu tema iz medijske informacione i digitalne pismenosti sa jedne i ogromnu potražnju tog sadržaja sa druge strane“, naglasio je Soković.
On je dodao da čak 42 odsto tinejdžera u Srbiji, od 12 do 17 godina, ima nalog na društvenoj mreži Tik-Tok, a da dva odsto svih građana Srbije tu društvenu mrežu posmatra kao izvor za informisanje o dešavanjima oko nas, za šta Tviter koristi tri odsto građana.
Soković je ukazao da građani prepoznaju propagandu i lažne vesti, napominjući da ih to ne sprečava da u najvećem broju gledaju i čitaju medije u kojima prepoznaju takve vesti, preneo je Tanjug.
Polovina građana ne obraća pažnju na izvore, a preko 70 odsto njih pročita samo naslov i još malo teksta.
Inače, građani najveće poverenje imaju u internet portale i to četvrtina njih, a trećina ne veruje nikome.
Pročitajte još: