Bespilotne letelice CH-92A, upotrebljavaju se za izviđanje i snimanje terena, a mogu da nose i bombe i rakete. Letelica ima raspon krila nešto manji od deset metara, akcioni radijus veći od 150 kilometara, maksimalna visina leta je 5.000 metara, a brzina nešto manja od 200 kilometara na sat.
CH-92A nosi dve laserski navođene rakete dometa do šest kilometara, namenjene za napad na važne ciljeve, kao što su laka vozila, radarsko-komunikacioni sistemi i drugo.
Značajna nabavka za Srbiju
Iako CH-92A po svojim performansama pripada srednjoj kategoriji takvih letelica, vojni analitičar Aleksandar Radić kaže da je Srbija napravila veliki tehnološki skok, koji do sada nije imala, za razliku od regiona, u kom su neki bespilotne letelice kupovali još devedesetih godina.
Prema Radiću, kod nas na tom polju nije bilo velikih ulaganja, osim u male bespilotne letelice koje se lansiraju iz ruke, a problem izviđanja na velikim udaljenostima postao je izuzetno ozbiljan, jer je izviđačka avijacija prizemljena tokom prošle dekade.
„U ovom trenutku CH-92A za Srbiju je sredstvo od strategijskog značaja i zato će biti u izviđačkoj eksadrili, koja će informacijama snabdevati vrh odlučivanja u vojsci Srbije“, istakao je Radić i dodao da letelica može da se koristi i za osmatranje elementarnih nepogoda.
Radić se nada da će ubuduće biti novih kupovina koje će popunjavati vojne segmente tako da i brigade postanu samostalne u izviđanju.
Kina razvija „Pegaza“ sa Srbijom
Naš sagovornik ističe da je kineska industrija dala podršku razvoju srpske bespilotne letelice „Pegaz“, koja će biti slična onima koje su u utorak isporučene Srbiji, povodom čega su inženjeri VTI iz Žarkova prošle godine otputovali u Kinu.
„S obzirom da, za sada, uglavnom ima tržište u zemljama u razvoju, Kini je bila potrebna referenca iz Evrope, odnosno, prodaja složenog sredstva. Sada kada se Srbija upisuje u spisak korisnika CH-92A, to se ostvarilo“, objašnjava Radić.
Pročitajte još: