Kako se navodi, već su poznati ključni zahtevi koje je iznelo Ministarstvo odbrane Rusije. Po nosivosti i dometu nova ruska letelica će nadmašiti američki S-17 i evropski A-400, ističe se.
Kako su saopštili izvori portala iz odbrambeno-industrijskog sektora, trenutno su utvrđeni taktički i tehnički zahtevi za perspektivnu letelicu vojno-transportne avijacije.
Trenutno je u toku naučno-istraživački rad u cilju utvrđivanja karakteristika Perspektivnog avijacionog kompleksa vojno-transportne avijacije (PAK VTA). Prema planu, idejno rešenje, za čiju je izradu zadužen konstruktorski biro „Iljušin“, trebalo bi da bude gotovo do kraja ove godine, a 2021. godine planirano je da se započne sledeća faza – eksperimentalni i konstruktorski radovi.
Kada je reč o zahtevima Ministarstva odbrane koji se moraju poštovati prilikom konstruisanja nove letelice, jedan od najneobičnijih je mogućnost dopune goriva tokom leta iz avio-tankera. Ranije se takva tehnologija u Rusiji nije primenjivala na velikim vojnim transportnim letelicama. Novi avion će prenositi minimalno 80 tona tereta na daljinu od 5.000 kilometara. Dužina njegovog teretnog dela će biti bar 27,5 metara, širina 5,8 i visina 4,4 metra.
Četiri turbomlazna motora će omogućiti novom avionu da se vine na visinu do 12 kilometara i da dostigne brzinu krstarenja od 850 kilometara na čas. Pred ruskim konstruktorima je zadatak da naprave takav novi motor. Moguće je da će se koristiti motor PD-35, koji se trenutno pravi.
Ministarstvo odbrane je postavilo zadatak da se napravi avion koji će moći prevoziti sve moguće naoružanje i tehniku. PAK VTA treba da prevozi i avione i helikoptere, uključujući lovačke avione MiG-31BM, sisteme PVO i radare.