Naučnici su procenili da je motor iz projekta „Kortež“ – u koji spada i predsednička limuzina – moguće upotrebiti u devetosednom dvomotornom i šestosednom jednomotornom avionu lokalnih avio-kompanija, objasnio je rukovodilac projekta Instituta Lev Finkelberg.
U samom projekta najsloženije je bilo prilagoditi sisteme za dovod goriva, paljenje i kontrolu, koji obezbeđuju rad aeronautičkog motora. Testiranjem su dobijene karakteristike motora u režimu prizemljenja i poletanja, a kasnije se planiraju testovi na eksperimentalnoj letelici.
Prednost ovog projekta adaptacije je što se automobilski motori se proizvode serijski i njihova cena je mnogo manja, pa je tako omogućena izrada relativno jeftinog motora za avione, rekao je za Sputnjik generalni direktor Instituta Mihail Gordin u jednom intervjuu oktobra 2018.
Projekat „Kortež“ proizvodi vozila marke „Aurus“, porodicu luksuznih automobila za predsednika i ugledne državnike. Uključuje predsedničku limuzinu, sedan, minivan i terenac na jedinstvenoj modularnoj platformi.