00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
SPUTNJIK INTERVJU
16:00
30 min
SVET SA SPUTNJIKOM
17:00
60 min
DOK ANĐELI SPAVAJU
20:00
60 min
ENERGIJA SPUTNJIKA
Sankcije SAD NIS-u: Pretnja sa puno nepoznanica
06:56
29 min
SPUTNJIK SPORT
Novi Vidić i Markova rampa za Katalonce
16:00
30 min
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
Da li je moguć NATO bez SAD?
17:00
60 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri

Zašto neće poleteti nemačko-francuski „avion budućnosti“?

© AP Photo / Ariel SchalitBorbeni avion
Borbeni avion - Sputnik Srbija
Pratite nas
Kriza poverenja preti budućem projektu lovca FKAS. Realizaciju ometaju i različiti principi rada odbrambenih odeljenja u Francuskoj i Nemačkoj. Otkazivanjem projekta staviće se tačka na ambicije Evrope na polju bezbednosti i industrijske saradnje.

Najveći nemačko-francuski projekat borbenog aviona budućnosti „Future kombat air sistem“ (FKAS) je možda osuđen na propast. Ovo je deo velikog vojno-strateškog portfolija dve države od osam zajedničkih projekata, čiji je razvoj dogovoren još 2017. godine.

Najnoviji model A380 aviona kompanije Erbas - Sputnik Srbija
Nemilosrdni udar na avio-industriju: Spas u vojsci

U početku strane nisu imale poverenja jedna u drugu i nisu želele da bilo koja od njih dobije ekonomsku prednost od tehnologija razvijenih u okviru projekta. Ako FKAS model ne uspe, i ostali projekti će biti otkazani, jer su svi povezani. To će izazvati ogromnu štetu, piše nemački portal „Frankfuter algemajne cajtung“.

Prvobitno je to bio projekat Francuske i Velike Britanije. U novembru 2016. godine je potpisan sporazum između „Dasault aviation“ i britanskog koncerna „BAE sistems“. Oni su preuzeli odgovornost za razvoj letelice i brojnih sistema, kao i za koordinaciju.

Plan je bio da u okviru međunarodne saradnje motore napravi „Rols-Rojs“ i „Safran“, a elektronsku opremu „Seleks ES“ i „Thales“. Međutim, Bregzit je osujetio ove planove. Francuzi nisu mogli sami da preuzmu ovako skup projekat. Tada su se pojavili Nemci, a sa njima i poteškoće.

Ministarstvo odbrane u Francuskoj ima gotovo potpunu slobodu da sprovede projekat, ali Ministarstvo odbrane u Nemačkoj mora da koordinira svoje akcije sa Bundestagom i nekim drugim, piše portal. Pariz iritira uloga Bundestaga, što usporava čitav proces. Kao rezultat svega francuska strana se pita o posvećenosti Berlina projektu.
Ruski helikopteri Mi-38 - Sputnik Srbija
Andrej Boginski: Prvi helikopter „Minoga“ poleće 2025. godine

Prvi let lovca zakazan je za 2026. godinu. U narednih godinu i po dana programeri moraju da identifikuju ključne tehnologije lovca i pripreme njegov preliminarni plan, izveštava „Flajtglobal“. Planirano je da proizvodnja aviona bude do 2040. godine. Novi vojni avion šeste generacije trebalo bi da zameni lovce „Eurofajter tiphon“ i „Dasault rafale“ u nemačkim i francuskim vazduhoplovnim snagama.

Svetsko tržište sličnih tipova aviona se procenjuje na 2,5-3 hiljade aviona, zahvaljujući kome nemačko-francuski razvoj ima potencijal da osvoji tržišni udeo, pod uslovom da strane prevaziđu međusobne razlike.

Otkazivanje projekata pogodiće ne samo nemačko-francuske odnose, već i evropsku industrijsku saradnju uopšte. Ujedno Pariz pokušava da se takmiči sa Berlinom za status političke i ekonomske kontinentalne lokomotive. U međuvremenu, strane non-stop okrivljuju jedna drugu i grade loše odnose, što nije dobar saveznik na ovakvom projektu.

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala