Imamo li razloga da se plašimo veštačke inteligencije, da li pored pandemije vlada i osnovan strah od infodemije, da li se - usled svega toga – ubrzano navikavamo da budemo praćeni i kontrolisani – neka su od pitanja o kojima u „Orbiti kulture“ razgovaramo sa psihologom Biljanom Ćulafić i stručnjakom za informacione tehnologije Zdravkom Jankovićem.
Može li posmatračevo „dobro oko“ da vidi na slikama i ono što umetnik skriva i zašto je upravo takav susret posmatrača i umetničkog rada cilj njegovog slikarstva – za Sputnjik otkriva Mate Đorđević, slikar čija je izložba novih radova ovih dana otvorena u Kući legata.
Šta nam o paralelnom ali važnom toku svetskog filma (u odnosu na mejnstrim) otkriva obimna monografska studija „Estetika avangardnog i eksperimentalnog filma“ upravo objavljena u izdanju FCS, koja donosi detaljan pregled nedovoljno poznate istorije avangardnog i eksperimentalnog filma , ali i kulturološko i rodno čitanje filmske umetnosti – razgovaramo sa autorkom studije prof. dr Ivanom Kronja.
O novom romanu „Ostaci sveta“, prvom čija je dominantna tema Jasenovac, a u kom autor pripoveda o tragičnoj sudbini čoveka od Španskog građanskog rata do NATO bombardovanja Jugoslavije, razgovaramo sa njegovim autorom, piscem Igorom Marojevićem.
Da li je novija klavirska muzika pank 21. veka i kakav nam zvuk donosi kompilacija „Klavirsko nebo 3“ pitamo muzičkog urednika ovog projekta, Ivana Lončarevića.