Najizazovniji delovi, vijadukt i tunel, već su 80 odsto gotovi, a izgrađeno je i 35 kilometara koloseka, rekao je Sultanov i dodao da će radovi biti gotovi u roku do septembra 2021. godine.
"Dobio sam izveštaj da je vijadukt 87 odsto gotov, a tunel 83 odsto, što je u skladu sa dinamikom radova", naveo je Sultanov i dodao da je završeno i 77 kilometara u okviru projekta modernizacije pruge Beograd-Bar.
Prema njegovim rečima, najviše poteškoća u izgradnji na deonici do Novog Sada zadavala je unikatna geologija terena.
"Sa desne strane je Dunav sa blatom, sa leve klizišta Fruške gore. Da bismo izdržali to sve, na dužini od tri kilometra imamo 40 kilometara šipova u zemlji", objasnio je Sultanov.
Trenutno se, kako dodaje radi na rasponskoj konstrukciji.
"To je 10 deonica koju gradimo u Srbiji i svi naši projekti su završeni ili na vreme ili pre roka. Septembar 2021. godine je rok za statička i dinamička ispitivanje spremnog objekta", naveo je Sultanov gostujući na RTS-u.
Tunel kod Čortanovaca će, kako kaže, biti spojen u aprilu, a posle toga ostaje završetak ostalih radova i postavljanje koloseka. Sultanov ponavlja da će se vozovi na toj deonici kretati brzinom od 200 kilometara na sat.
"Ovo je krak Koridora 10. Srbija hoće da bude i biće na istom ili višem nivou u odnosu na komšije. Prvi put će u Srbiji biti primenjeni sistemi za bezbednost i upravljanje saobraćajem jer mašinovođa, kada voz ide takvom brzinom, ne može da prati sve vizuelno", rekao je Sultanov.
Najavio je da bi uskoro trebalo da počne izgradnja novog modernog dispečerskog centra „Železnica Srbije“.
"Radovi su krenuli prošle godine i prva faza je završena. Sada planiramo neke događaje koji bi obeležili početak tog projekta", kazao je Sultanov.