Ruski naučnici otkrili protein koji zaustavlja rak pluća

CC0 / piksabej / Krv
Krv - Sputnik Srbija
Naučno istraživanje sprovedeno u Rusiji pokazalo je da se neke vrste malignih tumora u plućima mogu uništiti upotrebom proteinskih molekula proizvedenih od nervnih ćelija.

Ćelije tumora često rastu i ostaju nevidljive za imuni sistem, jer stvaraju nepovoljno okruženje oko njih. U tom okruženju, druga tela, uključujući i ona odgovorna za borbu protiv raka, mogu da žive vrlo kratko.

Pored toga, ove maligne ćelije su u stanju da ignorišu molekule koji pokreću reakcije samouništavanja ćelija, ili da ih koriste kao signale rasta. Takođe se brane proizvodeći supstance koje nisu karakteristične za normalno tkivo, supstance koje odbijaju imunološka tela ili čine tumor njima nevidljivim.

Iz tog razloga, naučnici sa moskovskog Instituta za fiziku i tehnologiju i Instituta za organsku hemiju Ruske akademije nauka sproveli su istraživanje sa ciljem pronalaženja mehanizama koji su slični onima koji štite rak ili utiču na njegov rast, i to da bi ih koristili u borbi protiv tumora.

„Nedavno su naše kolege otkrile protein Link1 u plućnim tkivima, čija proizvodnja opada sa razvojem raka. Veštačko povećanje njegove proizvodnje usporava rast tumorskih ćelija. Naša hipoteza je da se taj efekat može postići korišćenjem vodotopljivog analoga Link1 proteina“, rekla je Ekaterina Liukmanova, jedan od naučnika uključenih u istraživanje.