Da li „Folksvagenu“ posle „dizelgejta“ sledi „softvergejt“: Pod istragom i „Škoda“, „Audi“ i „Seat“

© Sputnik / Valerij Meljnikov / Uđi u bazu fotografijaFolksvagen
Folksvagen  - Sputnik Srbija
Pratite nas
Nemački „Folksvagen“ je ponovo uzdrman, posle afere „dizelgejt“ koja je teško pogodila koncern, sada je na pomolu „softvergejt“. Tek što je otkriveno da najprodavaniji „Folksvagenov“ model „golf“ ima softverske probleme, isti slučaj dogodio se „Škodinoj“ „oktaviji“, a sada su pod istragom i „Audi“ i „Seat“.

Problemi za najvećeg proizvođača automobila na svetu nižu se jedan za drugim. 

Folksvagen golf 8 - Sputnik Srbija
„Folksvagen“ priznao: Novi „golf“ ima probleme, prekidamo prodaju /video/

Pre samo nekoliko dana priznali su da njihov novi adut, „golf 8“ ima probleme uređajem za mrežnu konekciju, odnosno za pozive u hitnim slučajevima, sada je otkriveno da isti problem ima i „oktavija“, najprodavaniji model češkog dela koncerna, „Škode“, pišu nemački mediji specijalizovani za automobilizam.

„Golf“ i „oktavija“ možda su i najvažniji modeli za koncern sa sedištem u Volfsburgu. Godišnje se u Evropi proda više od 200.000 „oktavija“, dok je „golf“ najprodavaniji automobil sa brojem prodatih primeraka koji se kreće između 500.000 i 600.000.

Nemački mediji sada otkrivaju da su zbog softverske greške pod istragom i još dva veoma važna člana koncerna, „Audi“ i španski „Seat“. Tačnije, radi se o njihova dva veoma važna modela, A3 i „leonu“.

CC BY-SA 4.0 / Wikipedia/Cropped photo / Ugrožena četiri najprodavanija modela „Folksvagen grupe“: „Škoda oktavija“
Da li „Folksvagenu“ posle „dizelgejta“ sledi „softvergejt“: Pod istragom i „Škoda“, „Audi“ i „Seat“ - Sputnik Srbija
Ugrožena četiri najprodavanija modela „Folksvagen grupe“: „Škoda oktavija“

Koliko bi problemi sa ovim modelima mogli da pogode koncern, govore i podaci o prodaji. Tako „leon“ čini trećinu „Seatove“ prodaje u Evropi, A3 petinu „Audijeve“ prodaje, „oktavija“ zauzima 30 odsto „Škodine“ prodaje, kao i „golf“ „Folksvagenove“.

„Folksvagen“ je zaustavio prodaju „golfa“ dok ne bude napravljen novi softver, što se očekuje sredinom juna, ali ne i proizvodnju. Međutim, za sada nije poznato da li će biti masovnog opoziva i servisa već prodatih automobila, jer o tome treba da odluče nemačke saobraćajne vlasti.

Ovaj ekonomski udarac za najvećeg proizvođača automobila na svetu, „Folksvagen grupu“, dolazi u trenutku kada su finansijske prilike i prodaja vozila veoma složeni zbog pandemije virusa korona.

Pročitajte još:

 

 

Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala