U Privrednoj komori Srbije ocenjuju da su se potrošači posle vanrednog stanja vratili redovnim kupovnim navikama i sada uglavnom kupuju osnovne životne namirnice i ne prave zalihe što je bio slučaj tokom vanrednog stanja u martu i aprilu, ali da je tražnja za ostalom robom manja.
„Najviše kupuju hleb, mleko i mlečne proizvode, sveže meso, pakovanja smrznutih pekarskih proizvoda, i povrća“, kaže sekretar Udruženja za trgovinu u PKS Žarko Malinović, te dodaje da se tokom juna i jula beleži rast prometa odeće, obuće, trgovine automobilima, što je praktično „stajalo“ tokom vanrednog stanja.
„Tu vidimo pomake, ali mimo toga ne računajući kupovinu osnovnih životnih namirnica, u ostalim segmentima trgovine beleži se pad prometa“, navodi Malinović za Tanjug.
Kaže da je primetno da građani sada opreznije pristupaju kupovini i da se odriču nekih stvari koje nisu neophodna poput, recimo, obnavljanja nameštaja u domaćinstvu...
Nikica Jovanović iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije međutim ističe da se trend kupovine građana nije mnogo promenio tokom vanrednog stanja, a ni sada.
Ona kaže da imajući u vidu žalbe koje im stižu najviše kupuje tehnička roba, odeća i obuća.
Napominje da je primetno da se građani sve više opredeljuju za kupovinu putem interneta jer je bezbedniji vid kupovine, imajući u vidu širenje virusa korona, a i zbog toga što po zakonu imaju mogućnost da vrate robu u roku od 14 dana ako im ne odgovara bez obaveze da navode razloge.
Jovanović savetuje građanima da kada naručuju robu onlajn provere dobro od koga je poručuju, jer je važno da prodavci budu registrovani za obavljanje delatnosti kako bi mogli da se pozovu na Zakon o zaštiti potrošača, ukoliko dođe do nekih problema u isporuci robe.
Pročitajte još: