Mihajlovićeva je posle obilska radove na brzoj pruzi Beograd-Budimpešta podsetila da se prethodnih 30 i više godina nije ulagalo u železnički saobraćaj, da se sada to popravlja, jer zemlja napreduje onoliko koliko ulaže u svoju železnicu.
„Naši ciljevi su da sledeće godine na jesen do Novog Sada putujemo za 27 minuta bez stajanja, da započnemo što pre radove na trećoj deonici od Novog Sada do Subotice, kao i da do 2025. imamo završenu deonicu od Beograda do Niša“, istakla je Mihajlovićeva.
Vijadukt u zoni stanice Beška gradi ruska kompanija „RŽD Internešnel“.
Železnički nadvožnjak dužine skoro pola kilometara gradi se u neposrednoj blizini naselja Beška, na ukrštanju sa drumskom saobraćajnicom Maradik–Beška. Do današnjeg dana, kako je saopšteno, izgrađen je temelj mosta, koji se sastoji od 156 šipova dužine 30 metara i prečnika 1.200 mm, 13 stubova vijadukta visine do 7 metara. Montirano je i 11 od 12 metalnih raspona i izvršeno betoniranje kolovoznih ploča na 10 raspona.
Do novembra 2021. godine biće izgrađena potpuno nova, savremena zgrada železničke stanice Beška, gde će biti smeštene dve komforne čekaonice, blagajne, službene prostorije i sanitarni čvorovi.
Kako se navodi, stanica će u potpunosti biti adaptirana za putnike sa ograničenim mogućnostima.
Na deonici Stara Pazova–Novi Sad pruge Beograd–Budimpešta „RŽD Internešnel“ gradi i rekonstruiše dvokolosečnu železničku prugu za brzinu do 200 kilometara na sat, gradi vijadukt dug tri kilometra u plavnom delu Dunava i tunel Čortanovci.
Ukupno će na deonici biti izgrađeno 28 veštačkih objekata — galerija, nadvožnjaka, podvožnjaka, pothodnika, vijadukta i mostova, a na 12 od njih su radovi već završeni. U toku je izgradnja stanice Inđija, Sremski Karlovci, Petrovaradin, međustaničnih rastojanja Beška– Sremski Karlovci, Petrovaradin-Novi Sad.
Zarad udobnosti stanovnika Srbije prilikom korišćenja nove brze pruge, biće izgrađeno sedam pothodnika, koji su prilagođeni grupama građana koji su slabije pokretni (platforme za podizanje, liftovi i rampe), montirani su paneli za zaštitu od buke, prvi na železnici u Srbiji, ukupne dužine od 13,8 km. Osam putnih prelaza biće zamenjeni novim drumskim podvožnjacima i nadvožnjacima maksimalne dužine do 235,4 metra.
Direktor ogranka „RŽD Internešnel“ u Srbiji Mansurbek Sultanov istakao je da ruska kompanija tradicionalno nastupa kao pouzdan partner i stručnjak za srpske investitore.
„Koristeći ne samo naše iskustvo u Srbiji, već i iskustvo ‘ ‘Ruskih železnica’ o.a.d. – u Rusiji, nudimo najnovija i tehnički najsavršenija rešenja za razvoj železničke infrastrukture zemlje“, naveo je Sultanov.
On je ukazao da u čitavom svetu izgradnja železnica daje podsticaj ekstenzivnom razvoju privrede i povećanju mobilnosti građana.
„Vidimo kakvim tempom se odvija razvoj u oblasti saobraćaja u Srbiji poslednjih godina, ponosimo se što učestvujemo u tom procesu i spremni smo da širimo našu saradnju u svim pravcima“, poručio je Sultanov.
Pročitajte još: