Susreti „spačekista“ se, još od sredine sedamdesetih, održavaju svake neparne godine u nekoj od zemalja Evrope. Zanimljivo je da je prvi susret ljubitelja ovih simpatičnih francuskih automobila u istoriji održan u Poreču, u bivšoj SFRJ. Naredni skup, 2021. godine, održava se u Švajcarskoj; u tajnom glasanju nacionalnih selekcija klubova „spačekista“ iz celog sveta, za domaćina 25. Svetskog susreta, 2023. godine, izabrana je Slovenija.
© Sputnik / Vlada VasilevOvogodišnji skup je pune četiri godine pripremao hrvatski „2CV Sitroen klub“. Prema rečima organizatora, Svetski susret u Samoboru je nadmašio sva očekivanja.
Ovogodišnji skup je pune četiri godine pripremao hrvatski „2CV Sitroen klub“. Prema rečima organizatora, Svetski susret u Samoboru je nadmašio sva očekivanja.
© Sputnik / Vlada VasilevUprkos jakoj kiši i uglavnom lošem vremenu, tokom šest dana skupa u kamp-zoni nadomak centra grada „naselilo“ se između 3.500 i 4.000 starih „sitroen“ vozila.
Uprkos jakoj kiši i uglavnom lošem vremenu, tokom šest dana skupa u kamp-zoni nadomak centra grada „naselilo“ se između 3.500 i 4.000 starih „sitroen“ vozila.
© Sputnik / Vlada VasilevSa svih strana sveta u Samobor je doputovalo oko 12.000 „spačekista“.
Sa svih strana sveta u Samobor je doputovalo oko 12.000 „spačekista“.
© Sputnik / Vlada VasilevNeki su unapred predvideli da će im prohladno vreme pokvariti provod, pa su se na vreme opremili toplom „odećom“ – ali ne za sebe, već za svoje automobile!
Neki su unapred predvideli da će im prohladno vreme pokvariti provod, pa su se na vreme opremili toplom „odećom“ – ali ne za sebe, već za svoje automobile!
© Sputnik / Vlada Vasilev„Spaček“ se proizvodio neprekidno pune 42 godine – od 7. oktobra 1948, kada je predstavljen svetskoj javnosti na sajmu automobila u Parizu, pa sve do 27. jula 1990. godine, kada su zaustavljene poslednje proizvodne trake modela „Sitroen 2CV“ u portugalskom gradu Mangualdeu.
„Spaček“ se proizvodio neprekidno pune 42 godine – od 7. oktobra 1948, kada je predstavljen svetskoj javnosti na sajmu automobila u Parizu, pa sve do 27. jula 1990. godine, kada su zaustavljene poslednje proizvodne trake modela „Sitroen 2CV“ u portugalskom gradu Mangualdeu.
© Sputnik / Vlada VasilevU sklopu susreta bio je otvoren i Muzej 100 godina „Sitroena“, u kojem su predstavljeni najvažniji modeli čuvene francuske automobilske marke kroz njenu istoriju.
U sklopu susreta bio je otvoren i Muzej 100 godina „Sitroena“, u kojem su predstavljeni najvažniji modeli čuvene francuske automobilske marke kroz njenu istoriju.
© Sputnik / Vlada Vasilev„Spaček“ ide i u korak s vremenom – sve je više prerada u kojima se vlasnici odlučuju da benzinski agregat potpuno izostave, i ugrade električni.
„Spaček“ ide i u korak s vremenom – sve je više prerada u kojima se vlasnici odlučuju da benzinski agregat potpuno izostave, i ugrade električni.
© Sputnik / Vlada VasilevPoslednjih godina postale su popularne i prerade u tzv. „roadster“ modele; Burton Sports Car“ (na slici) kupuje se preko interneta, stiže u drvenoj kutiji na kućnu adresu, a koristi jednostavnu konstrukciju šasije i standardni motor „spačeka“ od 602 kubika. Cena mu je ispod dvadeset hiljada evra – ako ga sklapate sami.
Poslednjih godina postale su popularne i prerade u tzv. „roadster“ modele; Burton Sports Car“ (na slici) kupuje se preko interneta, stiže u drvenoj kutiji na kućnu adresu, a koristi jednostavnu konstrukciju šasije i standardni motor „spačeka“ od 602 kubika. Cena mu je ispod dvadeset hiljada evra – ako ga sklapate sami.
© Sputnik / Vlada VasilevPored klasičnog načina kampovanja, „spačekisti“ vole da iskoriste svaki raspoloživi prostor ne samo na zemlji, i u svojim automobilima, već i u vazduhu.
Pored klasičnog načina kampovanja, „spačekisti“ vole da iskoriste svaki raspoloživi prostor ne samo na zemlji, i u svojim automobilima, već i u vazduhu.
© Sputnik / Vlada VasilevNa susretu smo sreli i ljubitelje „spačeka“ iz Subotice. Neki od njih su bili uključeni u organizaciju skupa i pobrinuli se da susret prođe bez ikakvih incidenata.
Na susretu smo sreli i ljubitelje „spačeka“ iz Subotice. Neki od njih su bili uključeni u organizaciju skupa i pobrinuli se da susret prođe bez ikakvih incidenata.
© Sputnik / Vlada VasilevZa pojedine automobile ne možete a da se ne zapitate kako su uopšte prevalili toliki put...
Za pojedine automobile ne možete a da se ne zapitate kako su uopšte prevalili toliki put...
© Sputnik / Vlava VasilevI drugi modeli tzv. „sitroen“ A-serije, kao što su „ami“, „dijana“ i „mehari“, polako postaju sve popularniji među ljubiteljima oldtajmera.
I drugi modeli tzv. „sitroen“ A-serije, kao što su „ami“, „dijana“ i „mehari“, polako postaju sve popularniji među ljubiteljima oldtajmera.
© Sputnik / Vlada VasilevKraj svakog Susreta obeležava velika žurka u centralnom šatoru, tokom koje se objavljuju rezultati glasanja za zemlju-organizatora nekog od narednih skupova.
Kraj svakog Susreta obeležava velika žurka u centralnom šatoru, tokom koje se objavljuju rezultati glasanja za zemlju-organizatora nekog od narednih skupova.