Svetislav Bule Goncić: Budućnost je kreativna baš zato što je neizvesna

© Sputnik / SputnjikBule Goncić
Bule Goncić - Sputnik Srbija
Pratite nas
Svaka budućnost je kreativna baš zato što je neizvesna i ako ne znamo šta nas čeka u budućnosti, znamo gde smo bili. Velika je odgovornost ispratiti dostojanstvenu misiju naših predaka i u tome vidim sliku Narodnog pozorišta, kaže za Sputnjik glumac Svetislav Bule Goncić.

Direktor Teatra „Vuk“ Svetislav Bule Goncić imenovan je, odlukom Vlade Srbije, na čelo Upravnog odbora Narodnog pozorišta u Beogradu.

Goncić je pre četiri godine bio u tom istom telu, ali ga je napustio, kako navodi, iz tehničkih razloga.

„Morao sam iz tehničkih razloga da napustim Upravni odbor i drago mi je da su me ponovo pozvali. Prihvatio sam taj poziv kao dobronamernu i časnu ponudu da održimo rad Narodnog pozorišta kao jednog od stožera naše kulturne matrice i nosilaca kulturnih zbivanja“, ističe Goncić.

Narodno pozorište — ambasador kulture Srbije

Prema Goncićevom mišljenju, Narodno pozorište ima svoju jasnu sliku koju treba da prati.

„To je pozorište koje treba da se bavi našim kulturnim nasleđem, da bude nosilac kulturne politike u Srbiji, reper. U tim nastojanjima treba da sarađuje sa što više kreativnih, mladih ljudi, da oni budu nosioci te misije nacionalnog teatra. Narodno pozorište ima i funkciju ambasadora kulture Srbije i sigurno da, saradnjom u regionu i šire, može da doprinese što boljoj kulturnoj politici naše zemlje“, smatra Goncić, stalni član Ateljea 212.

Sledeći misiju predaka u budućnost

„Čini mi se da je ovo vreme jedne buduće Srbije. Vreme je da napustimo estetiku propalog vremena i da se okrenemo budućnosti. Svaka budućnost je kreativna, baš zato što je neizvesna. I ako ne znamo šta nas čeka u budućnosti, znamo gde smo bili. Velika je odgovornost ispratiti dostojanstvenu misiju naših predaka. Tako ja vidim sliku Narodnog pozorišta“, ističe Bule Goncić.

Kaže da će mu iskustvo iz Teatra „Vuk“ značiti na mestu predsednika UO NP.

„Bio sam direktor Pozorišta na Terazijama 1998. Pre toga sam bio predsednik Udruženja dramskih umetnika. To su strateške pozicije koje omogućavaju da se napravi kritička distanca i da se što bolje sagleda svet teatra. Mi koji smo na tim strateškim pozicijama i u godinama, a meni je 60, treba da napravimo kreativnu platformu da naša mladost ima prostor da se iskaže i da formira novu estetiku“, naglašava Goncić.

Ruska drama u Narodnom pozorištu

U Teatru „Vuk“ svojevremeno je pokrenut Festival savremene ruske drame, a da li će za tu literaturu biti prostora i u nacionalnom teatru, Goncić odgovara pitanjem: „Zašto ne bi?“

Narodno pozorište mora da sledi naše kulturno nasleđe. Međutim, istina je da je savremena ruska drama doživela veliku ekspanziju u celoj Evropi i svetu. To znači da je njihova misao napredna, da imaju kapacitete da rade ono što je značajno, da prelaze granice u kreativnom smislu i istražuju nove prostore. To je nas nateralo da pokrenemo Festival savremene ruske drame u ’Vuku‘ i da komuniciramo sa ruskim piscima. Na upravniku Narodnog pozorišta i nama kao Upravnom odboru je da potvrdimo i pomognemo strateška opredeljenja samog pozorišta. Za rusku dramu ima mesta širom sveta, pa zašto ne bi bilo i u NP“, ističe Goncić.

Ne treba na silu raditi

Nove mere Vlade Srbije koje stupaju na snagu danas, između ostalog, podrazumevaju skraćeno radno vreme do 18 sati, što se odnosi i na ustanove kulture.

Goncić smatra da ne treba na silu raditi.

„Postoje stvari s kojima ne možemo da se izborimo. To više nije pitanje konzumacije socijalnih sadržaja. Mnogi ljudi su izgubili svoje najmilije i sa ovom bolešću se moramo nositi ozbiljno. Zdravstveni radnici su zaista heroji. Spašavajući živote danas, oni spašavaju buduće generacije. Mi smo se trudili da održavamo pozorište prateći mere, ali ako ne bude moguće, zaustavićemo rad. Nema potrebe raditi na silu. Nastavićemo probe uz poštovanje mera i siguran sam da naše sugrađane čeka vrlo bogat pozorišni život kada sve ovo prođe“, poručuje Goncić.
Upravni odbor Narodnog pozorišta

Članovi Upravnog odbora NP su redovni profesor Fakulteta muzičke umetnosti u Beogradu i operski pevač Nikola Mijailović, primabalerina Ašhen Ataljanc, docent na Pravnom fakultetu Univerziteta u Beogradu dr Filip Bojić, osnivač distributerske kuće „Fame solutions“ Beograd Marko Čkonjević i iz redova zaposlenih u Narodnom pozorištu — solista baleta Dejan Kolarov i diplomirani pravnik Jasna Nuhović.

Pogledajte još:

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala