Društvena dilema koja uznemirava svet: Da li se navikavamo da budemo kontrolisani

Orbita kulture
Orbita kulture - Sputnik Srbija
Pratite nas
Zašto je film „Društvena dilema“, nedavno emitovan na „Netfliksu“ uznemirio duhove širom sveta? Šta smo zahvaljujući ovom filmu novo saznali o fenomenu društvenih medija i njihovom uticaju na svest savremenog čoveka?

Imamo li razloga da se plašimo veštačke inteligencije, da li pored pandemije vlada i osnovan strah od infodemije, da li se - usled svega toga – ubrzano navikavamo da budemo praćeni i kontrolisani – neka su od pitanja o kojima u „Orbiti kulture“ razgovaramo sa psihologom Biljanom Ćulafić i stručnjakom za informacione tehnologije Zdravkom Jankovićem.

Može li posmatračevo „dobro oko“ da vidi na slikama i ono što umetnik skriva i zašto je upravo takav susret posmatrača i umetničkog rada cilj njegovog slikarstva – za Sputnjik otkriva Mate Đorđević, slikar čija je izložba novih radova ovih dana otvorena  u Kući legata.

Šta nam o paralelnom ali važnom toku svetskog filma (u odnosu na mejnstrim) otkriva obimna monografska studija „Estetika avangardnog i eksperimentalnog filma“ upravo objavljena u izdanju FCS, koja donosi detaljan pregled nedovoljno poznate istorije avangardnog i eksperimentalnog filma , ali i kulturološko i rodno čitanje filmske umetnosti – razgovaramo sa autorkom studije prof. dr Ivanom Kronja. 

O novom romanu „Ostaci sveta“, prvom čija je dominantna tema Jasenovac, a u kom autor pripoveda o tragičnoj sudbini čoveka od Španskog građanskog rata do NATO bombardovanja Jugoslavije, razgovaramo sa njegovim autorom, piscem Igorom Marojevićem.

Da li je novija klavirska muzika pank 21. veka i kakav nam zvuk donosi kompilacija „Klavirsko nebo 3“ pitamo muzičkog urednika ovog projekta, Ivana Lončarevića.

Orbita kulture Biljana Ćulafić, Zdravko Janković, Mate Đorđević, Ivana Kronja, Igor Marojević
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala