Međutim, tržište NR Kine je specifično, a kao što ćemo videti, takve su i neke procedure u vezi sa izvozom, pogotovo hrane, u tu zemlju.
Najviše od nas kupuju meso i ulje, izvoz u Kinu samo 0,3 odsto ukupnog
Najznačajniji proizvodi u izvozu u Kinu prošle godine su bili meso (1.654 tone), sojino (1.953 tone) i suncokretovo ulje, vino, cigarete i proizvodi od duvana, voće, pivo, hleb i peciva, sokovi od voća i povrća i mnogi drugi.
Ukupna vrednost izvoza prehrambenih proizvoda iz Srbije u Kinu u 2019. iznosila je svega 10,5 miliona dolara. Ipak, to je 3,7 puta više nego 2019. i čak 5,3 puta više od petogodišnjeg proseka. Vrednost izvoza u Kinu u 2019. čini 0,3 odsto vrednosti ukupnog izvoza poljoprivredno-prehrambenih proizvoda iz Srbije.
Iz Ambasade Kine u Srbiji rekli su za portal „B92“ da je razlog to što je tradicionalno srpska industrija prehrambenih proizvoda okrenuta ka evropskim zemljama. Međutim, poslednjih nekoliko godina, izvoz srpskih proizvoda u Kinu se konstantno povećava.
Kako kažu u ambasadi, Kina ima veliko tržište koje prihvata visokokvalitetnu hranu iz Srbije.
Kinezi traže kvalitet, ali i kvantitet
Na pitanje da li srpski prehrambeni proizvodi imaju kvalitet i kvantitet koji je potreban Kini, rekli su da su srpski mlečni proizvodi, proizvodi od mesa, voće, vino i drugi veoma popularni među kineskim potrošačima.
„Trenutna potražnja za svinjetinom i sojom je naročito velika“, naveli su iz kineske ambasade.
Jedno da važnijih pitanja jeste i veličina kineskog tržišta, pa kineski uvoznici uglavnom imaju potrebu za uvozom velike količine proizvoda.
„Stoga bi proširenje kapaciteta proizvodnje i zadovoljenje potreba izvoza u Kinu, trebalo u budućnosti da postane zajedničko pitanje za obe strane“, rekli su iz ambasade.
Poslednjih godina sve više kineskih kompanija dolazi u Srbiju u potrazi za mogućnostima investiranja i saradnje, a među njima je i mnogo kompanija koje se nadaju da će uspostaviti saradnju u oblasti prehrambenih proizvoda.
Istovremeno, i srpski proizvođači hrane kontaktiraju ambasadu Kine u Srbiji zainteresovani da svoje proizvode prodaju u Kini.
Pročitajte još:
- Pomama za kineskim državnim dugom: Zašto strani investitori hrle u Kinu
- Tramp želi da zabrani kinesku video platformu Tik-tok
- Najjeftiniji elektromobil: Prave ga Kinezi, košta 1.000 evra i naručuje se preko interneta /video/