Fabrika Pop Mart postala je poznata po „misterioznim igračkama“. Za osam dolara se prodaju kutije u kojima su igračke, ali kupci saznaju šta je u njoj tek kad je plate i otvore. Vang je vlasnik oko 50 odsto fabrike.
Kompanija je na berzi zaradila 674 miliona dolara što će iskoristiti za otvaranje još prodajnih mesta i proširenje na inostrastvo. Stručnjaci kažu da je reč o zanimljivom fenomenu.
„Kinezi su pod stresom, rade po ceo dan i žive u preskupim stanovima, pa traže jeftin način da se malo zabave“, kaže Šaun Rejn iz Kineske grupe za istraživanje tržišta.
Bi-si-si javlja da Pop Mart svoje proizvode, osim u Kini, zasad prodaje u još 21 zemlji, a kupci su uglavnom ženske osobe starosti od 18 do 35 godina. Rajn kaže da trendovi pokazuju da devojke vole Pop Martove slatke figurice i da ih koriste za ukrašavanje svojih radnih stolova ili stanova, a privlačna im je i ideja iznenađenja koje donosi otvaranje kutijica s nepoznatim sadržajem.
Istraživanja pokazuju da kineski milenijalci troše više novca na „misteriozne igračke“ nego na bilo koji hobi, dizajnersku odeću ili kompjuterske igre.Pop Mart je lider na tom tržištu, a zarada im se prošle godine utrostručila, potpisali su ugovore za licence figurica Volt Diznija i Studija Univerzal, a prodaju i igračke drugih dobavljača. Veruje se da je novi trend, mešavina aktuelnih trendova popularne kulture, samo prošle godine bio vredan gotovo 21 milijardu jena.
A sve je počelo davno u Japanu s popularnim automatima za misteriozne igračke, Gašaponima, prenosi Jutarnji list.