Indijski naučnici pronašli test za prepoznavanje genetskog niza kovida 19

© Sputnik / Evgeny Odinokov / Uđi u bazu fotografijaSerološko testiranje na kovid 19
Serološko testiranje na kovid 19 - Sputnik Srbija
Indija je pronašla nov test za virus korona, koji prepoznaje njegov genetski niz. Test „Tata KRISPR“ je napravljen u Institutu genetike i integrativne biologije i danas je dobio sva potrebna odobrenja za komercijalnu upotrebu, saopštilo je Ministarstvo nauke i tehnologije Indije.

Ovo je prvi dijagnostički test u svetu, u kome se koristi specijalno prilagođen protein Cas9 za uspešno otkrivanje virusa, koji izaziva kovid 19. U testu se koriste najnovija tehnologija uređivanja genoma za dijagnostiku bolesti KRISPR. Novi test ima osetljivost 96 procenata i specifičnost 98 procenata.

„Test „Tata KRISPR“ obezbeđuje tačnost tradicionalnih PCR testova, sa bržim rokovima isporuke, jeftinijom opremom i jednostavnijom upotrebom. Ovo je značajno dostihnuće indijske nauke, koja je za manje od 100 dana od faze istraživanja došla do stabilnog i pouzdanog testa. Pored toga KRISPR je futuristička tehnologija, koja se može koristiti za otkrivanje mnogih drugih patogena u budućnosti“, navodi se u saopštenju.
Protest na plaži u Tel Avivu - Sputnik Srbija
Izrael: Protest na plaži protiv karantina /video, foto/

Indija je na drugom mestu u svetu po broju obolelih od virusa korona, prema poslednjim podacima Ministarstva zdravlja u državi je registrovano 5,4 miliona obolelih. Ozdravilo je više od 4,3 miliona ljudi, na lečenju je 1,01 milion, dok je borbu sa virusom izgubilo više od 86 hiljada ljudi.

Svetska zdravstvena organizacija objavila je 11. marta epidemiju novog virusa korona, kovid 19, za pandemiju. Prema poslednjim podacima, u svetu je do danas zaraženo više od 30,3 miliona ljudi, od čega je više od 948 hiljada umrlo.