Prema navodima ovog izdanja, leteći brod na osnovi dinamičkog vazdušnog jastuka, trebalo bi da počne da se koristi ove godine. Prema navodima, A-050, biće unapređena verzija eksperimentalnog „Kaspijskog čudovišta”, koji je poslužio kao osnova za ekranoplan-nosač raketa „Lunj“.
Kako se navodi, najpoznatiji i najuspešniji ekranoplanovi SSSR su pojekti „Lunj" i „Orlenok".
Višetonske mašine tipa „Lunj“ ubrzavale su do pet stotina kilometara na sat, bile su naoružane protivbrodskim raketama i praktično nevidljive za radare. Manji po dimenzijama „Orlenok", mogao je da preveze do 150 vojnika i nekoliko borbenih vozila pešadije.
Trenutno konstruktori predlažu Ministarstvu odbrane novu generaciju ekranoplanova. Zahvaljujući primeni modernih materijala, A-050 „Čajka-2", teška je oko 50 tona i može da preveze stotinu vojnika ili devet tona tereta. Pomoću avio-motora „Čajka" će dostizati brzinu do 450 kilometara na sat, ne samo na vodenoj površini, već i po ledu ili ravnoj stepi, a moći će da pređe do pet hiljada kilometara.
Ranije je ministar za industriju i trgovinu Rusije Denis Manturov izjavio da Rusija priprema perspektivni ekranoplan s raketnim naoružanjem. Prema njegovim rečima, ekranoplan će se koristiti za zaštitu Severnog morskog puta i patroliranje Crnim i Kapsijskim morem.
Iako ekranoplani liče na avione – oni to nisu. Reč je o vozilima koji mogu da se vinu u vazduh svega nekoliko metara iznad površine vode, a koriste efekat tla, odnosno silu zemljine teže i funkcionišu na principu sabijanja vazduha između krila ekranoplana i vodene površine.
Prvi ekranoplani konstruisani su Sovjetskom Savezu u Centralnom Hidrofilskom Dizajnerskom Birou. U periodu od 1961. do 1990. konstruisano je nekoliko različitih tipova ekranoplana, koji su osim vojne primene, trebali da imaju i civilnu svrhu.