„’Mintrans‘ i ’Rosmorrečflot‘ takođe pripremaju zakonske uslove za eksploataciju bespilotnih brodova na plovnim putevima. Plovila bez posade radiće na bazi tehnologije GLONASS, bazi elektronskih komponenti, a oprema i softver će biti prevashodno ruske proizvodnje. Trenutno na domaćim plovnim rutama ’Administracija Volgo-Balt‘, uz učešće naučnika državnog Univerziteta za morski i rečni saobraćaj ’Admiral S.O. Makarov‘, priprema akvatorijum za testiranje bespilotnih plovila“, istakao je Pošivaj.
Planirani rok stupanja na snagu pripremljenih zakonskih propisa je mart 2021. godine.
Pošivaj je dodao da „Rosmorrečflot“ računa da će se promet robe u ruskim lukama do kraja 2020. godine povećati.
„Očekujemo znatan porast prometa robe (do kraja godine). Istovremeno, potrebe zemalja i pojedinačnih kompanija su se tokom pandemije promenile, a to može dovesti do izmenjene strukture tokova robe. Pretpostavljam da će najmanje štete pretrpeti svakodnevni promet robe, kojim su naročito obuhvaćeni poljoprivredni i prehrambeni proizvodi“, smatra on.
Podsetimo, u oktobru je bilo saopšteno da Srednjenevsko brodogradilište iz Sankt Peterburga planira da 2020. godine pusti u plovidbu naučno-istraživački brod „Pionir-M“, prvo bespilotno plovilo u Rusiji.
Šta je GLONASS?
GLONASS predstavlja globalni navigacijski satelitski sistem, čiji je razvoj započeo SSSR 1976. godine. Nakon raspada SSSR-a, Rusija je preuzela kontrolu nad projektom i on je trenutno u nadležnosti Ruskih svemirskih snaga.
Sistem je zamišljen kao mreža od 24 geostacionarna satelita, koji pomoću trilateracije određuju lokaciju objekta na površini Zemlje i prijemniku šalju podatke o njegovoj lokaciji.
Ruska vlada je nakon zastoja razvoja programa tokom devedesetih godina prošlog veka 2001. godine započela modernizaciju sistema. Od oktobra 2011. godine GLONASS, osim Rusije, pokriva i celu planetu.