Modernizovani ruski „Noćni lovac“: Još okretniji i lakši za upravljanje

© Sputnik / Aleksandr Vilьf / Uđi u bazu fotografijaUdarni helikopteri Mi-28 "Noćni lovac" tokom pokaznog leta u okviru Međunarodnog vojno-tehničkog foruma "Armija 2020"
Udarni helikopteri Mi-28 Noćni lovac tokom pokaznog leta u okviru Međunarodnog vojno-tehničkog foruma Armija 2020 - Sputnik Srbija
Pratite nas
Nov motor VK-2500P za jurišni helikopter Mi-28NM „Noćni lovac“ uspešno je prošao testiranje, saopšteno je iz ruske odbrambene korporacije „Rosteh“. Kako se navodi, motor je spreman za serijsku proizvodnju i u potpunosti ispunjava očekivanja.

Motor VK-2500P je napravila sanktpeterburška kompanija „ODK-Klimov“, koja je deo državne korporacije „Rosteh“, na osnovu motora VK-2500.

Motor ima modernizovani sistem automatskog upravljanja i zaštitni sistem koji obnavlja normalan rad motora kada se zaustavi, kada u njega uđe prašina i kada dođe do prenapona", izvestio je „Rosteh“.

Ispitivanja motora VK-2500P započeta su u oktobru 2019. godine.

Udarni helikopteri Mi-28 Noćni lovac tokom pokaznog leta u okviru Međunarodnog vojno-tehničkog foruma Armija 2020 - Sputnik Srbija
Otporni: Ruski helikopteri Mi-28NM podvrgnuti raketnoj paljbi

Modernizacija motora VK-2500 je nastala na osnovu iskustva tokom njegove upotrebe u Siriji. Konstruktori su uspeli da primene rešenja koja omogućavaju kontrolu karakteristika motora u zavisnosti od specifičnih uslova rada. U pogledu svojih tehničkih mogućnosti i kvaliteta nov motor ispunjava najsavremenije zahteve.

Izvršni direktor kompanije „ODK-Klimov" Aleksandar Vatagin pojasnio je da je fabrika već započela montažu prvih uzoraka.

„Pravi proboj“

Kako je objavljeno na sajtu kompanije, motor VK-2500P sposoban je da obezbedi povećanu pouzdanost rada helikoptera u različitim klimatskim uslovima. Glavna karakteristika novog motora je upotreba zaštite od prenaponske struje i upotreba modernog ruskog sistema za elektronsku kontrolu i nadgledanje kao što je FADEK (Ful autoriti didžital endžin kontrol sistem).

Konstruktori smatraju da upravljanje novim motorom može da se nastavi čak i nakon potpunog isključivanja elektronike, što povećava sigurnost leta.
Udarni helikopteri Ka-52 Aligator - Sputnik Srbija
Šta može ruski helikopter "Aligator": Uništava dronove ili se „druži sa njima“? /video/

Helikopter Mi-28NM „Noćni lovac“ razvijen je u konstruktorskom birou „Milja“ u saradnji sa Istraživačkim institutom Ministarstva odbrane. Nov helikopter je dobio odličan motor i projektovan je za izvršavanje različitih zadataka - od izviđanja do uništavanja kopnenih i vazdušnih ciljeva.

„Milja“ je sredinom 2000-ih završio razvojni rad na Mi-28N. Serijski se proizvodi u Rostovskom helikopterskom pogonu „Rostvertol“ od 2006. godine. Helikopter je testiran u stvarnim borbenim uslovima tokom operacija u Siriji.

Ruski vojni ekspert i penzionisani pukovnik Viktor Baranec je rekao da će motor VK-2500P povećati brzinu helikoptera, njegovu nosivost i mogućnost brzog uzletanja.

„Glavne prednosti ovog motora su održivost i lakoća upravljanja. Povećaće borbene karakteristike helikoptera, kao što su okretnost i brzina. Autonomni sistem upravljanja omogućava helikopteru da dođe do baze čak i u slučaju delimičnog otkaza motora“, naglasio je vojni ekspert Jurij Knutov. 

Ruski helikopter Mi-24 - Sputnik Srbija
Legendarni sovjetski „krokodil“: Perspektive modernizacije helikoptera Mi-24

Brza zamena

Ukrajina je do 2014. godine bila glavni dobavljač komponenata za motore helikoptera, a od te godine kompanija „ODK -Klimov“ započinje masovnu proizvodnju turboosovinskog motora VK-2500, prethodnika VK-2500P. Tokom 2017. godine proizvedeno je 130 motora.

U septembru 2019. zamenik premijera Jurij Borisov objavio je da je ruski vojno-industrijski kompleks rešio pitanje zavisnosti od ukrajinskih motora za helikoptere i mornaricu.

Tokom septembra 2020. godine „ODK-Klimov“ je završio rekonstrukciju što će omogućiti kompaniji da poveća proizvodnju motora tipa TV3-117, koji se koristi na helikopterima Mi-24 i Mi-14 i proizvodnju motora VK-2500 za 30 procenata. Ukupni proizvodni kapacitet kompanije omogućava proizvodnju 300 motora godišnje, od čega 250 motora za helikoptere.

Rusija ima motore koje nema ni jedna zemlja na svetu, ima genijalne izume u izradi motora. Još uvek postoje problemi sa avionskim motorima, ali to ne sprečava Rusiju da gleda u pravcu svetskog tržišta u naoružanju. Rusija je samo za pet godina uspela da proizvodnju unapredi i da se oslobodi uvoza motora iz Ukrajine“, naglasio je Baranec.

Vojni ekspert Knutov smatra da je razvoj postignut zahvaljujući vladi koja je uspela da zaustavi odliv talentovanih mladih ljudi. Ovakav pristup je Rusiji omogućio tehnološki iskorak ne samo u konstrukciji helikoptera, već i u drugim oblastima.

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala