Glavni izvršni direktor „Boinga“ Denis Mulenburg priznao je da je ta kompanija napravila „grešku“ u rukovanju problematičnim sistemom upozorenja u kokpitu aviona „737 Maks“, pre pada dva takva modela, u kojima je poginulo 346 osoba.
Mulenburg je obećao transparentnost u radu kompanije u vreme kada ona pokušava da vrati u vazduh „737 maks“, koji je prizemljen ranije ove godine širom sveta, prenosi Tanjug.
Obraćajući se u nedelju novinarima u Parizu, Mulenburg je rekao da komunikacija „Boinga“ „nije bila konzistentna“, ocenivši da je to neprihvatljivo.
Savezna uprava SAD za civilno vazduhoplovstvo okrivila je „Boing“ što više od godinu dana nije obavestio regulatore da indikator bezbednosti u kokpitu „maksa“ nije radio.
Uprkos tom priznanju, procurio je izveštaj prema kojem „Boing“ razmatra zamenu uobičajenih fizičkih testova za digitalne simulacije analiza.
Rojters navodi da kompanija planira da smanji broj časova testiranja modela „777 iks“ i da umesto njih uvede kompjuterizovane simulatore stresa, koje bi predstavila Federalnoj avijacionoj administraciji SAD, koja izdaje sertifikate o bezbednosti letenja.
„Boing“ se nada da će na taj način smanjiti troškove. Prema navodima Rojtersa, lobiranje da njihov predlog bude prihvaćen je uveliko u toku.